روز گذشته قرارداد طرح توسعه فاز نخست میدان گازی کیش به امضا رسید طرحی که می تواند در سال های آینده از مشکلات گازی ایران بکاهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با اجرای عملیات برپاسازی پایه سکوی سرچاهی طرح توسعه و نگهداشت میدان نفتی رسالت در شرکت نفت فلات قاره ایران، گامی دیگر در مسیر افزایش تولید این میدان نفتی برداشته شد.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: قبل از میدان مختار، توسعه میادین شوریجه و سراجه اجرایی شد و توسعه مخازن قزل‌تپه در شمال و بانکول در غرب کشور نیز در دستور کار قرار گرفت.
خجسته‌مهر تصریح کرد: آمادگی کامل برای آغاز حفاری در میدان مشترک نفتی آرش وجود دارد و منابع قابل‌توجهی را برای اجرای طرح توسعه این میدان در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران مصوب کرده‌ایم و با آماده شدن شرایط، حفاری را در میدان آرش آغاز می‌کنیم.
وزیر نفت گفت:روزانه بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز از میدان پارس جنوبی برداشت می‌شود و با تولیدی شدن طرح توسعه فاز ۱۱ این میدان مشترک تولید افزایش پیدا می‌کند.
با اعلام قید فوریت از سوی مجموعه شرکت ملی نفت برای پیشگیری از مشکل ناترازی گاز در زمستان وتولید زودهنگام گاز از فاز۱۱ میدان مشترک پارس جنوبی با کاربست تمام توان مقرر شدعملیات توسعه آغاز شود.
ایران در سال ۱۳۴۶ با مشارکت یک شرکت ژاپنی در میدان آرش نفت و گاز کشف کرد و در سال ۲۰۱۳ شروع به تولید کرد. ذخیره گاز درجای میدان با یک تریلیون فوت مکعب و میزان نفت ذخیره‌شده آن با ۴۲ میلیون بشکه، مهم‌ترین میدان توسعه نیافته و استراتژیک کشور است که ۴۰ درصد آن در ساختار‌های زمین‌شناسی و آب و خاک ایران قرار گرفته است
رژیم صهیونیستی در ادامه چپاولگری منابع فلسطینیان، از آغاز توسعه پروژه موسوم به مارین در نزدیکی سواحل غزه خبر داد.
جوکار از آغاز مرحله نخست طرح توسعه مخزن ذخیره‌سازی مختار خبر داد و گفت:حفاری نخستین چاه ارزیابی در این میدان گازی به زودی آغاز می شود.
شرکت ملی نفت ایران با هدف پیشگیری از مشکل ناترازی گاز در زمستان اقدام به انجام فعالیت های توسعه و ذخیره سازی گاز در میدان مختار واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد گرفته است.
توافق‌نامه‌های همکاری به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو میان معاونت علمی ریاست جمهوری با چندین شرکت نفتی بزرگ به منظور توسعه پروژه‌های دانش‌بنیان نفت و گاز به امضا رسید.
مجری پروژه طرح توسعه میدان رسالت گفت: با استقرار دکل حفاری در مجاورت سکوی DP-R1 میدان نفتی رسالت واقع در منطقه لاوان، گامی دیگر در راستای افزایش تولید این شرکت برداشته شد.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از تعیین‌تکلیف پنج طرح ذخیره‌سازی گاز در دولت سیزدهم خبر داد و اعلام کرد دو میدان دیگر نیز تا تابستان فعال می‌شود.
نوشادی گفت: با توسعه میدان گازی بانکول روزانه ۱۵ میلیون متر مکعب گاز تولید می‌شود.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران  گفت: برنامه ریزی شده تا سال ۱۴۰۸ تولید گاز کشور ۵۰۰ میلیون متر مکعب اضافه شود که ۱۲۰ میلیون متر مکعب از این میزان مربوط به توسعه میدان گازی کیش است
بندرعباس - قرارداد ۹۰۰ میلیون دلاری فاز نخست طرح توسعه میدان عظیم گازی کیش با حضور وزیر نفت امضا شد.
یک مقام بلندپایه آمریکایی که مایل نبود نامش فاش شود، به رویترز گفت: دولت مادورو اجازه ندارد هیچ پول نقدی از این پروژه دریافت کند و در اجرای همه تحریم‌هایی که همچنان به قوت خود باقی هستند، تغییری داده نمی‌شود.
ایران نوشت: از قرار معلوم، ناترازی گاز در کشور ریشه‌ای چندگانه دارد؛ عامل اول میزان مصرف بالای انرژی و افزایش شدت مصرف انرژی درکشور است. عامل دیگر بروز ناترازی، عدم توسعه صنعت نفت و گاز کشور متناسب با برنامه‌های توسعه‌ای بوده که توپ این کم‌کاری هم در زمین وزارت نفت دولت قبل است.
معاون منابع و مصارف صندوق توسعه ملی گفت: برای سرمایه گذاری در میدان نفتی آزادگان ورود کرده ایم که بتوانیم منابع نفت و گاز و خوراک پتروشیمی‌ها را تأمین کرده و منابع آن را نیز صادر کنیم.
شرکت انرژی قطر اعلام کرد که شرکت انگلیسی «شل» به عنوان دومین شریک در پروژه توسعه بخش جنوبی میدان گازی «شمال» پس از توتال انرژیز فرانسه انتخاب شد.
آب مشترکان پر مصرف قطع می‌شود، افتتاح دومین واحد بخار نیروگاه عسلویه، طرح روس‌ها برای توسعه ۶ میدان نفتی و ۲ میدان گازی ایران از مهمترین اخبار نفت و انرژی در هفته جاری بودند.
معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: طرف روس در حال تدوین طرح جامع توسعه برای ۶ میدان نفتی و ۲ میدان بزرگ گازی کشور است و امیدواریم تا پایان سال شاهد امضای قرارداد باشیم.
رئیس سازمان توسعه تجارت راه‌اندازی نخستین مرکز تجاری ایران در روسیه را به‌عنوان گامی موثر جهت دستیابی به چشم‌انداز مبادلات ۸ میلیارد دلاری تا دو سال آینده میان دوکشور، ارزیابی کرد.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: در برنامه ششم توسعه قرار بود میزان طلاق ۲۰ درصد کاهش یابد اما طبق یک تحلیل آماری متأسفانه ۴ درصد و در یک تحلیل دیگر ۸ درصد افزایش داشته است.
حملات موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق، پیمانکاران آمریکایی را که بر روی پروژه توسعه میدان کار می کنند، وادار به فرار کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ