چت‌بات‌ها همان‌طور که اینترنت را پایش می‌کنند، با تعصب، پیش‌داوری و اطلاعات غلط، دست‌به‌گریبان هستند. در حالی که پاسخ‌های نادرست و ناخوشایند تولید می‌کنند، اطمینان دارند که جنجالی و انقلابی هستند. گوگل حالا و به خاطر نگرانی‌های این‌چنینی، در فکر به تاخیر انداختن عرضه چت‌بات خودش است؛ اما مایکروسافت حالا دست بالا را در اختیار دارد. ChatGPT در حال حاضر پاسخ‌هایی می‌دهد که «رون دی‌سانتیس» فرماندار فلوریدا آن‌ها را آگاهی غیرقابل قبول می‌داند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برخلاف سر و صدایی که چت‌بات‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT بپا کرده‌اند، هوش مصنوعی تنها در این صنعت کاربرد ندارد، بلکه قابل‌توجه‌ترین دستاورد‌های هوش‌مصنوعی در صنایع نظامی اتفاق می‌افتد.
OpenAI ادعا دارد که تمام مشکلات امنیتی قبلی را برطرف کرده است و اکنون در طرحی اختصاصی مبلغ ۲۰ هزار دلار را برای یافتن هر مشکل امنیتی به متخصصان می‌پردازد. درهرحال توصیه می‌شود که از به‌اشتراک‌گذاشتن اطلاعات شخصی خود مثل نام کامل، آدرس محل سکونت یا کار، شماره تماس و جزئیات بانکی در گفت‌وگو با چت‌بات‌های هوش مصنوعی خودداری کنید
بدون تردید نمی‌توانیم فهرستی از بهترین چت‌بات‌های هوش مصنوعی بدون چت‌بات ChatGPT داشته باشیم. این چت‌بات پس از معرفی‌شدن در اکتبر ۲۰۲۲، هسته اصلی دنیای فناوری را شوکه کرد. این ابزار AI از بیشتر ویژگی‌هایی که یک چت‌بات خوب باید داشته باشد، برخوردار است.
دوقطبی آمریکا و چین در حوزه فناوری حالا به عرصه هوش مصنوعی هم رسیده است. در سال ۲۰۲۱ دولت بایدن صادرات تراشه‌های پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی به چین را ممنوع کرد و در حال حاضر تنها چند تراشه‌ساز چینی وجود دارند که توانایی تولید جایگزین محصولات آمریکایی را دارند. با این حال، اما تنوع کاربرد‌های هوش مصنوعی و گستره آن‌ها به قدری است که می‌تواند رقابت این دو کشور را وارد فاز تازه‌ای کند.
ساندار پیچای درباره اینکه آیا به نظرش گوگل فرصت اول بودن در حوزه چت‌ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را از دست داده گفت: «در طول تاریخچه کاری ما بسیاری از زمینه‌ها وجود داشته که ما در آن اولین نفری نبوده‌ایم که چیزی به بازار عرضه کرده‌ایم. ما اولین موتور جستجو را توسعه ندادیم. ما اولین مرورگر یا اولین ایمیل یا اولین محصول نقشه‌برداری را توسعه ندادیم. مواقعی وجود دارد که اولین بودن اهمیت زیادی دارد، اما یک یه وقت‌هایی هم هست که مهم نیست.»
یک شرکت چینی امروز از مدل هوش مصنوعی مولد خود رونمایی کرده که قدرت چت‌بات‌های مختلف را تقویت می‌کند و در آینده نزدیک در همه برنامه‌های این شرکت ادغام خواهد شد.
از آنجا که چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به منابع محبوب برای اطلاعات سرطان هستند، یک پژوهش به بررسی آن‌ها پرداخته است.
چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی براساس مدل‌های زبان بزرگ ساخته شده‌اند: الگوریتم‌هایی که در بخش‌های وسیعی از اینترنت آموزش دیده‌اند. این بات‌ها محتمل‌ترین کلمه بعدی را در پاسخ به برخی پرس و جو‌ها بر اساس خواندن میلیارد‌ها جمله‌ای که از واژگان قبلی استفاده می‌کند پیش بینی می‌نمایند.
سرف با حضور در کنفرانس مانتین ویو، کالیفرنیا، از شرکت‌کنندگان درخواست کرد که برای سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی مکالمه‌محور فقط به‌دلیل جذاب‌بودن آن، تلاش نکنند. هشدار او در بحبوحه محبوبیت بسیار زیاد هوش مصنوعی ChatGPT منتشر شده است.
شرکت سایکوف درحال‌حاضر روی توسعه قابلیت Live Forever یا زندگی جاودان برای آواتار چت‌بات‌ها در دنیای واقعیت مجازی کار می‌کند.
این روز‌ها اتفاق‌های حیرت‌آوری در دنیای هوش‌مصنوعی در جریان است که البته همه آن‌ها خوب نیستند. حالا همه در مورد سیستم‌هایی مثل ChatGPT صحبت می‌کنند؛ سیستمی که می‌تواند متنی را تولید کنند که گویا یک انسان آن را خلق کرده. شاید استفاده از این سیستم، سرگرم‌کننده و بامزه به نظر برسد؛ ولی جوانب منفی متعددی نیز دارد؛ چرا که در شرایطی که این سیستم در تقلید سبک کاری انسان‌ها بسیار خوب است، اما از نکات منفی آن نیز نباید غافل شد که از این جمله می‌توان به احتمال استفاده از چت‌بات‌ها برای تولید انبوهی از اطلاعات نادرست اشاره کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ