اشمیت افزود که نیروهای امنیتی فدرال و ایالتی برای پی بردن به نقشه و مقدمات قبل از اجرای این حمله و امکان وارد کردن اتهامات بیشتر به مطر، همکاری می کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قوه قضاییه اعلام کرد: ضارب یک روحانی در خیابان رودکی تهران شناسایی، دستگیر و تحویل مقام قضایی شد.
ما معتقد هستیم این حکم باید در هر شرایطی اجرایی شود و همه توان خود را برای اجرای این حکم تاریخی حضرت امام بکار خواهیم گرفت.
علی فراقی گفت: رشد این روزهای بورس می‌تواند در محدوده‌های مقاومتی با ضرب کمتری اتفاق افتد.
رشیدی می‌گوید: این مطالب را عرض کردم که صادقانه بگویم هیچ برخوردی با ایشان انجام نگرفته است. مستنداتی که تا به امروز پزشکی قانونی به ما ارائه داده است، مشخص شده که هیچ برخورد فیزیکی یا ضرب و شتمی روی ایشان انجام نشده است.
جلال رشیدی کوچی: از همان ابتدای امر که آن فیلم منتشر شد و ایشان دستگیر شدند، پیگیری‌هایی انجام دادیم. بعد از آن هم در تلویزیون مصاحبه‌ای داشتند و شبهات قوی مطرح شد مبنی بر اینکه شاید در مدت بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفته باشند. این مباحث را داریم پیگیری می‌کنیم،
سیلوانا فردوس مادر هادی می‌گوید از وقتی پسرش به لبنان بازگشته و با پدرش ارتباط گرفته اخلاقش تغییر کرده است: وقتی هادی برگشت آمریکا دیگر آن پسر سابق نبود؛ منزوی و درون‌گرا شده بود. مطر در سال ۲۰۱۸ در یارون با پدرش دیدار داشته است.
ضارب سلمان رشدی مرتد، از امام خمینی تمجید کرد و گفت هیچ ارتباطی با سپاه پاسداران ایران ندارد.
ضارب سلمان رشدی، نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی در مصاحبه‌ای ارتباط با ایران را تکذیب کرد.
نیویورک پست همچنین در گزارش خود آورده است که هادی مطر، ضارب سلمان رشدی کمتر با آثار مکتوب رشدی آشنایی داشت و بیشتر ویدیو‌های نویسنده را در یوتیوب تماشا کرده بود. او گفت: «من سخنرانی‌های زیادی از او [سلمان رشدی]دیدم و افرادی که اینطور بی انصاف هستند را دوست ندارم.»
هادی مطر که اکنون در زندان چاوتاکوا است، به خبرنگار گفت: «وقتی شنیدم که او زنده مانده، شگفت‌زده شدم.»
کنعانی در مورد برخی از اخبار منتشر شده در مورد ارتباط فرد ضارب سلمان رشدی با ایران گفت: به صورت قطعی و رسمی چنین موضوعی را تکذیب می‌کنیم. در این دور از مذاکرات پیشرف‌های نسبی حاصل شده است، اما این پیشرفت‌ها به صورت کامل تامین کننده مطالبات قانونی ایران نیست.
رسانه‌های آمریکایی در گزارش‌هایی به هویت هادی مطر، ضارب سلمان رشدی پرداخته اند. طبق این گزارش ها، او متولد کالیفرینا است، اما اخیرا به نیوجرسی نقل مکان کرده بود. پدر و مادرش لبنانی هستند و در آنجا متولد شده اند. آن‌ها پیش از تولد هادی مطر از یک روستای مرزی به نام یارون در جنوب لبنان به آمریکا مهاجرت کرده اند.
مطر در دادگاه حاضر شد و متهم به تلاش برای قتل شد، اما وی اعلام کرد که بی‌گناه است و با حکم دادگاه بدون قرار وثیقه در بازداشت خواهد ماند.
ضارب نویسنده مرتد کتاب موهون «آیات شیطانی» نسبت به اتهامات وارده مبنی بر تلاش برای قتل درجه ۲ و ضرب و جرح، اعلام بی‌گناهی کرد.
ناتانیل بارونه، وکیل تسخیری «هادی مطر»، ضارب سلمان رشدی در دادگاه منطقه‌ای نیویورک اعلام کرد که موکلش دادخواست بی‌گناهی را در دادگاه پر کرده است.
یک مسئول جنبش حزب الله لبنان به سی ان ان گفت که این جنبش به غیر از آنچه در رسانه ها مطرح شده است، اطلاعاتی درباره «هادی مطر» ضارب سلمان رشدی در اختیار ندارد.
یک مسئول جنبش حزب الله لبنان به سی ان ان گفت که این جنبش به غیر از آنچه در رسانه ها مطرح شده است، اطلاعاتی درباره «هادی مطر» ضارب سلمان رشدی در اختیار ندارد.
رسانه های غربی اعلام کردند که نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی امروز به تلاش برای ارتکاب قتل درجه دو متهم شده است.
مدیرمسئول همشهری نوشت: روشن است که ضارب هیچ ارتباطی با ایران ندارد. اندک سواد و تجربه امنیتی اجازه نمی‌دهد که در درون آمریکا ضارب مسلمان باشد، در صحنه راحت بماند. ارادتش به انقلاب اسلامی را در اکانتش مشهود و مستند کند و عامدانه رد پا بگذارد (اگر تصاویر منتشره درست باشد)، اما انگشت اتهام به سوی ما می‌آید.
علی قاسم تحفه در این باره گفت: «پدر و مادر هادی مطر جوان که دیروز، نویسنده [موهن] سلمان رشدی را با چاقو زد، اهل منطقه یارون هستند؛ اما هادی در آمریکا به دنیا آمده و در آنجا زندگی کرده و اصلا به لبنان نیامده است.»
مقامات و رسانه‌های آمریکا چند ساعت پس از حمله به نویسنده مرتد «آیات شیطانی»، هویت و مشخصات ضارب و جزئیات نحوه حمله او به سلمان رشدی را منتتشر کردند.
ضارب سلمان رشدی «هادی مطر» ۲۴‌ساله و ساکن نیوجرسی معرفی شده است. تاکنون انگیزه فرد ضارب اعلام نشده است.
پلیس فدرال آمریکا با انتشار بیانیه ای هویت فرد ضارب به سلمان رشدی را اعلام کرد.
تصاویری از بازداشت فردی که سلمان رشدی را با چاقو هدف حمله قرار داده است در رسانه‌های خبری منتشر شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ