هنوز سهمیه‌های ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا مشخص نشده است، اما مسئول سازمان لیگ می‌گوید قهرمان‌های لیگ برتر و جام حذفی در دو فصل اخیر به عنوان نماینده‌های ایران به مسابقات معرفی می‌شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
باستان‌شناسان از مردم درخواست کرده‌اند به حل معمای «نسگلیف»، سنگ حکاکی‌شده‌ای که تابستان گذشته در حفاری نسکلیف هیلفورت یافت شد کمک کنند.
حل کردن این معمای تصویری به تقویت مهارت های مشاهده ای شما کمک می کند. رکورد زمانی خود را در قسمت نظرات برایمان بنویسید...
سخنگوی کاخ سفید گفت رئیس جمهور آمریکا برای رفع مشکل «وقفه تنفسی در خواب»، به‌تازگی استفاده از دستگاه «فشار جریان هوای همواره مثبت» را شروع کرده است.
هرچند ریاضیدانان موافق بودند که این تصویرسازی موسوم به «کلاه» اولین انیشتین است، با این حال هر هفت بار یک بار لازم بود تا تصویر آینه‌ای از آن کپی شود تا الگوی بدون تکرار بتواند ادامه پیدا کند. در این وضعیت یک مقاله دیگر در ماه گذشته منتشر شد که در آن آقای اسمیت و سه ریاضیدانی که به او کمک کردند تا این کشف را تأیید کند، شکل جدیدی را به نام «شبح» عرضه کردند.
میثم صالحی امروز در تمرینات تیم ملی والیبال ایران حاضر شده است.
این قبیل معماها با به چالش کشیدن مغز می توانند به تقویت قدرت استدلال و بهره هوشی انسان کمک کنند. برای این که خود را هرچه بیشتر به چالش بکشید می توانید یک بازه زمانی کوتاه، به عنوان نمونه، 15 یا 20 ثانیه را برای حل کردن معما تعیین کنید.
تلاش کنید که همه ۲۵ اشتباه در تصویر را پیدا کنید. آنقدر‌ها هم که در نگاه اول به نظر می‌رسد آسان نیست، پس آماده شوید تا برای حل این معما شرلوک هلمز درونتان را بیدار کنید و راز را کشف کنید.
بازی‌های فکری می‌توانند هوشمندانه هوش و ویژگی‌های شخصیتی ما را مشخص کرده و در عین حال ما را سرگرم کنند. در ادامه یک تصویر جدید آورده‌ایم که اگر به موقع بتوانید آن را حل کنید نشان می‌دهد که شما یک متفکر خلاق هستید.
درحالی‌که ایده «نفرین مومیایی» ممکن است دور از دهن به‌نظر برسد، اما خطرات واقعی دیگری نیز درباره مومیایی‌ها و مکان‌های دفن باستانی وجود دارد. به عنوان مثال، بسیاری از مقبره‌ها و سایر مکان‌های دفن، دارای کپک‌ها و باکتری‌های خطرناکی هستند که می‌توانند منجر به بیماری‌های شدید یا حتی مرگ شوند. به همین دلیل محققان و کارشناسان در مطالعه آثار و بقایای باستانی بسیار دقت می‌کنند.
سعید معروف کاپیتان تیم شهداب یزد در جام باشگاه‌های آسیا خواهد بود.
جدیدترین پژوهشی که در مجله‌ی «نیچر» منتشر شده است، نشان می‌دهد که هسته‌ی داخلی ماه یک توپ جامد با چگالی مشابه آهن است که توسط یک هسته بیرونی مایع احاطه شده است. این یافته‌ای است که به ما در درک بهتر نحوه شکل‌گیری منظومه شمسی کمک می‌کند.
در طول این سال‌ها، نمونه‌های فسیلی متعددی از هیولا‌های تالی پیدا شده و اولین بار در سال ۱۹۵۵ بود که فرانسیس تالی، به صورت تصادفی با نمونه‌ای از این فسیل در بستر فسیلی Mazon Creek در ایلینویز روبرو شد.
اگر از ادعا‌های معقول و غیر معقول سایت‌های مختلف درباره سنجش ضریب هوشی و ویژگی‌های شخصیتی از طریق چنین آزمون‌هایی بگذریم، صرف وقت برای یافتن راه حل علاوه بر سرگرم کردن شما می‌تواند به بالا رفتن تمرکزتان هم کمک کند.
این میمون ماده که دستانی سفید رنگ دارد در قفسی با میله‌های بزرگ زندگی می‌کرد که با توری مرغی (نوعی فنس مشبک) پوشانده شده و از قفس میمون‌های نر کناری اش جدا شده بود. با این حال، موموی ۱۲ ساله در سال ۲۰۲۱ فرزندی با دستان سیاه و سفید به دنیا آورد. محققان با استفاده از تست دی‌اِن‌اِی به تجزیه و تحلیل مدفوع ۴ میمون نر برای پیدا کردن پدر فرزند او پرداختند. در نهایت معلوم شد مومو با میمون دراز دست نر ۳۴ ساله‌ای به نام ایتو جفتگیری کرده بود.
نظر محققان درمورد ناپایداری مسیر حباب این است که به دلیل منحرف شدن دوره‌ای حباب، انحنای آن تغییر می‌کند، بنابراین بر سرعت بالا رفتن آن تاثیر می‌گذارد و باعث ایجاد نوسان در مسیر حباب می‌شود، و حباب در مسیر حرکت به بالا به آن سمتی که انحنای آن زیاد شده کج می‌شود.
پژوهشگران ادعا می‌کنند که مطالعه جدید آن‌ها می‌تواند در درک تحرک ذرات که رفتار آن‌ها بین جامد و گاز به صورت انتقالی است، مفید باشد.
کارشناسان تعدادی معمای تصویری طراحی کرده اند و می‌گویند اغلب کودکان ۱۰ ساله این آزمون استدلال غیر زبانی را به راحتی پشت سر می‌گذارند، اما آدم بزرگ‌ها از حل آن بازمی مانند.
سید حسین حسینی در دیدار برابر ولز در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران قرار گرفته است.
بنابر پژوهش‌های تازه، حل کردن معما به تقویت ذهن و سلامتی مغز کمک می‌کند و جلوی ضعیف شدن مهارت‌های شناختی را می‌گیرد.
صراحت سروش رفیعی در دفاع از بازیکنان فوتبال فقط بخشی از معمای موجود درباره شرایط باشگاه پرسپولیس و حال روحی بازیکنان این تیم را حل کرد. چون به غیر از این مورد، هم یحیی و هم سروش رفیعی، کد‌هایی دادند که مشخص شد برای تعدادی از بازیکنان پرسپولیس قبل از دیدار با تراکتور، اتفاق عجیبی رخ داده است.
حل معما علاوه بر سرگرم کردن، می‌تواند به افزایش قدرت تفکر و تحلیل ما هم کمک کند. در اینجا ۵ معما برای شما طراحی شده و در پایان پاسخ آن‌ها هم آمده است.
انسان ها، از زمان‌های دور به حل معما علاقه‌مند بودند. در اینجا ۵ معما برای محک زدن آمادگی ذهن شما طراحی شده است. در پایان پاسخ آن‌ها نیز قرار داده شده است.
در این مطلب ۵ معمای جالب برای شما آماده کرده ایم. سعی کنید این مسائل را بدون نگاه کردن به پاسخ آن‌ها حل کنید.
بر اساس مطالعات علمی، خطر ابتلا به آلزایمر در افرادی که مرتب فعالیت‌های ذهنی انجام میدهند به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. پس بیایید معما‌هایی که در اینجا مطرح شده است را حل کنیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ