نتیجه مطالعه‌ای تازه در مورد رفتار مرتبط با نظافت نشان می‌دهد که غالب ترنی نخستی‌ها بر رفتار مرتبط با یادگیری احتماعی سایر افراد گروه تاثیر می‌گذارند و این موضوع باعث می‌شود تا آنان رفتار خود را برای مورد پذیرش بیش‌تر قرار گرفتن از سوی سایر اعضای گروه تغییر دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
انسان‌ها ترکیب جالبی از نوع دوستی و رقابت هستند. ما گاهی اوقات خوب با هم کار می‌کنیم و در بعضی مواقع برای رسیدن به راه خود با یکدیگر می‌جنگیم. برای توضیح این تمایلات متضاد محققان به شامپانزه‌ها و بونوبو‌ها برای درک بهتر انسان‌ها روی آورده اند.
در سال‌های اخیر انتقاداتی نسبت به جایگاه زمستان‌گذرانی شامپانزه‌های باغ وحش ارم مطرح شده است. کارشناسان حیات وحش بر این باور بودند که شرایط نامناسب نگهداری شامپانزه‌های ارم باعث بروز اختلالات روحی و پرخاشگر شدن آن‌ها شده است.
دکتر گراهام گفت: «با توجه به اینکه بونوبوها، شامپانزه‌ها، گوریل‌ها و اورانگوتان‌ها، ژست‌های مشابه زیادی دارند و نوزاد انسان نیز از بسیاری از این ژست‌ها استفاده می‌کند، فهمیدن اینکه افراد می‌توانند معنی این ژست‌ها را درک کنند، به ما اطمینان بیشتری می‌دهد که این یک سیستم ارتباطی است که در بین تمام میمون‌های بزرگ (از جمله انسان) مشترک است و احتمالا توسط آخرین اجداد مشترک ما هم مورد استفاده قرار می‌گرفته.»
یکی از داغ‌ترین پرسش‌ها در تاریخ پژوهش پیرامون نئاندرتال‌ها این بوده که آیا آنان خالق آثار هنری بوده اند یا خیر. در چند سال گذشته اجماع نظر بر این بوده که نئاندرتال‌ها گاهی اوقات خالق هنر بوده اند. با این وجود، رفتار نئاندرتال‌ها مانند روابط آنان در دو انتهای درخت تکاملی میمون انسان نما (هومینوئید)، شامپانزه‌ها و هوموساپینس‌ها از نظر فرهنگی از گروهی به گروه دیگر و در طول زمان متفاوت بود.
هام بیچاره پس از سفری ۱۶ دقیقه‌ای در فضا به باغ وحشی فرستاده شد که در آن تنها زندگی می‌کرد. او ۱۷ سال در اینجا زندگی کرد و سرانجام در سال ۱۹۸۳ درگذشت.
دکتر کلودیا ویلکه از دپارتمان روانشناسی دانشگاه یورک، گفت: ما شامپانزه‌ای بالغ را مشاهده کردیم که به مادرش برگی را نشان می‌داد که در حال نظافت بود، نه به این دلیل که می‌خواست او کاری با برگ انجام دهد، بلکه به احتمال زیاد به این دلیل که می‌خواست او نیز به برگ نگاه کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ