تاثیر مثبت حمایت چین از ایران که در محاصره غرب قرار گرفته امری آشکار است. با این وجود، باید توجه داشت که اساسا ممکن است مشکلات کنونی ایران با تعمیق روابط با چین و روسیه حل نشود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سد و نیروگاه «چم شیر» به عنوان بزرگ‌ترین پروژه برق - آبی کشور بوده و هدف آن ذخیره بیش از ۲.۳ میلیارد مترمکعب آب همراه با بهبود کیفیت و کنترل سیلاب‌های رودخانه زهره و نیز تولید ۴۸۲ گیگاوات ساعت انرژی برق‌- آبی در سال است. ساخت این سد بر روی رودخانه زهره از سال ۱۳۸۹ آغاز شده است، اما از دو سال پیش هشدار‌های بسیاری از سوی فعالین محیط زیستی و سازمان حفاظت از محیط زیست نسبت به مخاطرات آبگیری این سد داده شده بود.
نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا گفت که رهبری ضعیف دولت بایدن و سفر رئیس جمهور ایران، به کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه نشان دهنده شکست سیاست آمریکای لاتین دولت است.
رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) ماه گذشته برای دیدار با همتایان چینی، به طور مخفیانه به پکن سفر کرده بود.
رئیس جمهور دوم خرداد سال گذشته در صدر هیأتی عالی‌رتبه و به دعوت پادشاه عمان و با هدف ارتقای روابط در حوزه‌های تجارت، حمل و نقل، انرژی، گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت عمان سفر کرد.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: توسعه روابط میان ایران و اندونزی اهمیت زیادی دارد و سفر رئیس‌جمهور به این کشور در وهله اول با هدف تقویت مناسبات اقتصادی میان دو کشور بود.
با وجود اینکه جایگزین کردن دلار با ارز‌های دیگر در ظاهر ساده به نظر می‌رسد، اما نفوذ آن در اقتصاد کشور‌ها به قدری است که نمی‌توان در کوتاه‌مدت موفق به حذف آن شد و با ارزی، چون ریال ایران که جایگاه آخر را در میان واحد‌های پولی جهان از نظر ارزش دارد، جایگزین کرد.
معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اقدام به ایجاد ستاد جدید «توسعه اقتصاد دانش‌بنیان غذا و کشاورزی» با هدف حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیانی در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی و تحقق برنامه‌های آتی دولت کرده است. این ستاد به شکل تخصصی قرار است زیست‌بوم نوآوری، فناوری و توسعه بازار اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه غذا و کشاورزی را در کشور توسعه دهد.
به‌دنبال سفر بهمن‌ماه اقای رئیسی به پکن، شمخانی در شهر پکن با هدف پیگیری توافقات سفر رییس جمهور، مذاکرات فشرده‌ای را به منظور حل‌وفصل نهایی موضوعات فیمابین تهران-ریاض با همتای سعودی آغازکرد.
رئیسی با اشاره به جنگ ترکیبی اخیر و ایجاد اغتشاش و ناآرامی در کشور، هدف دشمن را القای تغییرات مورد نظر خود در ادراک و شناخت مردم دانست و گفت: داشتن نگاه تحولی و اشراف به دانش و اطلاعات روز، در کنار شناخت دقیق ماهیت این تهدیدات، از ضروریات مقابله با دشمن در عرصه جنگ ترکیبی اخیر است.
یک منبع دیپلماتیک به خبرگزاری فرانسه گفته هدف از دیدار روز شنبه با رئیسی «آغاز مجدد گفت‌وگوها» با ایران در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای این کشور است. این منبع اضافه کرد گروسی قصد دارد «روابط (با تهران) را در عالی‌ترین سطوح از نو آغاز کند.»
سفر رئیس جمهور به چین با هدف افزایش مبادلات مالی و تجاری آن هم بعد از ۲۰ سال می تواند دستاوردهای خوبی برای کشور داشته باشد.
این سفر که از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه برنامه‌ریزی شده، اولین سفر رئیسی به چین به حساب می‌آید و با هدف تقویت روابط دو کشور که از رقبای آمریکا هستند، انجام می‌گیرد.
رئیس جمهور سوریه در دیدار با هیئت سازمان جهانی بهداشت گفت که دمشق آماده همکاری با این سازمان است و هدف از سفر این هیئت باید ارزیابی واقعیت های بخش درمان و جبران کمبودها در این کشور باشد.
رئیس‌جمهور دسترسی آسان مردم به اینترنت با هدف تسهیل در امور، گشایش کسب و کارها و ارائه سریع‌تر خدمات را امری ضروری دانست و بر تلاش بیشتر دست‌اندرکاران در این زمینه تأکید کرد.
رئیس جمهور با قدردانی از وزیر کشور بابت حضور سریع در منطقه و تلاش برای رفع نیازهای آسیب‌دیدگان، از اقدامات مسئولان استان آذربایجان غربی و شهرستان خوی در رسیدگی به وضع زلزله‌زدگان نیز ابراز رضایت کرد.
این بیلبورد‌ها نوعی پویش محیطی در سراسر کشور است که با هدف اطلاع‌رسانی صحیح و همه جانبه از اقدامات، دستاورد‌ها و عمل به وعده‌ها آغاز شده است.
محمد مهاجری گفت: اینکه بگوییم معاندین کسانی هستند که دست به سلاح سرد یا گرم بردند یا قتل و غارتی انجام داده‌اند و بقیه فریب‌خورده بودند دردی را دوا نمی‌کند؛ بنابراین این حرف‌های دوپهلو که هدف خاصی ندارد، بیشتر برای راضی کردن بعضی از مدافعان و افرادی که در احزاب و گروه‌های تندرو حضور دارند، زده می‌شود.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد هدف از سفر رئیس جمهور اوکراین به آمریکا از پیش مشخص بود.
رئیس جمهور همچنین گفت: خروجی اقدامات و عملکرد بانک مرکزی و سایر نهاد‌های اقتصادی دولت باید در جهت ثبات اقتصادی، امنیت سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید و اشتغال باشد و با هرگونه یأس‌آفرینی با هدف برهم زدن نظام اقتصادی کشور و یا تشویش اذهان عمومی با جدیت برخورد شود.
مدیر عامل بانک رفاه کارگران در معیت دکتر صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به همراه مدیران عالی نظام بانکی کشور با هدف شرکت در جلسه شورای هماهنگی مدیران بانکی و فعالان اقتصادی استان فارس، به این استان سفر کردند.
زهره سادات لاجوردی؛ نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دشمن می‌خواست با حاشیه‌سازی، ایجاد اغتشاش و درگیری در کشور، سفر رئیس جمهور به نیویورک و دستاورد‌های آن را تحت‌الشعاع قرار دهد و به حاشیه برد که در این کار ناموفق بود.
یک منبع سیاسی رژیم صهیونیستی در این بار گفت که این سفر از پیش برنامه ریزی شده بود و تصمیم آنی نیست و هدف از آن تاثیرگذاری بر مواضع آمریکا در پرونده هسته‌ای ایران است.
پس از سفر جنجالی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، خبرگزاری فرانسه امروز گزارش کرد که ارتش چین پرتابه‌هایی را به تنگه تایوان پرتاب کرد.
وحید جلال زاده، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگوی تفصیلی با شبکه العالم پیرامون آخرین وضعیت مذاکرات وین و برجام، هدف از سفر بشار اسد به تهران، آتش سوزی هفته گذشته در پارچین، مذاکرات ایران و عربستان در بغداد و ... توضیحاتی داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ