تد کروز، عضو جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا دستور جو بایدن، رئیس‌جمهوری این کشور را برای استفاده از موشک ۴۰۰ هزار دلاری یک جنگنده ۲۰۰ میلیون دلاری در ساقط کردن بالونی که به گفته کروز تنها ۱۲ دلار ارزش داشته، مورد تمسخر قرار داد و آن را «بازدارنده‌ای قدرتمند» در برابر دانش‌آموزان دبیرستانی دانست که به ساخت بالون‌های علمی خانگی علاقه‌مند هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک استارت آپ فضایی ژاپن تصمیم دارد برای نخستین بار موشکی به مدار زمین بفرستد. شرکت «اینتراستلار تکنولوژیز»  تصمیم دارد موشک«زیرو» خود را نخستین بار در ۲۰۲۵ میلادی به فضا پرتاب کند.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز از ارائه کمک نظامی ۴۰۰ میلیون دلاری جدید این کشور به‌اوکراین شامل سیستم‌های ضدزره جاولین، هواپیماهای بدون سرنشین هورنت و سامانه موشکی «ناسماس» خبر داد.
موشک کروز ابومهدی قاتل ناوشکن های متخاصم مثل ناوهای ناوگان پنجم آمریکا خواهد بود؛ برای انهدام این ناوها از خلیج فارس موشک یاد شده می تواند از حوالی تهران شلیک شود.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت:موشک ابومهدی با برد هزارکیلومتری دشمن را مجبور به عقب‌نشینی می کند و در آن صورت ناو هواپیمابر کارایی نخواهند داشت.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: موشک کروز دریایی ابو مهدی علاوه بر توان شلیک از عمق، دارای سیکل دوگان است و قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک را داراست.
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اضافه‌شدن موشک «ابومهدی» به سبد موشک‌های نیروی دریایی ارتش قدرت بازدارندگی و دفاعی ما را در عمق، تکمیل می‌کند.
موشک جدید شرکت راکت لب به نام HASTE به طور موفقیت آمیز در ۱۷ ژوئن یک پرواز آزمایشی انجام داد. این ابزار در حقیقت نسخه ای ارتقا یافته از موشک الکترون همین شرکت است.
طرح جدید دیوارنگاره میدان فلسطین تهران با شعار "۴۰۰ ثانیه تا تل‌آویو" همزمان با رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح رونمایی شد.
بنرهایی ضداسراییلی در پی رونمایی از «ابرموشک» هایپرسونیک ایران (فتاح) به زبان عبری در شهر تهران نصب شده که توانمندی این موشک برای رسیدن به تل آویو در ۴۰۰ ثانیه را به رخ مقامات اسراییل کشیده است.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز در آیین رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح گفت: موشک فتاح به دلیل نوع حرکت آن که در جهات و ارتفاع مختلف است توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست.
رسانه‌های عبری زبان با اذعان به قدرت شگرف موشک فراصوت «فتاح» جمهوری اسلامی ایران، اذعان کردند که حتی آمریکا نیز صاحب چنین فناوری نظامی نیست و هیچ سامانه هوایی قادر به رهگیری آن نخواهد بود.
رسانه‌های خارجی در گزارش‌هایی رونمایی تهران از موشک‌ هایپرسونیک «فتاح» را بازتاب دادند.
مراسم رونمایی از موشک «هایپرسونیک» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور رئیس‌جمهور و فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران برگزار شد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: موشک هایپرسونیک آزمایش‌های خود را پشت سرگذاشته و به زودی رونمایی می‌شود.
یک خودروی برقی در مدت زمان باورنکردنی ۲۹.۹۳ ثانیه به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید و رکورد زد به این بهانه با ۸ مدل از سریع‌ترین خودروهای جهان بیشتر آشنا می‌شویم که بوگاتی بولاید شاخص ترین آن‌هاست.
مستی راننده خودروی حامل موشک‌های پدافندی اس۴۰۰ ارتش روسیه کار دستش داد و خودرو را در حاشیه جاده چپ کرد. منبع: تسنیم
طبق اخبار منتشر شده در منابع خبری، تایوان به بهانه مقابله با تهدیدات چین ۴۰۰ موشک ضد کشتی آمریکایی می‌خرد.
وزیر دفاع ژاپن تایید کرد که این کشور ۴۰۰ فروند موشک «تام هاوک» از آمریکا خریداری می‌کند.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: زمان جنگ ما در سامانه پدافند هوایی فقط سامانه موشکی زمین به هوای هاگ و توپ ۲۳ میلی‌متری داشتیم، اما امروز در رزمایش‌هایی که برگزار می‌کنیم، واقعا نمی‌دانیم از کدام سامانه پدافندی استفاده کنیم؛ چون سامانه‌های پدافندی متعددی داریم که کاملا بومی هم هستند، به عنوان مثال سامانه باور ۳۷۳ برابر با اس ۴۰۰ روس‌ها است.
علاوه بر سوخو ۳۵، روسیه توانایی تسلیحاتی دیگری نیز دارد که در صورتی که در اختیار ایران قرار گیرد، می‌تواند توانایی‌های ایران را به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهد. موشک‌های کروز مافوق صوت ضدکشتی مانند موشک‌های اونیکس و یاخنوت و همچنین سامانه پیشرفته موشکی زمین به هوای اس-۴۰۰ که مقامات روسی بار‌ها اعلام کرده‌اند که مایل هستند آن را به ایران بفروشند.
منابع خبری کی یف ادعا کردند که در حمله موشکی امروز ارتش این کشور به منطقه «ماکییفکا» در «دونتسک»، ۴۰۰ نظامی روس کشته و ۳۰۰ تَن زخمی شدند!
امام جمعه شیراز با بیان اینکه عظمت و قدرت ملت ایران دارد نمایان می‌شود گفت: موشکی با برد ۱۱ هزار کیلومتر، الان در زرادخانه ما موجود است نه اینکه بخواهیم تازه بسازیم. این‌ها پزش را می‌دادند که موشک قاره‌پیما دارند، بچه‌های ایران خودشان ساختند.
درپی این جنایت آفرینی صهیونیست ها، گروهان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از شب گذشته تا امروز مناطق مختلف فلسطین اشغالی را آماج راکت ها و خمپاره های خود قرار داده است.
در تازه‌ترین آمار از تلفات نیروهای اوکراینی، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد ارتش این کشور در ماه گذشته ۳۴ جنگنده اوکراینی را سرنگون و نزدیک به ۴۰۰ سامانه موشکی ضدتانک را منهدم کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ