بنا بر اعلام هیات بین دولتی تغییرات آب و هوایی (IPCC)، دمای هوای جهان تا سال ۲۰۵۰ بطور میانگین به میزان ۱.۵ تا ۲ درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد یافت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رکوردشکنی مردم در روز اول پیش ثبت نام تعابیر گسترده‌ای دارد و نشان می‌دهد ایرانیان هوشمند و شگفتی‌ساز هستند و با وجود همه مشکلات اقتصادی راه علاج را از طریق صندوق ها می‌دانند.
کاوشگران غار در اوایل ماه جاری به یک جنگل ماقبل تاریخ در پایین یک فروچاله غول پیکر در جنوب چین برخورد کردند. فروچاله‌هایی از این دست در زبان چینی با نام Tiankeng یا «گودال بهشتی» نیز شناخته می‌شوند.
سازمان هواشناسی نسبت به نفوذ گرد و غبار از کشورهای همسایه به ۶ استان در روزهای شنبه و یکشنبه (۱۷ و ۱۸ تیر) هشدار داد.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: فلزات زیادی همراه با گرد و غبار از جمله منیزیم، سدیم، پتاسیم و... جا به جا می شود که مخاطرات زیادی برای سلامت انسان و محیط زیست دارد.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در اجلاس اپسد، گفت: طوفان‌های گرد و غبار در شرف تبدیل شدن به معضلی جهانی است که بهداشت انسانی، امنیت غذایی و توسعه اقتصادی انسان‌ها را به خطر انداخته است.
اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: غبار بویژه در ساعات اولیه روز پدیده غالب کلان‌شهر اصفهان طی ۲۴ ساعت پیش‌رو است.
دیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه اظهار کرد: به علت آلودگی هوا تمامی مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در شهر کرمانشاه در نوبت صبح روز یکشنبه، ۲۴ اردیبهشت تعطیل و غیرحضوری شد.
لی لی‌یی رئیس موسسه محیط زیست فضایی و علوم مواد در موسسه فناوری هاربین می‌گوید: شبیه‌ساز جامع سطح ماه که قادر است چندین محیط بسیار شبیه به شرایط واقعی ماه را شبیه‌سازی کند، به ما کمک می‌کند مکانیسم تشکیل غبار ماه در چنین محیطی و اثرات آن بر فضاپیماها، لباس‌های فضایی و فضانوردان را درک کنیم.
مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران و وزش باد در برخی استان‌ها، نفوذ گرد و غبار از کشور همسایه و در پی آن گرد و غبار و کاهش دید در غرب کشور خبر داد.
شاهرود- مراسم غبار روبی از مساجد در آستانه ماه رمضان و بهار طبیعت، با حضور جمع کثیری از مردم دلداده و عاشق اهل بیت(ع) استان سمنان با معنویت خاصی اجرا شد.
بر اساس اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، به دلیل شدت وزش باد و گرد و غبار در شهر اردبیل فعالیت‌های آموزشی مدارس در تمام مقاطع تحصیلی در نوبت بعد از ظهر تعطیل می‌باشد.
در پژوهش‌های اخیر، استخراج و جمع‌آوری گرد و غبار از سطح ماه و قرار دادن آن در فضای بین زمین و خورشید پیشنهاد شده است. این ابر‌های گرد و غبار پیش از آن که توسط باد‌های خورشیدی و فشار تشعشع‌ها پراکنده شوند، به مدت چند روز سیاره ما را می‌پوشانند. پژوهشگران می‌گویند که در عرض یک سال، چنین سپر‌های گرد و غباری می‌توانند نور خورشید منتهی به زمین را تا ۱.۸ درصد کاهش دهند که در محدوده مورد نیاز برای کاهش سرعت افزایش دمای سیاره ما است.
یک فناوری جدید ضد گرد و غبار می‌تواند مشکل نفوذ گرد و غبار مخرب ماه به فضاپیما‌ها و آسیب آن به لباس فضانوردان و بسیاری از مشکلات دیگر مرتبط با گرد و غبار‌های فضایی و زمینی را حل کند.
گروهی از دانشمندان آمریکایی در هفته جاری طرحی غیر متعارف را برای مقابله با گرمایش جهانی پیشنهاد کردند: ایجاد ابر‌های بزرگ از غبار ماه در فضا برای انعکاس نور خورشید و خنک کردن زمین.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان کمی ابری همراه با غبار محلی و در مناطق صنعتی و پرتردد شهری همراه با کاهش کیفیت هوا همچنین کاهش تدریجی و نسبی دما تا پنجشنبه (۶ بهمن ماه) پیش‌بینی می‌شود.
قطع جریان رود شور و خشکی دریاچه، به‌تدریج لایه‌های زیرین آن نیز خشک می‌شود و غبار نمکی، استان تهران، البرز، قزوین و استان‌های اطراف دریاچه را دربر می‌گیرد؛ چراکه رودخانه شور رطوبتی را برای دریاچه ایجاد می‌کرد که مانع بلندشدن غبار نمکی می‌شد.
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: غبار محلی پدیده غالب مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان طی ۴۸ ساعت آینده است.
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: با خروج سامانه ناپایدار بارشی از استان، فردا دوشنبه غبار صبحگاهی در کلانشهر اصفهان و نواحی صنعتی استان پیش‌بینی می‌شود.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه غبار فتنه اخیر نیز به تدریج در حال خوابیدن و آفتاب حقیقت در حال طلوع است، گفت: کمیت و کیفیت خشونت داعشی‌های وطنی روی همه تروریست‌ها را سفید کرده است.
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: غبار صبحگاهی تا پایان هفته پدیده غالب مرکز و شرق اصفهان است.
اصفهان - کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: غبار صبحگاهی در مناطق مرکزی و شرق استان تا پایان هفته جاری ادامه دارد.
غبار رقیق در مناطق پرتردد استان تهران
مرکز و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش گرد و غبار در استان های مرزی غرب کشور خبر داد.
میزان غلظت گرد و غبار PM ۱۰ بر حسب میکروگرم بر متر مکعب در ساعت ۱۰ روز چهارشنبه در آبادان یک هزار و ۴۱۰، و خرمشهر یک هزار و ۳۷۹ گزارش شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ