نویسنده کتاب موهون «آیات شیطانی» که دیروز در نیوریوک هدف سوءقصد قرار گرفته بود، باوجود ساعت‌ها جراحی، قدرت تکلم خود را از دست داده و با دستگاه تنفس مصنوعی نفس می‌کشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نویسنده مرتد کتاب موهن آیات شیطانی تأیید کرد که بر اثر حمله چند ماه پیش به او، چشم راست خود را به طور کامل از دست داده است.
سال ۲۰۱۴ سازمان بهداشت جهانی در تعریف خشونت اعلام کرد: استفاده آگاهانه از زور، قدرت، تهدید یا به کارگیری واقعه زور علیه خود، دیگری، گروه یا جماعت که نتیجه آن آسیب، مرگ یا زیان روانشناختی رشد نکردن و محرومیت است.» این تقریبا تعریفی مورد توافق است و روی برخی مفاهیم تاکید خاص دارد؛ مانند استفاده آگاهانه از زور یا قدرت علیه خود یا دیگری و حتی یک جماعت.
گاردین در ادامه نوشت: میزان کامل جراحاتی که به رشدی وارد شده بود، تا کنون مشخص نبود. اما اندرو وایلی، مدیربرنامه او در گفت‌وگویی با روزنامه ال پائیس شرح داد که این حمله تا چه اندازه جدی بوده و زندگی او را دگرگون کرده است.
مدیر برنامه «سلمان رشدی» تایید کرد که طی حمله به او در نیویورک، یک چشم او کور شد و سلمان رشدی قادر به استفاده از یک دستش هم نیست.
مدیربرنامه «سلمان رشدی» تأیید کرد که نویسنده کتاب موهن «آیات شیطانی»، بینایی یک چشم و قدرت یک دست خود را از دست داده است.
سیلوانا فردوس مادر هادی می‌گوید از وقتی پسرش به لبنان بازگشته و با پدرش ارتباط گرفته اخلاقش تغییر کرده است: وقتی هادی برگشت آمریکا دیگر آن پسر سابق نبود؛ منزوی و درون‌گرا شده بود. مطر در سال ۲۰۱۸ در یارون با پدرش دیدار داشته است.
ضارب سلمان رشدی، نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی در مصاحبه‌ای ارتباط با ایران را تکذیب کرد.
نیویورک پست همچنین در گزارش خود آورده است که هادی مطر، ضارب سلمان رشدی کمتر با آثار مکتوب رشدی آشنایی داشت و بیشتر ویدیو‌های نویسنده را در یوتیوب تماشا کرده بود. او گفت: «من سخنرانی‌های زیادی از او [سلمان رشدی]دیدم و افرادی که اینطور بی انصاف هستند را دوست ندارم.»
هادی مطر که اکنون در زندان چاوتاکوا است، به خبرنگار گفت: «وقتی شنیدم که او زنده مانده، شگفت‌زده شدم.»
کنعانی در مورد برخی از اخبار منتشر شده در مورد ارتباط فرد ضارب سلمان رشدی با ایران گفت: به صورت قطعی و رسمی چنین موضوعی را تکذیب می‌کنیم. در این دور از مذاکرات پیشرف‌های نسبی حاصل شده است، اما این پیشرفت‌ها به صورت کامل تامین کننده مطالبات قانونی ایران نیست.
وکیل سلمان رشدی می‌گوید: سلمان می‌تواند حرف بزند و او روز شنبه از دستگاه تنفس مصنوعی هم جدا شده است.
ضارب نویسنده مرتد کتاب موهون «آیات شیطانی» نسبت به اتهامات وارده مبنی بر تلاش برای قتل درجه ۲ و ضرب و جرح، اعلام بی‌گناهی کرد.
تئوری توطئه، پدیده‌ای منحصر به منطقه یا کشورهای خاصی از جهان نیست، بلکه پدیده‌ای است فراگیر و جهانی که در جوامع مختلف وجود دارد و ناشی از علل و عوامل گوناگون است. همه‌‌‌‌‌‌گیری کرونا نیز این مساله را تشدید کرد. شواهد و نمونه‌های زیادی از تئوری‌های توطئه را می‌توان در کشورهای مختلف دنیا مشاهده کرد.
ناتانیل بارونه، وکیل تسخیری «هادی مطر»، ضارب سلمان رشدی در دادگاه منطقه‌ای نیویورک اعلام کرد که موکلش دادخواست بی‌گناهی را در دادگاه پر کرده است.
اقدام «هادی مطر» جوان ۲۴ ساله لبنانی‌الاصل، یک پیام بزرگ را در خود جای داده و آن وجود محبت پیامبر (ص) در دل مسلمانان و عمق ایمان آنان به عقاید خود است؛ عقایدی که با مرور زمان، تمسخر و هتاکی‌هایی که در طول سال‌های اخیر در اروپا شاهد آن بوده‌ایم، تضعیف نشده و رنگ نباخته است.
وکیل سلمان رشدی می‌گوید: سلمان می‌تواند حرف بزند و او روز شنبه از دستگاه تنفس مصنوعی هم جدا شده است.
رسانه های غربی اعلام کردند که نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی امروز به تلاش برای ارتکاب قتل درجه دو متهم شده است.
«چودری پرویز الهی» سروزیر ایالت پنجاب پاکستان امروز در سخنانی تأکید کرد: اتفاقی که برای سلمان رشدی افتاد نتیجه گستاخی وی بود.
علی قاسم تحفه در این باره گفت: «پدر و مادر هادی مطر جوان که دیروز، نویسنده [موهن] سلمان رشدی را با چاقو زد، اهل منطقه یارون هستند؛ اما هادی در آمریکا به دنیا آمده و در آنجا زندگی کرده و اصلا به لبنان نیامده است.»
ضارب سلمان رشدی «هادی مطر» ۲۴‌ساله و ساکن نیوجرسی معرفی شده است. تاکنون انگیزه فرد ضارب اعلام نشده است.
«سلمان رشدی» نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی که به ساحت پیامبر اسلام (ص) اهانت کرده بود هنگامی که قصد سخنرانی در نیویورک داشت مورد حمله واقع شد.
«سلمان رشدی» نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی که به ساحت پیامبر اسلام (ص) اهانت کرده بود هنگامی که قصد سخنرانی در نیویورک داشت مورد حمله واقع شد.
آسوشیتدپرس به نقل از شاهدان عینی وضعیت جسمی سلمان رشدی نویسنده آیات شیطیانی را بعد از حادثه حمله به او ناپایدار گزارش داد.
نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی از سوی فردی ناشناس هدف چاقو قرار گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ