محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طی گزارشی که به هیات رئیسه مجلس و قوه قضاییه ارائه شده ، متاسفانه ناظری که برای پروژه متروپل انتخاب شده بود صلاحیت نداشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس کل دادگستری استان کردستان بر لزوم بررسی دقیق و کارشناسی موضوع آتش سوزی جنگل‌های شهرستان مریوان در جهت شناسایی مقصرین احتمالی این حادثه تاکید کرد.
سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه صیانت از گونه در معرض خطر یوز آسیایی وظیفه عمومی مردم است، گفت: مقصران مرگ دو یوز توران و عدم ایمن سازی جاده به مراجع قضایی معرفی می شوند.
چرخ آمبولانس را یک راننده اتوبوس که به قول خودش از گرما کلافه شده بود و مسافر داشت پنچر کرده بود. پدر و مادر درسا هم بعد از مرگ فرزندشان تصمیم گرفتند از مقصران حادثه مرگ دخترشان شکایت کنند. آن‌ها از خانم دکتر به دلیل تجویز راهکار‌های درمانی غیرموثر و آسیب‌زا شکایت کردند همچنین از راننده آمبولانس که خودرو را در مسیر اتوبوس رها کرده بود طرح شکایت کردند.
کمیسیون آموزش اعلام کرد: لازم است همانگونه که وزیر محترم آموزش و پرورش، استعفا نمودند، سایر مقصران این اتفاق در سازمان برنامه و بودجه از جمله معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی، رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و رئیس امور هماهنگی و تلفیق بودجه آن سازمان نیز استعفا دهند و توسط نهاد‌های نظارتی و امنیتی مورد بازخواست قرار گیرند.
در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون آموزش درباره بررسی علل و عوامل تأخیر در پرداخت حقوق اسفند ماه ۱۴۰۱ فرهنگیان قرائت شد.
اهواز- دادستان مرکز خوزستان از صدور دستور جلب مقصران حادثه سقوط کودک اهوازی به فاضلاب که منجر به فوت شده بود، خبر داد.
دستگاه‌های گوناگونی در حوزه اجرایی شدن قانون هوای پاک مسئولیت دارند که به‌رغم گذشت بیش از پنج سال از تصویب آن تاکنون اقدامی عملی برای بهبود وضعیت کیفیت هوا انجام نداده‌اند.
جعفری چگینی دادستان اهواز، احکام نهایی مقصران حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان را اعلام کرد. به گفته دادستان اهواز، هر کدام از محکومان به سه سال حبس تعزیری و پرداخت دیه به خانواده و ورثه جانباختگان حادثه، اقامت اجباری، انفصال از خدمات دولتی و عمومی، لغو پروانه اشتغال و منع اشتغال در حرفه مهندسی ساختمان محکوم شدند.
دادستان اهواز درباره جزئیات این خبر گفت: هر کدام از محکومان به ۳ سال حبس تعزیری و پرداخت دیه به خانواده و ورثه جانباختگان حادثه، اقامت اجباری، انفصال از خدمات دولتی و عمومی، لغو پروانه اشتغال و منع اشتغال در حرفه مهندسی ساختمان محکوم شدند.
سخنگوی دولت در هیات ثارالله زنجان گفت: با مقصران حادثه کرج حتما برخورد می‌شود. او در ادامه افزود: در مورد حجاب باید قوی‌تر عمل کنیم، اما پاسخ برخی مسائل، تند و خشن نیست. منبع: دانشجو
خانواده امینی در این دیدار از قصور احتمالی تیم پزشکی و تأخیر در رسیدگی به وضعیت درمانی وی شکایت و بر پیگیری ویژه و شناسایی و معرفی مقصران احتمالی حادثه تأکید کردند.
تقریبا دو ماه از سیل های مرگبار تابستان می گذرد و تا کنون دستگاه قضا هیچ گزارشی از اعلام تخلفات احتمالی و قصور احتمالی مسئولان و نقش آنها در وقوع حادثه منتشر نکرده است.
نماینده مردم زابل در مجلس گفت: مقرر شد کمیته حقیقت‌یاب از سوی رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان اعزام شوند تا ابعاد حادثه را بررسی کنند تا حق کسی ضایع نشود و افراد بیگناه از مقصرین اصلی حادثه تروریستی جدا شوند..
عناصر تروریستی جیش الظلم و تجزیه طلب شرق کشور در روزهای گذشته با حمله‌های تروریستی مختلف سعی در ایجاد آشوب و اغتشاش بودند.
پرونده برخورد با مقصران حادثه مشهد، آن‌قدر خاک خورد و اسیر گذر زمان شد تا اینکه بالاخره فیفا روز ۱۵ شهریور با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال، خواسته تا توضیح نهایی در این مورد ارائه شود. برخلاف گزارش‌های اولیه که رسانه‌های داخلی داده و نوشته‌اند که نامه فیفا خطرناک نیست، این نامه کاملا خطرناک است و مهلتی شش‌روزه به فدراسیون فوتبال ایران داده شده تا مدارک لازم به فیفا ارائه شود. این مهلت، دو روز دیگر، یعنی ۲۱ شهریور به پایان می‌رسد و اگر فیفا از پاسخ ارائه‌شده قانع نشود، آن وقت خطر تعلیق یا «اتفاق بد»‌ی فوتبال ایران را به طور جدی تهدید می‌کند
وزیر ورزش با تاکید بر این که هنوز مقصران پرونده سرمربی سابق تیم ملی مشخص نشده اند گفت: در مورد انتخاب سرمربی جدید برای تیم ملی فوتبال ایران صحبتی با من نشده است.
برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد با توجه به بالا بودن قیمت زمین، افراد سودجویی که اراضی کشاورزی‌شان در حاشیه نیزار‌ها واقع شده، این نیزار‌ها را آتش می‌زنند و به زمین خود وصل می‌کنند. سودجویان تلاش می‌کنند آثار طبیعی در منطقه را از بین ببرند و زمین‌ها را به مناطقی بایر بدل کنند تا بتوانند از آن‌ها برای اهداف سوداگرانه خود بهره گیرند.
براساس حکم صادر از سوی شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو اهواز، تمام ۲۱ متهم پرونده به اتهام قتل شبه عمد ناشی از عدم رعایت نظامات دولتی و ایمنی ساختمان منتهی به قتل ۴۳ نفر (۳۶ مرد و ۷ زن) و مصدومیت ۱۳ نفر به ۳ سال حبس تعزیری درجه پنج با احتساب ایام بازداشت گذشته و انتشار محکومیت قطعی از طریق رسانه ملی محکوم شدند.
دادگاه رسیدگی به پرونده در 2 جلسه در 10 و 11 مرداد برگزار و اظهارات اولیای دم پرونده و دفاعیات متهمان و وکلای مدافع آنها استماع شد.
محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طی گزارشی که به هیات رئیسه مجلس و قوه قضاییه ارائه شده، متاسفانه ناظری که برای پروژه متروپل انتخاب شده بود صلاحیت نداشته است.
محسن رضایی اظهار داشت: قبلا سالانه به فکر ذخایر کالا بودیم؛ اما هم اکنون با توجه به شرایط ذخایر محصولات کشاورزی در دنیا، باید برنامه ریزی‌ها را دو ساله کنیم و بعد به فکر برنامه ریزی ده ساله باشیم تا نگرانی از نظر کالا‌های اساسی و امنیت غذا نداشته باشیم.
دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، خواستار شناسایی و مجازات مقصران و قاصران حادثه آبادان شد.
دستگاه قضایی تا الان و تا این مرحله ۱۴ تن از کسانی که در ماجرای متروپل احتمال قصور و تقصیر آن‌ها بوده، بازداشت کرده است. در بیان مطالب انصاف و عدالت را رعایت کنیم. هر تصمیمی نسبت به قاصران و مقصران حادثه متروپل گرفته شود به موجب قانون خواهد بود.
نمایندگان مردم در خانه ملت در سی و دومین جلسه علنی مجلس در سال ۱۴۰۱ ضمن چکشکاری ساختار تشکل‌های صنفی با تصویب موادی از طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی، طی تذکرات کتبی و شفاهی، خواستار برخورد جدی و سریع با مقصران حادثه سیل استهبان و نی‌ریز شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ