ما نسبت به سال گذشته همچنان ۲۰ درصد کاهش داریم و نسبت به متوسط ۲۱ سال آماری که از پایگاه داده‌های ماهواره‌ای استخراج می‌شود حدود ۳۲ درصد یعنی بیش از ۳۰ درصد کاهش را مواجه هستیم این نشان می‌دهد که بایستی ما همچنان مراقبت‌ها در بخش مصارف داشته باشیم همچنان بایستی بدانیم که کشور ما علیرغم اینکه در کلانش یک کشور خشک و نیمه خشک است در خشکسالی‌هایی که اخیراً اتفاق افتاده در شرایط مطلوب به لحاظ منابع آبی قرار ندارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای با اشاره به بارش‌های سیل‌آسا در ۱۲ استان کشور اعلام کرد:سیل هفته اخیر ۷ فوتی در اردبیل و ۲ مفقودی در چالوس بر جای گذاشت.
بارش‌های ۸ ماه اخیر بارش سال زراعی در ۶ استان کشور را به صورت ۱۰۰ درصدی تامین کرد.
آزادشهر- به دنبال بارش‌های اخیر و طغیان رودخانه «خرمارود»، پل ارتباطی نوده خاندوز به سیدآباد در آزادشهر تخریب شد.
معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: به دلیل بارش شدید باران در شهرستان، عدم دید کافی و خطر ریزش کوه در مسیرهای۲ جاده ونایی و آبسرده به شهر بروجرد تا پایان بارندگی‌ها مسدود است. ۲ جاده منتهی به شهر گردشگری ونایی و روستای آبسرده از جاده‌ای زیبا و پرتردد بروجرد بوده که به دلیل کوهستانی بودن و عدم دید کافی با خطر ریزش کوه مواجه است.
تربت حیدریه- مدیر اماکن ورزشی شهرستان تربت حیدریه گفت: در بارش اخیر برف و باران بیش از دو میلیارد ریال به اماکن و مجموعه‌های ورزشی تربت حیدریه خسارت وارد شده است.
مقامات دولت برزیل اعلام کردند در پی بارش‌های شدید و سیلاب‌های اخیر تاکنون ۳۶ نفر جان باخته‌اند.
مدیرکل مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از بازگشایی همه محورهای اصلی و شریانی کشور بعد از بارش‌های اخیر خبر داد و گفت: ۵ محور غیر شریانی و ۲۱۰ راه روستایی همچنان مسدود است.
دکتر بهلول علیجانی استاد دانشگاه خوارزمی و اقلیم شناس گفت: بارش‌ها کاملا نرمال است و کاش این شانس نصیب کشورمان می‌شد که در طول فصل بارشی بیش از دو تا سه بار شاهد چنین بارش‌های پر برکتی می‌شدیم.
شهردار تهران تاکید کرد: در شهر تهران ۲۶ هزار نفر در بارش برف اخیر در صحنه خدمت به مردم بودند و با شن پاشی و تلاش خود معابر بزرگ و در مرحله بعد سایر معابر را بازگشایی کردند. در این میان ۱۶ هزار نفر نیرو‌های فضای سبز و ۱۰۰۰ نفر نیرو‌های شهربان نیز تلاش کردند.
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: سمیرم با میانگین ۳۱.۶ میلیمتر بیشترین بارش ۲۴ ساعت اخیر استان را داشت.
بارش‌های اخیر بر افزایش تراز آبی دریاچه ارومیه تأثیری نداشته است و بیم آن می‌رود که اگر پمپاژ آب به دریاچه از طریق تونل کانی‌سیب انجام نشود، دریاچه در تابستان سال آینده به‌شکل کامل خشک شود.
مقامات دولتی فیلیپین اعلام کردند که سیلاب‌ها و بارش‌های اخیر در این کشور ۳۵ کشته در پی داشته است.
۳۱ استان کشور درگیر حوادث جوی ناشی از سرمای بی سابقه شده است. رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا می‌گوید، بارش‌ها تا آخر هفته ادامه دارد ولی جبران خشکسالی نخواهد بود.
با بارش‌های اخیر و افزایش سطح زیر کشت گندم، زمینه برای تولید کامل گندم نان مورد نیاز کشور فراهم شد.
بارش‌های اخیر در هرمزگان سبب شده تا با توجه به سرد شدن ارتفاعات منطقه کوهشاه در بخش احمدی، این منطقه به زیبایی هرچه تمام تر، جلوه‌گاه لطف بیکران الهی باشد. سفید پوش شدن ارتفاعات هرمزگان معمولا در روز‌های بسیار محدودی در طی سال رخ می‌دهد و این برف زمستانی سبب شور و شادمانی مردم محلی نیز گردیده است و نویدبخش سال پربرکت آبی است.
عضو هیات علمی گروه هیدرولوژی و منابع آب دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه ۷۰ درصد سد چم‌شیر روی سازند گچساران است، گفت: بر اساس گزارش‌های داده شده آورد رودخانه زهره در محل سد چمشیر، ۱.۷ میلیارد مترمکعب خواهد بود و بر این اساس برنامه‌ریزی کرده‌اند در حالی که این برآورد بر اساس آمار سال ۸۸-۸۷ است و می‌دانیم در ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر به دلیل خشکسالی و تغییر اقلیم، میزان بارش‌ها به شدت کم شده و آورد رودخانه کاهش یافته است. از طرف دیگر، منشاء شوری‌ها معلوم نیست بنابراین با توجه به ابهامات در ورودی و خروجی، نمی‌توانیم به این داده‌ها اعتماد کنیم.
در پی بارش‌های ۲ روز اخیر و تا ظهر دیروز جمعه، تعداد ۳۴۷ نفر به مراکز درمانی مراجعه که از این تعداد تنها پنج نفر بستری و بقیه با درمان سرپایی، مرخص شدند.
اکثرمردم جهان برزیل را با جنگل‌های متراکم آمازون و پرآب‌ترین رودخانه جهان می‌شناسند؛کشوری که درسال‌های اخیر با پدیده تغییر اقلیم مواجه و زندگی میلیون‌ها انسان رابه چالش کشیده است.
سد خاکی «اسطور سیرجان» به دنبال بارش‌های فصلی و تابستانی اخیر پرآب شده و جانی تازه گرفته است.
رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند که شمار کشته‌های سیلاب‌ها و بارش‌های شدید اخیر در این کشور افزایش یافته و بیش از ۲۵۰۰ خانه نیز آسیب دیدند.
رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی در این‌باره می‌گوید: بارندگی‌های اخیر ۴.۵ درصد کم‌بارشی‌های کشور را جبران کرد. این بارش‌ها برخلاف بزرگی و خسارات وارد شده، کم‌بارشی را به‌طور کامل جبران نمی‌کنند و ایران همچنان در وضعیت خشکسالی متوسط تا شدید و استثنایی قرار دارد.
در پی بارش‌های اخیر در شهر تهران، رکورد ثبت درخواست‌های شهروندان در سامانه ۱۳۷ پلاس شکسته شد.
باغملک - فرماندار باغملک با اشاره به بارش‌های سیلابی سامانه مانسون در این شهرستان گفت: در بارش‌های اخیر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به زیرساخت‌های این شهرستان وارد شد.
باغملک - فرماندار باغملک با اشاره به بارش‌های سیلابی سامانه مونسون در این شهرستان گفت: در بارش‌های اخیر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به زیرساخت‌های این شهرستان وارد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ