مقامات هنوز توضیحی در مورد هدف یا منشاء این شیء ناشناس ارائه نداده‌اند. اما یک نظریه جالب به سرعت در میان جامعه علاقه‌مندان به بالون پیچید: «به یک بالون «پیکو»، چیزی شبیه به یک بالون میهمانی مایلار، در آسمان شلیک شده است.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جنگنده های نسل پنجمی اف 22 رپتور و اف 35 لایتنینگ را باید پیشرفته ترین جنگنده های حال حاضر جهان بشمار آورد بنابراین می توان تصور کرد که این دو جنگنده در یک عملیات نظامی مشترک چقدر می توانند تأثیرگذار باشند اما این تصوری کاملا اشتباه است.
سرعت کروز بالای اف-۲۲ و ارتفاع عملیاتی بالاتر از حد معمول آن، تأثیر حسگر‌ها و سامانه‌های تسلیحاتی این هواپیما را ارتقا داده و باعث افزایش امکان دوام‌آوردن هواگرد در برابر پدافند‌های زمینی همچون موشک سطح‌به‌هوا شده‌است.
فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا از استقرار جنگنده‌های «اف ۲۲ رپتور» این کشور در سوریه به بهانه مقابله با جنگنده‌های روسیه خبر داد.
لاکهید مارتین اِف-۲۲ رَپتور جنگنده تاکتیکی نسل پنجمِ تک‌سرنشین، دوموتوره و رادارگریز ساخت شرکت‌های لاکهید و بوئینگ است که برای نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا توسعه داده شده‌است. جنگنده اف-۲۲ یکی از گران‌ترین، جنگنده‌هایی است که تا به امروز تولید شده‌است.
خلبان‌های نظامی به اوکراین توصیه کردند که سطح انتظارات خود از کارآمدی اف ۱۶ در جنگ با روسیه را کاهش دهد.
کارشناسان پدافند هوایی می‌گویند که جنگنده‌های اف‌-۱۶ ساخت ایالات متحده به اوکراین برتری بیشتری نسبت به نیروی هوایی روسیه می‌دهد، اما این در شرایطی حاصل می‌شود که با موشک‌های قدرتمند و اطلاعات هدف‌گیری ترکیب شوند، که آنها را نیز غرب باید فراهم کند.
اگرچه رافال یک هواپیمای رادارگریز به معنای واقعی نیست، اما در طراحی خاص آن سطح مقطع راداری (آرسی‌اس) و رد فرو سرخ تا حد بسیاری کاهش یافته است. به این ترتیب می‌توان صفت نیمه‌پنهان‌کار را برای این جنگنده نسل چهار و نیم در نظر گرفت.
آمریکایی‌ها با اف ۲۲، انگلیسی‌ها با تایفون، اماراتی‌ها با میراژ ۲۰۰۰ و فرانسوی‌ها با رافال به این میدان قدم گذاشته بودند.
اس ۵۰۰ باید به توانایی مقابله با پیشرفته‌ترین جنگنده‌های پنهان‌کار نسل پنجم و هدف قرار دادن ماهواره‌های در مدار مجهز می‌شد.
روسیه طرح‌های بلندپروازانه‌ای برای این جنگنده دارد که از میان آن‌ها می‌توان به سرعت اعلامی ۴ تا ۵ برابر سرعت صوت اشاره کرد. سرعتی که در حالت عادی پوشش‌های ضدرادار موجود را به راحتی از بین می‌برد.
«ماریوش بلاشاک» وزیر دفاع لهستان امروز سه شنبه اعلام کرد که یک فروند جنگنده اف -۲۲ رپتور آمریکا در این کشور مستقر شده است.
وزیر دفاع لهستان اعلام کرد: این کشور میزبان یک فروند جنگنده اف -۲۲ آمریکا شده است.
ترکیه پروژه ساخت جنگنده نسل پنجم خود را دنبال می‌کند و به تازگی تصاویری از آزمایش‌های اولیه آن روی باند فرودگاه منتشر کرده است.
دن بوون، مشاور بالون استراتوسفر در گفتگو با NPR گفت: «ما آماتور‌ها قبل از ساقط شدن بالون یوکان، در حال تماشای K ۹ YO-۱۵ بودیم که به سمت آلاسکا می‌رفت.»
اف بی آی مشغول تحقیق درباره هک شبکه رایانه خود است که البته اکنون مهار شده است.
چرا ارتش ایالات متحده برای مقابله با اشیاء ناشناس پرنده شامل بالن‌های جاسوسی چینی، جنگنده اف ۲۲ رپتور را انتخاب کرده است؟
پرنده‌ای که برای رهگیری بالون چینی به هوا برخاست و آن را هدف قرار داد، اف ۲۲ رپتور جنگنده نسل پنجمی مشهور ارتش آمریکا بود. این جنگنده برای شلیک به بالون از یک گونه موشک ایم ۹ سایدوایندر به نام ایم ۹اکس (AIM-۹X) استفاده کرد که توسط هواپیماسازی هیوز متعلق به کمپانی ریتیان طراحی شده است.
نیروی هوایی کره جنوبی امروز در بیانیه ای از برگزاری رزمایش مشترکی میان این کشور و آمریکا با مشارکت جنگنده‌های اف-۳۵ و اف- ۲۲ خبر داد.
از آنجایی‌که سوخو-۵۷ از نظر رادارگریزی ضعیف عمل کرده‌است، جنگنده چنگدو جی-۲۰ سومین جنگنده رادارگریز پس از اف-۲۲ و اف-۳۵ محسوب می‌شود.
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان موافقت کرده است که تانک‌های لئوپارد۲ را به اوکراین عرضه کند؛ درحالی‌که واشنگتن ده‌ها تانک M ۱ آبرامز را ارسال خواهد کرد.
یکی از گرانترین پهپاد‌های نظامی جهان با قیمتی فراتر از ۲۰۰ میلیون دلار است. گلوبال هاوک با پهنای بال ۴۰ متری پهپادی عظیم‌الجثه است که با موتور توربو فن رولزرویس اف ۱۳۷ می‌تواند به سرعت ۶۲۹ کیلومتر بر ساعت برسد و تا ۲۲ هزار کیلومتر هم برد دارد.
فالکروم با دو موتور توربوفن با نیروی رانش ۲۲ هزار پوندی می‌تواند به سرعت ۲.۳ ماخ برسد و از این نظر بهتر از اف ۱۶ است. اما وقتی صحبت از مانورپذیری به میان بیاید برگ برنده در اختیار میگ ۲۹ است که در بسیاری مانور‌ها بهتر از اف ۱۶ ظاهر می‌شود.
همزمان با روی کارآمدن احزاب تندرو صهیونیستی، آمریکا تحقیقات درباره قتل شیرین ابوعاقله را آغاز می کند.
نیروی هوایی آمریکا از فرود آمدن جنگنده های «اف- ۲۲ رپتور» این کشور در جزیره ای در ژاپن خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ