بخندید تا دنیا به شما بخندد! خنده بر هر درد بی درمان دواست! این جملات معروف و مثل‌های متداولی است که سالیان سال بر سر زبانهاست. خندیدن اثرات بسیار زیادی در مسیر سلامت جسمی و روحی افراد دارد؛ به طوری که امروزه ثابت شده است خنده در زمان‌های بحرانی و استرس زا همچون مرهمی، آرامبخش روح وروان افراد است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مقدار بالای کلسیم، آهن و پتاسیم در انجیر خشک همراه با میزان بالای فیبر و چربی کم باعث می‌شود که موادی سالم به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
کاکوتی، گیاهی با ده‌ها خاصیت اعجاب آور است. به علاوه، عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد و بسیاری از مردم برای تهیه آن به شکل تازه، به دامان طبیعت می‌روند. اما فارغ از عطر و بوی بی‌نظیر این گیاه، تا چه اندازه با خواص کاکوتی کوهی آشنا هستید؟ آیا می‌دانید موارد منع مصرف آن چیست؟ این مطلب، یک راهنمای جامع درباره کاکوتی است که ضمن برشمردن فواید کاکوتی، شما را با مضرات این گیاه کوهی هم آشنا خواهد کرد. پس با ما همراه شوید تا شیوه درست استفاده از این گیاه در موقعیت‌های مناسب را بیاموزید.
فیبر محلول موجود در انبه می‌تواند به کاهش کلسترول کلی و کلسترول ال‌دی‌ال (LDL) کمک کند (این همان کلسترول بد است که باعث ایجاد پلاک در رگ‌های خونی می‌شود که جریان خون و اکسیژن را مسدود می‌کند).
در فصل تابستان از همه دمنوش‌ها می‌توان استفاده کرد، اما برخی دمنوش‌ها به دلیل خاصیت خنک‌کنندگی و فوایدی که دارند بیشتر از سایر دمنوش‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند. دمنوش‌های گیاهی از سم‌زدایی بدن و کاهش استرس تا کمک به هضم و تقویت عملکرد شناختی دارای مزایای زیادی برای سلامتی هستند. در این گزارش دمنوش‌ها و شربت‌های گیاهی که برای تابستان گزینه مناسبی هستند و به صورت سردنوش نیز استفاده می‌شوند، معرفی می‌کنیم.
زمانی که صحبت از فواید برگ انگور به میان می‌آید، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد خاصیت جلوگیری از کم خونی است. زیرا همانطور که اشاره شد این محصول طبیعی سرشار از آهن است.
زمانی که صحبت از فواید برگ انگور به میان می‌آید، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد خاصیت جلوگیری از کم خونی است. زیرا همانطور که اشاره شد این محصول طبیعی سرشار از آهن است.
سیب‌زمینی را خوراکی سرشار از کربوهیدرات و چاق‌کننده می‌دانیم، اما نباید از مقدار ریزمغذی‌های آن غافل شد. در این مطلب به فواید عادت به مصرف متعادل این ماده غذایی پرداخته‌ایم.
آب زرشک یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار است که مصرف آن فوایدی بسیاری برای سلامت بدن به همراه دارد، دو روش خانگی برای تهیه این نوشیدنی پر خاصیت وجود دارد. در این مطلب به سوال پرتکرار «آب زرشک را چه موقع بخوریم» نیز پاسخ داده شده است.
مطالعات نشان می‌دهد کورکومین در زردچوبه می‌تواند از آلودگی سلول‌ها به ویروس‌های قابل انتقال دستگاه گوارش (TGEV) جلوگیری کند. مصرف این ترکیب در دوز بالا به نابودی ذرات ویروس منجر می‌شود.
آب هندوانه موجب شادابی و نشاط می شود. در درمان یرقان و دفع سنگ کلیه کاربرد دارد.
مصرف متوسط تا زیاد قهوه می‌تواند برخی از اختلالات اضطراب و خواب را بدتر کند. ثابت شده است که مصرف متوسط قهوه فوایدی مانند کاهش خطر دیابت، بیماری قلبی، سرطان کبد و زوال عقل دارد.
حتما از فیبر زیاد شنیده‌اید، اما شاید دقیق ندانید فیبر چیست و چه فوایدی دارد؟
ورزش کردن با معده خالی دارای فوایدی است که می‌تواند با فواید تمرینات ورزشی زمانی که قبل از ورزش بدنتان را تغذیه می‌کنید، متفاوت باشد.
حفظ سلامت قلب فواید بی شماری دارد، از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، حمله قلبی و حتی زوال عقل.
حفظ سلامت قلب فواید بی شماری دارد، از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، حمله قلبی و حتی زوال عقل.
از آن جایی که گوتوکولا ویژگی تقویت حافظه و عملکرد عصبی را دارا است، محققان پتانسیل درمان بیماری آلزایمر را نیز به آن نسبت می‌دهند.
روغنی که در این مطلب معرفی می‌کنیم دارای فوایدی مانند امگا۳ و اسید‌های چرب مفید بوده و چربی اشباع شده پایینی دارد.
خاراندن کمر نیز مانند خمیازه‌کشیدن یک عمل شیوع دار است ما این عمل را بدون اینکه بدانیم در طول روز چند بار انجام می‌دهیم آیا می‌دانید این خاراندن چه فوایدی دارد؟
عسل یک غذای طبیعی بسیار کامل و سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی است که خواص و فواید زیادی دارد و در طول تاریخ در میان مردم بسیار شناخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است. حقیقت این است که این شیرین کننده طبیعی خواص بی شماری دارد؛ از تسکین گلودرد گرفته تا التیام زخم‌ها یا سوختگی‌های مختلف را می‌تواند درمان کند.
به طور معمول می دانیم خرد کردن پیاز باعث آبریزش چشم می شود. با این حال، پیاز همچنین مزایای بالقوه ای را برای سلامتی شما فراهم می کند این موارد شامل کاهش خطر ابتلا به چندین نوع سرطان، بهبود خلق و خو و حفظ سلامت پوست و مو است.
بر اساس محاسبات صورت گرفته شبکه خبری «بلومبرگ» بنکمن فراید در ابتدای هفته جاری دارایی خالص به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در اختیار داشت. با این وجود، با سقوط صرافی رمز ارز دیجیتال او یعنی FTX ارزش دارایی هایش به صفر رسید.
کیوی یکی از میوه‌های سرشار از ویتامین C است که می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر باشد. این میوه همچنین، آنتی‌اکسیدان فراوانی دارد که مصرف منظم آن در پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی و بعضی سرطان‌ها نقش دارد.
دویدن چه فوایدی برای سلامتی دارد؟
دستکم ۱۰ دقیقه دویدن در روز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. احتمال مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی در افرادی که می‌دوند، تقریبا به نصف کاهش می‌یابد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ