پایگاه هوایی راهکنشی عقاب ۴۴ ارتش قابلیت پذیرش و عملیاتی کردن انواع جنگنده‌های شکاری و بمب‌افکن و همچنین پرنده‌های بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش را دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پیکر رئیس پایگاه دهم پلیس امنیت تهران بزرگ و یکی از پرسنل پایگاه دهم پلیس امنیت تهران بزرگ از زیر آوار خارج شد.
پنجشنبه ۳۰ خرداد 98 پهپاد آمریکایی که ساعت ۱۴ دقیقه بامداد از پایگاه هوایی الظفره در نزدیکی شهر ابوظبی کشور امارات به پرواز درآمده بود و بعد از طی مسافتی طولانی، حدود ساعت ۴ بامداد وارد آب‌های سرزمینی ایران شده بود. این هواپیما دارای سیستم‌هایی است که به هنگام ارتباط با آن، اطلاعات را به ایستگاه‌های مرکزی خود مخابره می‌کند؛ نیروهای ایرانی در دو مرحله و چهار نوبت (دو بار در ساعت ۲:۰۵ و دو بار در ساعت ۳:۵۵ بامداد) به این هواپیما اخطار داده‌اند که آخرین اخطار توسط قرارگاه پدافند هوایی ایران در ساعت ۳:۵۵ صورت گرفته بود. اما پاسخی به اخطارها داده نشد و به دلیل اینکه پهپاد از آب‌های سرزمینی ایران دور نشد، ساعت ۴:۰۵ مورد هدف و سرنگونی قرار گرفت. منبع: دانشجو
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی با اشاره به حذف تصاویر بمب جدید سنگرشکن آمریکا در صفحه فیس‌بوک یک پایگاه متعلق به نیروی هوایی آمریکا، نوشت که این تصاویر احتمالا جزئیاتی حساس درباره این بمب افشا می‌کرد.
تصاویری از بمباران غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی را در این فیلم می‌بینید.
پایگاه خبری «چند ثانیه» تصویری از یک بنر با موضوع فروش قبر در بهشت زهرا منتشر کرد. آن‌طورکه از تصویر زیر مشخص است موضوع تبلیغ بنر پیش‌فروش قبور است.
ترکیه اولین ماهواره ملی دیده‌بانی با وضوح بالا را از پایگاه وندنبرگ در کالیفرنیا آمریکا به فضا پرتاب شد.
جنگنده تک موتوره Hürjet در قالب مدل‌های جت آموزشی پیشرفته و جنگنده‌های سبک تولید خواهد شد. گزینه اول می‌تواند جایگزین ۶۸ جت آمریکایی T-۳۸M Talon شوند که در پایگاه هوایی گیگلی در نزدیکی ازمیر مستقر هستند و اغلب برای آماده سازی خلبانان به منظور پرواز با هواپیما‌های جنگی سنگین‌تر به کار گرفته می‌شوند. سفارش اولیه سازمان هوافضای ترکیه برای نسخه آموزشی جنگنده هورجت ۱۶ فروند اعلام شده است و انتظار می‌رود که تحویل آن‌ها از سال ۲۰۲۳ آغاز شود.
منابع خبری گزارش دادند، پدافند هوایی ارتش سوریه با اهداف متخاصم در آسمان حمص مقابله کرده است. برخی منابع می‌گویند پایگاه هوایی «الضبعه» در نزدیکی روستای «الکدیر» هدف حمله صهیونیست‌ها قرار گرفته است.
مشخصا تهدید اصلی این سلاح برای کشورهای کره جنوبی و ژاپن است که بسیاری از شهرهای ساحلی آنها میزبان پایگاه های آمریکا هم هستند.
روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی مدعی شده است که تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای از پایگاه هوایی ایران نشان می‌دهد که ایران در حال آماده شدن برای دریافت جنگنده روسی سوخو۳۵ است. به ادعای این روزنامه در اوایل فوریه، رسانه‌های دولتی ایران ویدئویی را درباره یک پایگاه زیرزمینی نیروی هوایی ارتش پخش کردند. جزئیات فیلم و تصاویر ماهواره‌ای به ورود احتمالی جت‌های پیشرفته روسی اشاره دارد.
در پی درخواست ستاد بحران کشور و دستور فرمانده کل ارتش و امریه‌های واصله از فرماندهی نیروی زمینی ارتش و هوانیروز، خلبانان و کارکنان فنی پایگاه چهارم هوانیروز ارتش (اصفهان) در روزهای اخیر، اقدامات گسترده و مؤثری در برقراری پرواز برای خدمت در شهرستان‌های کوهرنگ و فریدون‌شهر انجام داده‌اند.
نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شده که تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای از پایگاه هوایی ایران نشان می‌دهد که ایران در حال آماده شدن برای دریافت جنگنده روسی سوخو ۳۵ است. در گزارش نیویورک تایمز به ماکت‌هایی اشاره شده که از نوع جنگنده سوخ و۳۵ روسی برای آماده سازی در پایگاه هوایی مورد قرار گرفته اند.
پایگاه ششم شکاری بوشهر که با نام پایگاه هوایی شهید یاسینی نیز شناخته می‌شود، یکی از پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش ایران است.
تصاویری از پایگاه زیرزمینی عقاب ۴۴ نیروی هوایی ارتش ایران منتشر شد.
یک روزنامه صهیونیستی با استناد به تصاویر و داده‌های منتشرشده در رسانه‌ها نوشت، در رزمایش «ذوالفقار ۱۴۰۱» حمله به پایگاه نیروی دریایی ارتش تل‌آویو در بندر ایلات شبیه‌سازی شده است.
۸مرداد سال۱۳۰۱ اولین فرودگاه کشور در قلعه‌مرغی به طور رسمی افتتاح و ۲فروند آئروپلان (هواپیمای) انگلیسی از طریق بغداد وارد تهران شد و در این محل به زمین نشستند. فرودگاه قلعه‌مرغی نخستین فرودگاه تهران است که بعد‌ها به پایگاه هوایی نظامی در جنوب این شهر تبدیل شد و به این ترتیب صنعت هوایی در تهران آغاز شد و اکنون که فرودگاه‌های متعدد نظامی و غیرنظامی مشغول به‌کار هستند، می‌توان نخستین فرودگاه تهران را به چشم یک اثر تاریخی و فرهنگی دید.
تصاویر ماهواره‌ای مربوط به ماه سپتامبر استقرار دو سامانه دفاع هوایی مدل باراک ۸ را در نزدیکی پایگاه هوایی الظفره در جنوب ابوظبی نشان می‌دهند.
تصاویر از لحظه حمله دقیق موشکی به پایگاه نظامی ترکیه در عراق را مشاهده می‌کنید.
نیروهای طالبان در سالروز اخراج نظامیان آمریکایی از افغانستان در پایگاه بگرام رژه نظامی برگزار کردند.
پس از اینکه ایران از پایگاه‌های موشکی زیرزمینی سپاه پاسداران رونمایی کرد، هفته گذشته ارتش نیز تصاویری از یک پایگاه فوق سری پهپادی که به عمق صدها متر زیر زمین است، منتشر کرد.
پس از اینکه ایران از پایگاه‌های موشکی زیرزمینی سپاه پاسداران رونمایی کرد، شنبه گذشته ارتش این کشور نیز تصاویری از یک پایگاه فوق سری پهپادی که به عمق صدها متر زیر زمین است، منتشر کرد.
پس از اینکه ایران از پایگاه‌های موشکی زیرزمینی سپاه پاسداران رونمایی کرد، شنبه گذشته ارتش این کشور نیز تصاویری از یک پایگاه فوق سری پهپادی که به عمق صدها متر زیر زمین است، منتشر کرد.
ماهواره خیام صبح سه شنبه از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان با پرتابگر سایوز به فضا پرتاب می شود و شایعات منتشره درباره استفاده از تصاویر این ماهواره برای مقاصد نظامی سایر کشورها صحت ندارد.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ