نماینده تهران در مجلس گفت: شورای نگهبان یکی از نهادهای موفق و مایه افتخار کشور است و یکی از دلایل مهم در موفقیت این شورا سلامت نفس اعضای آن است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: ما بر اساس مستنداتی که در اختیار داریم، صلاحیت‌ افراد را بررسی می‌کنیم و باید دلایل ردصلاحیت‌ها به صورت محرمانه به افراد اعلام شود.
عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: ما بر اساس مستنداتی که در اختیار داریم، صلاحیت‌ افراد را بررسی می‌کنیم و باید دلایل ردصلاحیت‌ها به صورت محرمانه به افراد اعلام شود.
شورای نگهبان با حذف ماده ۵۳ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، قانون جدید انتخابات را تأیید کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان نهادی ریشه‌دار در تاریخ معاصر است و تصویب قوانین کارآمد در مجلس جز با همکاری شورای نگهبان میسر نبود.
وزیر پیشین آموزش و پرورش گفت: شرط اصلی برای آنکه اکثریت مردم در انتخابات شرکت کنند این است که اجازه شرکت به کاندیداهایی از سلایق مختلف در انتخابات را بدهیم.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: در شورای نگهبان هیچ ابهام و اشکالی درباره برگزاری انتخابات تناسبی در تهران نداریم و با آن موافق هستیم.
رئیس مجلس گفت: مجلس پیش از این قانون جهش تولید مسکن و اخذ مالیات از خانه‌های خالی را تصویب کرده بود و با تصویب طرح ساماندهی اجاره‌بها دیگر کمبودی از لحاظ قانون‌گذاری در موضوعات مسکن نداریم.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» در مجلس تصویب شده و شورای نگهبان در حال بررسی آن است و جزئیات نظر شورا را بعد از اظهارنظر نهایی، اعلام خواهیم کرد.
نوروزی درباره این‌که رهبری در انتخاب گذشته عنوان کردند در حق برخی از افراد احجاف شد، چقدر ضرورت دارد نگاه شورای نگهبان در مسئله رد و احزار صلاحیت‌ها تغییر کند، عنوان کرد: به هر حال کسی که فرزندش آمریکا است، کسی که در انگلستان و ... ملک داشته باشد، باید خودش حواسش جمع باشد. انقلاب، انقلاب اسلامی است؛ فرمایش رهبری به عنوان بزرگ‌تر ما روی سر ماست، اما امام فرمودند شورای نگهبان آن چشم بیدار حساس نظام است که باید وظیفه خودش را انجام دهد.
سخنگوی شورای نگهبان از تایید لایحه بودجه ۱۴۰۲ در این شورا خبر داد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس جزئیات جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.
دکتر طحان نظیف با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب درباره شورای نگهبان تأکید کرد: شورای نگهبان در جایگاهی قرار دارد که استقلال و بی‌طرفی‌اش باید حفظ شود.
قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: برای شورای نگهبان،‌ اصلاح‌طلب و اصولگرا بودن نامزدها،‌ معیار نیست و مثل همه دوره‌های گذشته،‌ طبق شاخص‌هایی که در قانون مشخص شده است، صلاحیت نامزدها را بررسی خواهد کرد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: پس از اینکه مصوبه کمیسیون تلفیق درباره بودجه سال آینده به صحن مجلس بیاید ما هم طبیعتاً باید پا به پای مجلس بررسی خود را آغاز می کنیم.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای در شورای نگهبان بررسی و تایید شد.
سخنگوی شورای نگهبان مهمترین ابهامات و ایرادات شورای نگهبان درباره طرح بانکداری اسلامی را تشریح کرد و از بازگرداندن آن به مجلس جهت اصلاح و رفع ابهام خبر داد.
سخنگوی شورای نگهبان از تصویب طرح دومرحله ای شدن بررسی بودجه خبر داد.
هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر از تایید "لایحه اصلاح ماده (10) قانون ساماندهی صنعت خودرو از سوی اعضای این شورا خبر داد.
سخنگوی شورای نگهبان از تایید لایحه اصلاح ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو در جلسه این شورا خبر داد.
مهلت اعلام نظر هیئت عالی نظارت از تاریخ رسیدن مصوبه مجلس، ۱۰ روز است که اگر ضرورت داشته باشد، این مهلت با هماهنگی شورای نگهبان تا حداکثر مهلت قانونی اظهارنظر این شورا قابل تمدید است. با این حال در مصوبات ۲ و ۳ فوریتی، متناسب با فوریت باید اظهارنظر‌ها اعلام شود. از سوی دیگر قانون اساسی به شورای نگهبان اجازه داده اگر فرصت رسیدگی و اظهار نظر نهایی را در مورد پیش نویس‌های قانونی کافی نداند، از مجلس حداکثر ۱۰ روز دیگر مهلت بخواهد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان ایراداتی به به طرح بررسی دومرحله ای بودجه وارد کرد که باید در مجلس شورای اسلامی اصلاح شود.
عباس عبدی نوشت: می‌توان نظر مردم را از خودشان پرسید، به جای آنکه از طرف آنان حرف زد.
عباس عبدی نوشت: رویکرد شورای نگهبان، قانون اساسی را به اولویت‌های قدرت تقلیل داد و حضور مردم را از طریق رد صلاحیت‌های استصوابی و نیز بی‌اثر کردن جایگاه مجلس در ساختار قانونگذاری و نظارتی به مرور کم‌رنگ کرد. غلبه این رویکرد نه فقط در تایید و ردصلاحیت‌ها که در تطبیق قوانین با شرع و قانون اساسی نیز مشهود است. عملا بخش مهمی از امور مملکت را به نام ولایت، از دایره رسیدگی‌های مردمی و رسمی خارج کرد.
در پی راه اندازی نئوبانک هوشمند فردا و استقبال تولیدکنندگان و صنعتگران کشور از این اپلیکیشن فرهاد اینالویی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین از ایجاد سرویس های ویژه برای کاربران این اپلیکیشن خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ