مدیرعامل گوگل از هوش مصنوعی جدیدی به نام Bard رونمایی کرده که البته هنوز اخبار جدیدی از کارایی آن منتشر نشده، اما از صحبت‌های «سوندار پیچای» مدیرعامل گوگل می‌توان تحلیل‌هایی در این باره داشت. به گفته پیچای، Bard یک سرویس هوش مصنوعی آزمایشی مکالمه‌محور است که می‌تواند به سؤالات کاربران پاسخ دهد و در گفتگو‌ها شرکت کند. این ابزار امروز در اختیار شمار محدودی از کاربران مورد اعتماد گوگل برای آزمایش قرار می‌گیرد و در هفته‌های آینده به‌طور عمومی منتشر می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هوش مصنوعی می‌گوید بهترین گزینه برای جانشینی کریم بنزما در رئال مادرید دوشان ولاهوویچ مهاجم صربستانی یوونتوس است.
وزارت دفاع آمریکا از ایجاد یک کارگروه ویژه هوش مصنوعی مولد خبر داده که نشان دهنده تعهد آن به استفاده از فناوری مذکور به شیوه مسئولانه و استراتژیک است.
ابزار‌های تولید تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی در عرض چند ثانیه و تنها بر اساس چند کلمه یا جمله، تصاویری به ما ارائه می‌دهند که گاهی می‌توانیم دقایقی طولانی به آن‌ها نگاه کنیم و از جزئیاتشان لذت ببریم. در اینجا نمونه‌هایی از چنین تصاویری را می‌بینید؛ منظره‌هایی که هوش مصنوعی بر اساس توصیفاتی از جهنم ترسیم کرده است: جانورانی مهیب و اهریمنی، خزندگانی ترسناک که از دل آتش سربرآورده‌اند، شهر‌هایی در شعله و دود و درختانی آتشین با میوه‌های شیطانی.
یک منطقه از ایالت آیوا در آمریکا با استفاده از هوش مصنوعی کتاب های ممنوعه و حاوی محتوای مستهجن که نباید در مدارس و کتابخانه ها وجود داشته باشند را فهرست می کند.
یک وکیل کانادایی از هوش مصنوعی در بخش های مختلف یک پرونده حقوقی استفاده کرد.
ایالت کالیفرنیا یک برنامه با کمک هوش مصنوعی راه اندازی کرده که با استفاده از تصاویر دوربین های۳۶۰درجه هرگونه رویداد غیرمعمول را برای مقابله با آتش سوزی های حیات وحش شناسایی می کند.
یک سیستم هوش مصنوعی جدید ابداع شده که می تواند درباره ظهور شاخه های یک ویروس خطرناک که به پاندمی های آینده منجر می شود به افراد هشدار دهد.
ظهور توسعه هوش مصنوعی در طول سال‌های اخیر حوزه آموزش را نیز مانند دیگر بخش‌های حیات بشر، تحت تأثیر قرار داده است. این تحول شگرف، تأثیرات مثبت و منفی بسیاری را شامل می‌شود.
مهم‌ترین بخش در تمام مدل‌های یادگیری ماشینی، مرحله‌ای است که به آن آموزش می‌گویند، جایی که یک برنامه کامپیوتری حجم عظیمی از داده‌ها و همین طور مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را دریافت می‌کند.
بازماندگانی که به کوه‌های اطراف تهران پناه برده‌اند و منظرۀ شهر که در آتش و ویرانی است، به اضافۀ حضور ترسناک و رازآلود سفینه‌هایی با شکل‌های عجیب و غریب. این تصویری است که هوش مصنوعی از حملۀ موجودات فضایی به تهران ساخته است!
بازماندگانی که به کوه‌های اطراف تهران پناه برده‌اند و منظرۀ شهر که در آتش و ویرانی است، به اضافۀ حضور ترسناک و رازآلود سفینه‌هایی با شکل‌های عجیب و غریب. این تصویری است که هوش مصنوعی از حملۀ موجودات فضایی به تهران ساخته است!
والمارت، تارگت، کروگر، میسیز، سی وی اس و چند خرده فروش بزرگ دیگر در آمریکا تصمیم گرفته اند با همکاری شرکت های فناوری سیستم های نظارتی هوش مصنوعی پیشرفته برای مقابله با دزدی را توسعه دهند.
اخیرا یک ابزار تصویرسازی مبتنی بر هوش مصنوعی در پاسخ به این سوال که «کدام حیوانات اجازه حضور در کشتی نوح (ع) را نداشتند» تصاویری ترسناک و عجیب از حیوانات نفرین شده ترسیم کرده است.
ربات چینی Go ۲ می‌تواند در حین دویدن شما را دنبال کند، برخی حرکات ژیمناستیک را انجام دهد و حتی از طریق یک سیستم مجهز به مدل زبان بزرگ GPT که کدنویسی می‌کند، با شما صحبت کند.
تصاویر ترسناک هوش مصنوعی از مرد عنکبوتی واقعی را ببینید.
مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس در کنفرانس فناوری ویوا در پاریس گفت: «برای جلوگیری از تبدیل‌شدن هوش مصنوعی به یک چیز غیرقابل کنترل، به یک سری قوانین در این خصوص احتیاج داریم. اگر این اتفاق رخ ندهد، عاقبتی فاجعه‌آمیز برای بشریت شکل خواهد گرفت.»
تصاویری با عنوان «تهرانِ ۵۰ سال بعد» توسط هوش مصنوعی منتشر شده است. تهرانی که احتمالا درگیر یک زلزله و یا خشکسالی خواهد بود. منبع: خبرفوری
محققان متوجه شدند که هوش مصنوعی قادر است تا تصاویری را تولید کند که در ۸۴% موارد، با ویژگی‌های عکس اصلی، مثل رنگ و بافت و تم کلی مطابقت داشته باشد.
جدیدترین نسخه‌ی هوش مصنوعی میدجرنی تصاویری خلق می‌کند که به‌طرز عجیب و ترسناکی واقع‌گرایانه‌اند، اما وجود خارجی ندارند.
این هوش مصنوعی با استفاده از فناوری GPT-۳، نوشته‌هایی را می‌سازد که برای پخش زنده مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوشته‌ها با کمک صدا‌های هوش مصنوعی به حالت صوتی درمی‌آید.
در گزارشی منتشر شده در "نیویورک پست" به نقل از یک دانشمند بریتانیایی اشاره شد که "هوش مصنوعی سرکش" می‌تواند "همگان را بُکُشد و از بین ببرد". این گفته‌ای ترسناک، اما احمقانه است. مسلما می‌توان درباره هوش مصنوعی هیجان زده بود، اما واقعیت آن است که این آخرالزمان نیست.
بات گفتگوی موسوم به «چت جی پی تی» (ChatGPT) در پاسخ به فرمان‌های کاربران، متن‌های واقعی نما و هوشمندانه‌ای تولید می‌کند.
این زن جایی در بیرون، در جهانی موازی، کمین کرده است. برای ظاهر کردنش، تنها کاری که باید بکنید این است که دستور‌های درست را در یک مبدل تصویر هوش مصنوعی، تایپ کنید. مانند یک طلسم دیجیتالی، کلمات، چهره وهم‌آلود زنی با نگاهی تهی و خالی از زندگی را در برابر چشمان شما ظاهر می‌کنند. نام زن خیالی در این تصویر دیجیتالی «Loab» است که یک هنرمند سوئدی که با نام کاربری «سوپرکامپوزیت» (Supercomposite) در توییتر شناخته می‌شود، کشفش کرده است.
کارشناسان برای نشان دادن خطر بزرگ تغییرات اقلیم و گرمایش جهانی دست به دامن هوش مصنوعی شدند تا واقعیت ترسناک را برایشان تصویر کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ