وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری موجب اتحاد و همدلی دوباره و هرچه بیشتر آحاد مختلف مردم با یکدیگر شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه بی‌حرمتی به قانون حجاب خط قرمز ماست، گفت: دستور توقیف یکی از جشنواره‌های فیلم کوتاه را به علت بی‌توجهی به قانون حجاب صادر کردیم.
دانشجویان رشته مهندسی مکانیک در جشنواره‌ای دست به طراحی و تولید خودروهایی با ظاهر متفاوت کردند.
اهر- فرماندار اهر با اشاره به اینکه این شهرستان قطب تولید محصولات کشاورزی استان است، بر ضرورت برگزاری جشنواره‌های گیلاس، سیب و بلال در اهر تاکید کرد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون کیفیت بخشی را درون الگوی اصلی و در دل همین ۱۰۰ امتیاز دیده‌ایم، گفت: به این ترتیب مدارسی که رویکرد فرهنگی و پرورشی داشته باشند، در مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی شرکت کنند، تشکل‌های دانش آموزی فعال داشته باشند، در اقامه نماز و امر حجاب و عفاف اهتمام داشته باشند و مواردی از این دست، در تعیین شهریه‌شان اثرگذار خواهد بود.
در پشت هر لباس مفهومی در مورد علاقه و احساس مسئولیتش به طبیعت وجود داشت. مثلا این یکی نامش حمله ملخ‌هاست و موفق شده به یکی از شناخته شده‌ترین جشنواره‌های طراحی لباس دنیا راه یابد.
این رویکرد خشم شماری از فیلمسازان مستقل و بخش کنندگان ایرانی را در پی داشت، چرا که متکی به نگرشی کور نسبت به سینمای ایران بود؛ نگرشی که اگر قرار بود سی سال پیش اساس کار جشنواره‌های بین المللی قرار بگیرد، حتی عباس کیارستمی نیز پشت در جشنواره‌های بین المللی باقی می‌ماند ! در عوض فیلم‌های دارای مضمون مرتبط با ایران انتخاب شده بود که به واسطه ساختار فنی ضعیف، با وجود گارد سیاسی جشنواره، باز هم به بخش مسابقه اصلی راه نیافتند
۲۳۱ نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور از اقدامات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری جشنواره‌های فجر تقدیر کرد.
۲۳۱ نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور از اقدامات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری جشنواره‌های فجر تقدیر کرد.
وزیر علوم گفت: برگزیدگان در جشنواره‌های خوارزمی و المپیادهای علمی می‌توانند در راستای تحقق «مرجعیت علمی» و «تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش» از اولویت‌های وزارت علوم گام بردارند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری موجب اتحاد و همدلی دوباره و هرچه بیشتر آحاد مختلف مردم با یکدیگر شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری موجب اتحاد و همدلی دوباره و هرچه بیشتر آحاد مختلف مردم با یکدیگر شده است.
معاون اول رئیس جمهور در حاشیه مراسم رونمایی از روایت موسیقایی سربازنامه از عزم جدی دولت برای برگزاری رویدادهای مرتبط با دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.
به نظرم نفوذ و دستگاه اطلاعاتی چین هنوز زمخت و ناآزموده است، اما به طور فزاینده‌ای پیچیده می‌شود. چین در ابتدا از تاکتیک‌های نفوذ بسیار زیرکانه در تایلند استفاده کرد؛ از جمله از طریق برگزاری نمایش‌ها و جشنواره‌های فرهنگی عظیم، جامعه تجاری مورد حمایت خود در تایلند را با تظاهر اندکی پرورش می‌داد و اغلب اعضای آن را به عنوان "رفقای چینی" جذب می‌کرد.
برنامه‌ها، نشست و جشنواره‌های هفته گردشگری اعلام شد. نواختن زنگ گردشگری، جشنواره جغوربغور، آیین غباررویی گلزار شهدا، جشنواره برداشت انار و سوگواری ائمه از جمله این برنامه هاست.
شورای اسلامی استان تهران به مناسبت بلندترین شب سال یعنی شب یلدا جشنواره‌ای را با نام «کوتاه‌ترین داستانِ بلندترین شب سال» برگزار می‌کند.
وی هم در سخنان کوتاهی گفت: از عوامل فیلمم، انجمن سینمای جوانان ایران و آرش رصافی که به من کمک کردند، تشکر می‌کنم. از جشنواره «موج» هم ممنونم چون این یکی از علمی ترین جشنواره‌های داخلی است ضمن اینکه کنار هم قرار گرفتن فرهنگ‌ها باعث ارتباط فزاینده می‌شود. این جایزه را به مادران ایل قشقایی تقدیم می‌کنم. در بخش فیلم داستانی، دابر، شوفر، اسب سفید بالدار، پاندای قرمز نامزد بودند.
عسگرپور توضیح داد: انتخاب فیلم‌های جشنواره و کارهای دیگر در قالب دبیرخانه دائمی انجام می‌شود. چون انتخاب فیلم از کشورهای مختلف پارامتر یک‌مجهولی نیست، همه جشنواره‌ها در طول سال، جریان کلی رویدادها و جشنواره‌های دیگر را رصد می‌کنند. از حدود دو سال و اندی پیش به این طرف، همکاران ما در ستاد جشنواره کار انتخاب فیلم را انجام می‌دادند. برخی از فیلم‌هایی که برای سال گذشته انتخاب شده بودند، عملاً دیگر غیرقابل استفاده بودند. چون یا اکران شده بودند یا در جشنواره‌های دیگر حضور پیدا کردند، به همین دلیل سیکل دیگری را پیگیری کردیم و در قالب آن بیش از هزار فیلم رصد شد.
جشنواره جهانی فیلم فجر روز گذشته در فیاپف به ثبت رسید. حالا این جشنواره در کنار جشنواره‌های معتبر جهانی به ثبت رسیده و مزیت‌های زیاد و البته مسائل خاص خود را هم دارد. وقتی در قاعده‌های جهانی قرار می‌گیریم، در شرایط جدیدی هم قرار می‌گیریم.
سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر که به واسطه شیوع کرونا مداوم به تاخیر افتاده بود، بالاخره از ۵ خرداد آغاز شد تا امروز ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور سینما تداوم داشت؛ رویدادی که آغاز آن، دوره تازه‌اش با پیوستن این جشنواره به فدراسیون بین‌المللی انجمن تهیه‌کنندگان فیلم (FIAPF) به عنوان نهاد بین المللی ناظر بر جشنواره‌های بین المللی همراه بود.
رئیس سازمان سینمایی، در حالی از ادغام جشنواره‌های ملی و جهانی فیلم فجر پس از شش دوره برگزاری مجزا از سال ۱۴۰۱ خبر داد که مشخص نیست، آیا پس از این اقدام بخش بین المللی جشنواره که اکنون در قالب جشنواره جهانی فجر، به عنوان یکی از پانزده جشنواره معتبر بین المللی در فیاپف به ثبت رسیده، امکان حفظ این موقعیت را خواهد داشت یا به کل این جایگاه سلب می‌شود؟
وی درباره انحلال جشنواره جهانی فیلم فجر توضیح داد: با شناختی که از مسئولان امروز و در جریان همکاری در برگزاری جشنواره‌های سینمایی وجود دارد، به شخصه تمایلی ندارم که باور کنم موضوع انحلال در کار باشد. احیاناً تعدادی از کسانی که در جریان مذاکرات بین‌المللی نبوده‌اند و در بخش‌های دیگر جشنواره جهانی مشغول به کار بوده‌اند، اطلاعاتی نادرست را به هیات مسئول ارائه کرده‌اند که البته این قضیه با توجه به سوابق، مسبوق به سابقه هم هست. در این میان، کسانی در حاشیه گود نشسته‌اند و می‌خواهند بحثی تخصصی را به کری خوانی‌ها و رجزخوانی‌های قرمز و آبی تبدیل کنند.
در مقررات این دوره تاکید شده است: «فیلم‌ها در هیچ‌ یک از رویدادها، جشنواره‌ها و بازار‌های سینمایی داخلی و خارجی به نمایش درنیامده باشند.» با این رویکرد شماری از فیلم‌های سینمایی که در ماه‌های اخیر در جشنواره‌های بین المللی حضور داشته‌اند یا در ماه‌های پیشین در این رویداد‌ها حضور خواهند داشت، از این فرصت محروم خواهند شد.
لیلا حاتمی تاکید کرد: وجود فیلم هایی درباره مشکلات جامعه و این قبیل چیزها خوب است، اما چیزی که به ویژه برای آن ارزش قایل هستم، هنر سینمای ایران است. آنچه در سطح بین‌المللی نشان داده می شود، معمولا بهترین چیزهای یک کشور نیست، مثل ظروف توریستی است، لزوما بهترین نیستند، بلکه معروف هستند.
شنیده‌های «تابناک» حکایت از آن دارد که قرار نیست حضور‌های بین المللی این فیلم در جشنواره‌ها و اکران اروپایی این فیلم ـ که به یک پخش کننده واگذار شده ـ متوقف شود و این توقیف عملاً کارایی‌اش در مرز‌های ایران خواهد بود. از قضا احتمالاً اعلام رسمی توقیف فیلم، منجر به حساسیت پخش کننده‌های بین المللی و جشنواره‌ها برای نمایش این فیلم خواهد شد. باید صبر کرد و دید، واکنش مسئولان سینمایی به این رویکرد چه خواهد بود؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ