دانشمندان قبلا تصور می‌کردند که ابزار‌های اُلدُوان از انواع ساده بود که فقط اجداد هومو ساپین - یا به اصطلاح انسان خردمند گروهی که شامل گونه‌های ما و نزدیک‌ترین خویشاوندان ما است - از آن‌ها استفاده می‌کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس داده‌های سازمان ملل، کشاورزی یکی از عوامل اصلی تخریب جنگل‌ها و از بین رفتن تنوع زیستی است و سه چهارم زمین‌های عاری از یخ را برای استفاده انسان در اختیار دارد. علاوه بر این، سیستم غذایی ما مسئول ۷۰ درصد مصرف آب شیرین جهان و ۷۸ درصد آلودگی آن است.
در این پرونده، «معاون برق و انرژی وزارت نیرو»، «مدیرعامل وقت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران» و «معاون وقت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست»، هر کدام به سه سال انفصال از خدمات دولتی و همچنین «معاون وقت نظارت بر اجرای استاندارد‌های سازمان ملی استاندارد ایران» و «معاون وقت تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد» به جهت بازنشستگی در زمان اصدار دادنامه بدوی و توجه اتهام در مقام تصدی مسئولیت اجرایی، هر کدام به پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال جزای نقدی درجه ۶ محکوم شدند.
در اولین روز برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ تعداد ۵۴۲ هزار و ۱۰۲ داوطلب سه گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و هنر به رقابت می‌پردازند؛ به این ترتیب که کنکور گروه آزمایشی ریاضی و انسانی، صبح امروز چهارشنبه ۱۴ تیر برگزار می‌شود و داوطلبان گروه آزمایشی هنر نیز عصر امروز چهارشنبه ۱۴ تیر ماه به رقابت می‌پردازند.
یک متخصص هوش مصنوعی می‌گوید برای سرکش شدن روبات‌ها و نابود کردن انسان‌ها، سه سناریوی احتمالی وجود دارد.
اورانگوتان باغ وحش کنتاکی آمریکا برای که مشتاق دیدن نوزاد سه ماهه از پشت شیشه بود با اشاره از مادر نوزاد خواست تا صورتش را ببیند.
فناوری تهاجمی BCI معمولا مستلزم جراحی کرانیوتومی برای قرار دادن الکترودها در سراسر ناحیه قشر مغز است که منجر به دقیق‌ترین نوار مغزی از بین سه روش جاری می‌شود. بااین‌حال، این روش تهاجمی مطمئنا به بدن انسان آسیب وارد می‌کند و ممکن است منجر به پاسخ التهابی شود.
دکتر کولمن توضیح می‌دهد: ما تصمیم گرفتیم یک چاپگر زیستی بسازیم که هر کسی بتواند با حداقل بودجه ممکن آن را تکرار کند و این دقیقا همان چیزی است که به آن دست یافته ایم. در مقاله ما به عمد جزئیات هر یک از قطعات مورد استفاده و نحوه سر هم سازی آن‌ها شرح داده شده است، به طوری که می‌توان این محصول را به راحتی در هر آزمایشگاهی و در هر نقطه‌ای از جهان ساخت.
محققان برای اولین بار مدرک مستقیمی از استفادۀ مردمان باستانی اروپا از مواد مخدر توهم‌زا یافته‌اند.
استخوان‌ها که پس از آسیب دیدن کف‌پوش پیدا شدند شامل سه آرواره می‌شدند و همین یافته سبب شد باستان‌شناسان تصور کنند آن‌ها بقایای سه انسان هستند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در دهه ۶۰ کسانی بودند که انسان فکر نمی‌کرد فاسد شوند، اما در دهه ۹۰ فاسد شدند؛ همین کسی که چند روز پیش اعدام شد، از خیلی‌ها بیشتر جبهه بوده است، حتی جای مهر هم داشت، آن هم سه تا! اما بر سر پول دچار لغزش شد.
تیم محققین دانشگاه کمبریج از ۸۰ داوطلب بین ۱۸ تا ۳۵ سال نوار مغز گرفتند و توانستند با شبیه‌سازی سناریو‌های مختلف، فرکانس اصلی مغز هر فرد را تعیین کنند. مغز هر انسان در این فرکانس‌ها به بالاترین کارآیی خود می‌رسد. در نهایت با ایجاد مربع‌های چشمک زن اختصاصی ۱.۵ ثانیه‌ای، تواسنتند به نتایج مهمی برسند. بر همین اساس، پالس‌های نوری مذکور می‌توانند قدرت یادگیری مغز را تحت تاثیر قرار دهند. این آزمایشات ۸۰۰ بار انجام شدند.
این روز‌ها کیفیت هوای کره زمین، رو به وخامت گذاشته و بیش از پیش آلوده و برای سلامت انسان مضر شده است. بنابر گزارش سازمان جهانی بهداشت، ۹۹درصد از جمعیت جهان، هوای آلوده تنفس می‌کنند و متاسفانه هر ساله ۷میلیون نفر در اثر آلودگی هوا، جان خود را زودهنگام از دست می‌دهند.
دانشمندان گمانه زده‌اند که انسان دنیسوون احتمالا سه برابر یک انسان مدرن قد بلند امروزی، یعنی حدود پنج متر و نیم ارتفاع داشته است
ذهن انسان طوری تکامل پیدا کرده است که از جسم ما محافظت کند و ما را زنده نگه دارد و سه سامانه‌ی هشداردهنده برای رویارویی با خطرات جدید دارد. یکی از آن‌ها دستگاه عصبی سمپاتیک است که واکنش جنگ یا گریز را کنترل می‌کند و دیگری دستگاه لیمبیک که در واکنش به تهدید، احساسات را فعال می‌کند.
سه ربات خواهر با ظاهر واقع‌گرایانه، تحولی در ساخت ربات های انسان نما به‌وجود می‌آورند. این‌ها را می‌توان خواهران کارداشیان دنیای ربات ها دانست.
الگوریتم ها، چاپ سه بعدی و تصمیم گیری پیچیده اقداماتی هستند که حشرات اجتماعی از طریق آن اشکال شگفت انگیزی از «فناوری» خود را توسعه داده‌اند تا بقای‌شان را تضمین کنند.
امام جمعه موقت تهران با تشریح اینکه نماز شب و عبادت خالق هستی تمام گفتار و کردار انسان را نورانی می کند، تأکید کرد: حضرت آدم در ابتدای خلقت از بین سه نعمت، حیا، عقل و دین، عقل را انتخاب کرد کرد و دو نعمت دیگر با عقل ماندگار شدند.
مدیر گروه بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت:حدود ۱۵۰ شهرستان در کشور با بیماری سالک مواجه هستند و بر اساس آمار سال ۱۴۰۰ تعداد موارد شناسایی شده ابتلا به این بیماری در استان‌های فارس چهار هزار و ۵۵۵، اصفهان سه هزار و ۵۶۸، خوزستان یک هزار و ۴۸۴، خراسان رضوی یک هزار و ۲۷۴ و سمنان ۵۷۹ مورد بوده است.
«کریس رین»، یک انسان‌شناس و جمجمه‌شناس فعال در حوزه پزشکی قانونی در اسکاتلند با استفاده از ترکیبی از فناوری و تکنیک‌های عملی، چهره یک زن جوان، یک کشیش و اسقف را بر اساس اسکلت‌های کشف شده در سال ۱۹۷۵ توسط باستان‌شنان، بازسازی کرد.
جامدات زیستی یا بیوسولید‌ها نه تنها سه عنصر ضروری کود‌ها یعنی نیتروژن، فسفر و پتاسیم را در حد بالایی دارند بلکه حاوی سایر مواد مغذی مورد نیاز گیاهان برای سلامتی و رشد مانند منیزیم و سدیم می‌باشند و به گیاهان کمک می‌کنند تا این مواد مغذی را جمع کنند.
آخرین آمار موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم که به تازگی منتشر شده است و آخرین مبنای جمعیت دانشجویی کشور محسوب می‌شود، باز هم از کاهش جمعیت دانشجویی کشور سخن می‌گوید. بر این اساس، در سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ در دانشگاه‌های کشور سه میلیون و ۱۷۳ هزار و ۷۷۹ دانشجو داشتیم.
شاهرود- نگاهی به آخرین آمار اعلام تلفات یوزها از سوی مراجع رسمی دولتی نشان می‌دهد که در سه دهه اخیر ۵۱ یوز در کشور تلف شده است که تصادف، سگ‌های گله و انسان عوامل اصلی این آسیب هستند.
با توجه به این که موشک "آرتمیس I" یا (Artemis I) بدون سرنشین ناسا قرار است اواخر این ماه پرتاب شود و نخستین ماموریت از سه ماموریت پیچیده‌ای به شمار می‌رود که راه را برای بازگشت انسان به ماه هموار می‌کند، شمارش معکوس برای فرستادن نخستین زن به ماه رسما آغاز شده است.
رسول اللَّه(ص) فرموده‌اند: «رمضان، ماهى است كه اولش رحمت، وسطش آمرزش و پایانش رهایى از آتش جهنم است‌.» ایشان در جای دیگری نیز تاکید دارند: «سه چیز از روح خداست: شب زنده‌دارى با نماز، جویاى حال برادران و روزه گرفتن‌.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ