رهامی با بیان اینکه نیرو‌های سیاسی داخل کشور این نگرانی را دارند که آخر این اعتراضات چه می‌شود؟ گفت: این نگرانی وجود دارد که چه افراد یا جریان‌هایی می‌توانند این اعتراضات را نمایندگی کنند؟ همین نگرانی موجب سکوت یا انفعال آن‌ها می‌شود. در داخل کشور به احزاب میدان داده نشده، واکنون نیروی سیاسی مانند زمان انقلاب که ریشه‌دارو فعال باشند، نداریم. نیرو‌های سیاسی داخل کشور نمی‌توانند میدان دار اعتراضات اخیر باشند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محسن هاشمی گفت: ساختار فعلی انتخابات باید تغییر کند تا مشارکت بالا برود. ۴۰ سال قبل مرحوم هاشمی رفسنجانی توسط آیت الله جنتی تایید صلاحیت شدند و اخیرا همین ایت الله جنتی با ۱۰۰ سال سن دوباره برای ریاست شورای نگهبان منصوب شدند. خود همین عدم تغییر باعث می‌شود مشارکت کم شود.
دبیر ستاد انتخابات کشور در حکمی، به عنوان سخنگوی این ستاد منصوب شد.
دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: بر اساس تصمیم سران قوا دوره اجرای طرح مولدسازی حداکثر ۲ سال خواهد بود و با شروع اجرای قانون برنامه هفتم توسعه، اموال راکد دولت براساس سازوکار تعیین شده در این قانون واگذار می‌شود.
دبیر شورای عالی هماهنگی سران قوا تاکید کرد: کشور‌های مسلمان وظیفه دارند برای جلوگیری از تکرار این اقدامات شنیع و غیرانسانی، کالا‌های این کشور‌ها را تحریم، سفرای آن‌ها را اخراج و محاکمه هتاکان و عوامل آن را پیگیری کنند.
محسن رضایی به همصدایی روسیه با کشورهای عربی در مورد جزایر سه گانه ایرانی واکنش نشان داد.
محسن هاشمی رئیس سابق شورای شهر تهران به جماران گفت: در واقع از اواخر ۸۹ و ۹۰ که هفت قطعنامه تحریمی آمده بود و همان فردی که می‌گفت تحریم‌ها کاغذ پاره است هم فهمید این طور نیست. در آن زمان تحت تاثیر تحریم‌ها دلار هم از هزار تومان به چهار تومان هم رسید آن فرد بعد تلاش کرد که مشکل را حل کند که نشد و روحانی هم می‌خواست حل کند، اما با وجود تصویب برجام نتوانست مشکل را حل کند. چون درست است که تحریم‌های بین المللی با برجام حل شده است، اما گستره تحریم‌ها آنقدر زیاد است که با وجود بین المللی نبوده تحریم ها، مشکلات تحریمی ما همچنان وجود دارد.
محسن برهانی گفت: به هیچ‌وجه در مرحله حکم‌شناسی و تصدیق حکم بر موضوع، ضابطان جایگاهی ندارند. احیای این استقلال و حس امنیت قضات و انتقال این پیام که قوه قضاییه تمام قد پشت قضات است، می‌تواند برکات بسیاری برای ملک و مملکت ایجاد کند. برخی قضات خود را در برابر برخی ضابطان بی‌پناه حس می‌کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برنامه‌ریزی‌های اقتصادی باید در مسیر چشم‌انداز کشور باشد و بودجه کشور هم در جهت تحقق آن تخصیص یابد که این روند در وضعیت کنونی رعایت نمی‌شود.
اراکی اظهار داشت: حضرت امیرالمومنین صددرصد سیاسی بودند و ائمه ما هم صددرصد سیاسی بودند و اگر کسی بگوید که حوزه از سیاست جدا است می‌داند که دروغ می‌گوید و مع ذلک چیزی را که درست نیست برای مردم بیان می‌کند.
اگر انگیزه‌ی رییسی در انتصاب داوود منظور به ریاست سازمان برنامه و بودجه ضرورت توجه به بحران سیاسی مبتنی بر بحران‌های اقتصادی کشور بوده که گریبان کشور را می‌فشارد و حکم یک ماه پیش رییسی برای داوود منظور مبتنی بر شرایط اورژانسی کشور صادر شده، بنابراین تاکید دوباره بر نقش رضایی در دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه آیا نمی‌تواند ناقض نیت اصلی مسئولان عالی‌رتبه نظام برای دستیابی به اهداف آرامش و توسعه کشور باشد؟
عضو دفتر محسن رضایی گفت: به دلیل حضور تمام وقت ایشان (محسن رضایی) در دبیرخانه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، آقای رئیس‌جمهور با استفعای وی موافقت کرده است.
یک رسانه اصولگرا نیز در همین رابطه نوشت: بالاخره استعفای محسن رضایی مورد پذیرش قرار گرفت و مطابق با ماموریت‌های محوله جدید رهبر انقلاب به دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، مسئولیت دبیری آن به رضایی سپرده شد؛ دبیرخانه‌ای که ظاهرا قرار است نقش جدی‌تری ایفا کند.
محسن رضایی گفت: مقام معظم رهبری اختیاراتی را به سران سه قوه داده‌اند تا تحولات اقتصادی را سرعت بخشند و همچنین اصلاحات عمیق اقتصادی را انجام دهند و یکی از کارها، این است که ظرفیت‌های تولید و سرمایه‌گذاری در سطح وسیع‌تری در استان سمنان بررسی شود. امیدواریم این دستور مقام معظم رهبری هر چه سریع‌تر در کشور اجرایی شود.
مهدی محسن نژاد در دیدار رده بندی وزن 60 کیلوگرم، فرنگی کار کشور میزبان را شکست داد و در قرقیزستان برنزی شد.
محسن فروزان دروازه‌بان گل‌گهر نسبت به اتهاماتی که به او زده شد واکنش نشان داد.
محسن هاشمی: گویا که به جای توسعه دائماً باید مواظب باشیم که کشور و انقلاب سقوط نکند. باید بدانیم که براندازان اصلی آن‌هایی هستند که بر خلاف اراده مردم عمل می‌کنند.
«احمدآقا رفت و بعد از چند دقیقه آمد و با خنده گفت: "جواب این سوال را باید خودت از امام بشنوی. " خدمت امام شرفیاب شدم و موضوع را مطرح کردم. امام فرمودند: "چرا می‌خواهی به آنجا بروی؟ مگر قرار است هزار سال با آمریکا رابطه نداشته باشیم؟ آنجا سفارت آمریکاست، بالاخره آن‌ها روزی سر عقل می‌آیند و روابط برقرار می‌شود. "»
محسن رضایی: اگر ایران بزرگ نبود، آیا چین به عنوان واسطه بین ایران و عربستان می شد و این را افتخار می دانست؟
پس از فتح خرمشهر و غنایم زیادی که نصیب ایران شد، موضوع راهبرد آینده مطرح شد. با توجه به اینکه صدامیان هنوز بخش‌هایی از کشور را در دست داشتند، پایان جنگ امکان نداشت. در برهه‌ای امام (ره) تصمیم گرفتند برای پیدا کردن دست بالا بدون اینکه ایران وارد شهر‌های عراق شود، مناطقی از عراق را اشغال کند. موضوع پرداخت غرامت کاملا شایعه بود و جدی نبود، اتفاقا زمانی که مطرح می‌شد برای روحیه رزمندگان ایرانی مشکل ایجاد می‌کرد
حجت الاسلام و المسلمین سید هادی خامنه‌ای در دیدار نوروزی محسن رهامی گفت: یک سری اشتباهات از خود ما در گذشته سر زده که امروز داریم بابت همان اشتباهات مجازات می‌شویم. تا به این اشتباهات اعتراف نکنیم کاری درست نمی‌شود. چون اگر اعتراف نکنیم معنایش این است که می‌خواهیم این اشتباهات را تکرار کنیم. خداوند در مورد توبه هم همین را می‌گوید. اگر در حضور جمع گناهی کرده‌اید باید در حضور جمع اعتراف کنید نه اینکه در حضور جمع برای جامعه یک اشتباه بزرگ مرتکب می‌شوید و بعد نصف شب در خانه توبه می‌کنی؛ این فایده ندارد، باید در حضور مردم باشد.
محسن رهامی، عضو هیأت علمی گروه حقوق جزا و جرم شناسی دانشگاه تهران، به جماران گفت: وقتی کسی در تظاهرات شرکت می‌کند و مثلا سطلی را آتش می‌زند یا به بانک حمله می‌کند، بعضی از دادگاه‌ها این افراد را به جای استناد به ماده ۶۱۸ و «اخلال در نظم و امنیت» یا «تخریب اموال»، که زندان تعزیری محدود دارد، به حوزه محاربه می‌برند و برای چنین کسی حکم اعدام می‌دهند. این نشان می‌دهد که چه اندازه هم قوانین جاری کشور و هم دستگاه قضایی ما امنیت محور هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی، بهره‌مندی قریب به ۳ هزار نفر از زندانیان واجد شرایط از ارفاقات قانونی ظرف مدت ۵ الی ۶ روز را کاری فوق‌العاده و ناشی از برکت خون مطهر شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت: این اتفاق مبارک که منجر به بهره‌مندی قریب به ۳ هزار نفر از زندانیان و رهایی از قصاص ۱۶ نفر از محکومان شد، به برکت وجودی شهید حاج قاسم سلیمانی و مجاهدت‌های مخلصانه او در راه خدا بود.
محسن رهامی عضو هیأت علمی گروه حقوق جزا و جرم شناسی دانشگاه تهران در همایش «فرمان هشت ماده ای امام خمینی(س) منشور حقوق شهروندی» گفت: مثلا قوانین بانکی ما الآن فقهی هست و فقها و شورای نگهبان تأیید کرده اند، ولی اخلاقی نیست؛ این قوانین بانکی ما باعث انباشته شدن میلیاردها ثروت می شود و مردم را فقیر می کنند. بسیاری از قوانینی که خود ما در مجلس اول و دوم تصویب کردیم فقهی بودند ولی اخلاقی نبودند.
در جریان سفر محسنی اژه‌ای به استان زنجان، آیین آزادی دو تن از محکومان به قصاص در حضور و با وساطت رئیس دستگاه قضا انجام شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ