یکی از مقامات سازمان حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) اعلام کرد که توان ناشی از زلزله اخیر ۷.۷ ریشتری در این کشور برابر با قدرت ۵۰۰ بمب اتمی بوده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
براساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری اروپا-مدیترانه، زلزله‌ای به قدرت ۵.۵ ریشتر ساعت ۸:۴۵ دقیقه به وقت محلی مرکز ترکیه را لرزانده است.
مرکز لرزه‌نگاری اروپا-مدیترانه از وقوع زلزله‌ای به قدرت ۵.۵ریشتر در مرکز ترکیه خبر داد.
فوربز در پایان به نقش ترکیه در تحولات فلسطین اشاره کرد و نوشت: دولت اردوغان در ترکیه پس از ویرانی‌های زلزله،ضعیف به نظر می رسد. او اکنون عمیقاً منفور است. در یک دموکراسی آزاد و باز، حزب او در انتخابات ۱۴ مه شکست خواهد خورد. او راه هایی برای حفظ قدرت پیدا خواهد کرد. کشور مقاومت خواهد کرد.
مرکز زلزله نگاری ترکیه اعلام کرد که زلزله ای به قدرت ۴.۹ ریشتر استان قهرمان ماراش در جنوب این کشور را لرزاند.
اگر چه قدرت ویرانگر زلزله و حرکت زمین در برخی مکان‌ها به حدی بود که بسیاری ساختمان‌های استاندارد هم توان مقابله با آن را نداشتند، اما نمونه‌هایی هم پیدا شده که ساخت‌وساز ضعیف عامل ویرانی بوده است.
مرکز زلزله نگاری ترکیه اعلام کرد که زلزله ای به قدرت ۴.۲ ریشتر دریای مرمره در شمال غرب این کشور را لرزاند.
منابع خبری از وقوع زلزله‌ای با قدرت ۵ ریشتر در قهرمان مارش ترکیه خبر دادند.
منابع خبری از وقوع زلزله ای با قدرت ۵ ریشتر در قهرمان مارش ترکیه خبر دادند.
زلزله ای به قدرت ۵.۳ در مقیاس ریشتر ظهر امروز شنبه استان «نیغده» در مرکز ترکیه را لرزاند و مقامات ترکیه آن را یک زلزله مستقل از زلزله «قهرمان ماراش» ارزیابی کردند.
زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۶.۳ ریشتر حدود یک دقیقه بندر مرسین ترکیه را لرزاند. این زلزله در مناطق مختلف لبنان و سوریه هم احساس شد.
آیا عامل زلزله ترکیه دخالت یک نیروی ساخت بشر است؟ این ادعا و شایعه وقوع زلزله بر اثر هارپ را دکتر فریبرز ناطقی الهی استاد دنشگاه تهران و رییس موسسه زلزله شناسی تهران با قدرت رد می‌کند و در این ویدیو به این ابهام ها پاسخ داده است. منبع: خبرآنلاین
زمین لرزه ویرانگری که ۱۱ روز پیش ترکیه و سوریه را لرزاند ۷.۸ ریشتر قدرت داشت. شدت این زمین‌لرزه به اندازه بود که در کشور‌های دیگر غرب آسیا از جمله سوریه نیز احساس شد.
تصاویر جدید از لحظه وقوع زلزله دوم ترکیه با قدرت ۷/۸ ریشتر را ببینید.
قدرت زلزله بم در سال ۱۳۸۲، به اندازه بمب اتمی بود که در هیروشیما منفجر شد. (۵۶ کیلوتن تی‌ان‌تی). قدرت زلزله ترکیه و سوریه تنها کمی کمتر از انفجار بمب هیدروژنی تزار بوده است.
این مقام مسئول درخصوص ادعای فعالیت آتشفشانی پس از زلزله گفت: ما متوجه جریان گدازه، خاکستر آتشفشانی و جریان نفت و گاز در منطقه زلزله نشده بودیم.
ظهر روز ۱۸ بهمن ماه ساعاتی پس از نخستین زلزله ۷.۷ ریشتری در جنوب ترکیه و پس لرزه های مکرر بالای ۶ ریشتر ، زمین لرزه دیگری با قدرت ۷.۴ ریشتر این منطقه را لرزاند.
رهبر انقلاب: برای برادران مصیبت‌زده‌مان در دو کشور سوریه و ترکیه متأسف هستیم. /از خدای متعال برای درگذشتگانشان طلب رحمت میکنیم، برای صاحب‌عزاهایشان طلب صبر میکنیم. /ما خودمان هم مبتلا شده‌ایم، میدانیم، وقتی زلزله می‌آید، وقتی عزیزان خانواده‌هایی از بین میروند، چه قدر سنگین است، چه قدر تلخ است، درد آن‌ها را احساس می‌کنیم و برایشان از خدای متعال صبر و آرامش روحی طلب می‌کنیم.
زلزله ویرانگری بامداد امروز به قدرت ۷.۷ ریشتر، ترکیه را به لرزه در آورد و باعث خرابی بسیاری شد. حالا یک شهروند ترک‌تبار از زیر آوار ویدیویی را ضبط و آن را در رسانه های اجتماعی منتشر شده است. منبع: خبرفوری
زلزله‌ای به قدرت ۶.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، نزدیکی استانبول ترکیه را به لرزه درآورد.
زلزله‌ای به قدرت ۶.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، نزدیکی استانبول ترکیه را به لرزه درآورد.
زلزله‌ای به قدرت ۶.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، نزدیکی استانبول ترکیه را به لرزه درآورد.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ