یک مقام ارشد دولت آمریکا مدعی شد که این کشورتمایلی برای مذاکره با کره شمالی از خود نشان نداده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
صالحی گفت: کلام آخر که به نظر بنده امر مهمی است و آن اینکه ما در دوران و عصر روایت گری (narration) و تصویرسازی (image building) قرار گرفته‌ایم. هر کشوری که بتواند با زبان قابل فهم و قابل هضم و لین برای نسل پرسشگر امروز روایت خودش را از آینده مطلوب جهان و چگونگی شکل گیری آن و تصویری منطقی و قابل پذیرش از مسؤلیت پذیری خودش در ارتباط با ملتش و جامعه جهانی ارائه کند یقینا گوی سبقت را برده است و بالطبع جایگاهی درخور و نقش آفرین در عرصه جهانی خواهد یافت.
فرجی‌راد در رابطه با اراده و رضایت تهران از حضور چین در خاورمیانه گفت: «ایران به‌صورت رسمی و شفاف اعلام کرده که سیاست خارجی ما، سیاست نگاه به شرق است و در عمل هم همین را شاهد هستیم؛ رابطه با آمریکا نداریم و رابطه با اروپا به حداقل رسیده و تیره شده است. زمانی که دولت اینگونه وارد سیاست نزدیکی به شرق شده است و بیشترین میزان نفت ما نیز از سوی چین خریداری می‌شود، طبیعتاً رضایت دارند که چینی‌ها نفوذ بالایی در منطقه داشته باشند تا آمریکا که پایگاه نظامی در منطقه دارد.»
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درخصوص خبر‌های منتشر شده مبنی بر تفاهم نانوشته ایران و آمریکا عنوان کرد: ما درخصوص گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها اظهارنظر نمی‌کنیم. ایران پایبند روند مذاکره و میز مذاکره بوده که بتواند حقوق حقه ملت ایران را تامین کند. در چارچوب سیاست اصولی و اعلام شده رویکرد و اقدامات خود را ادامه خواهیم داد.
سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به موضع اخیر آمریکا مبنی بر این که برجام (توافق هسته‌ای) فعلا در دستور کار آن قرار ندارد، وجود کانال‌های دیپلماتیک با ایران چه توجیهی دارد؟ گفت: «داشتن کانال‌های باز گفتگو مهم است. تکرار می‌کنم که سیاست ما در قبال ایران تغییری نکرده است. ما در این باره بسیار صریح بوده‌ایم.»
باید از آقایان موافق و مخالفی که دست به این کار می‌زنند پرسید. ما اساساً دو رویکرد در کشور داریم که یکی علم‌گرا یا عقلانی است و این رویکرد به‌دنبال منافعی در سطح ملی و منطقه‌ای است و منافع وقتی مادی باشد، معمولاً علم است که تعریف می‌کند کدام استراتژی یا سیاست به بهره‌وری و سودآوری بیشتر منتهی می‌شود. رویکرد دیگر علمی نیست. در این رویکرد مردم سنتی حاضر هستند و این رویکرد دنبال این است افکار سنتی جامعه را همراه خود داشته باشد؛ بنابراین یک کار سیاسی این‌چنینی انجام می‌دهند.
به نظر می‌رسد برجام موقت، بیشتر خواست کشور‌هایی اروپایی و آمریکا است که تلاش دارند ایران بیش از این جلو نرود. به ظن آنان، اگر ایران از این سطح جلوتر برود به سمت تولید سلاح حرکت خواهد کرد. رویکرد ایران در قبال شرایط، بستگی به این خواهد داشت که منافع خود را در خطر ببیند یا خیر. سیاست خارجی مثل اقتصاد و بر اساس نظام هزینه و فایده تعریف می‌شود. باید ببینیم هزینه‌های سیاست فعلی برای کشور ما بیشتر است یا درآمد آن.
معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت: شرط ما برای بازگشت به پیمان استارت نو این است که ایالات متحده آمریکا از سیاست خصمانه خود علیه روسیه دست بردارد.
دنیس راس که مشاور ارشد سه رئیس‌جمهور آمریکا بوده نسبت به سیاست دولت فعلی این کشور در برابر ایران تاخت.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: سیاست ما عدم حمایت از جنگ و یک طرف علیه دیگری است. امیدواریم مقامات اوکراین با نگاه به ریشه بحران، با اتخاذ رویکرد صحیح سیاسی منافع خود و ملت خود را قربانی سیاست توسعه‌طلبانه آمریکا و ناتو نکنند.
شاید برای ما این واژگان خوشایند نباشد، اما باید بپذیریم که عراق جدید، مسیر «استقلال» را در سیاست خارجی و داخلی در پیش گرفته است. این مسیر نه قابل توقف است و نه قابل برگشت. در چنین میدانی، کسی برای ایران فرش قرمز پهن نخواهد کرد که نفوذ سیاسی یا حضور اقتصادی‌اش در عراق را گسترش دهد. دیگر بازیگران، اعم از ترکیه، آمریکا و اعراب حاشیه خلیج فارس، بازیگری خاص خود را دارند... به نظر می‌رسد، ایران نیز با پذیرش واقعیات عراق جدید، با استراتژی‌ها نوین وارد این رقابت تنگاتنگ شود. صرف متهم کردن السودانی به بدعهدی، تنها برآینداش از دست دادن فرصت‌ها و گسترش نفوذ رقبا خواهد بود.
مسئله این است که انگلیسی‌ها نگاه‌شان نگاه کنترلی است و در کنترل جهانی بخشی از سیاست بین‌الملل و متحد آمریکا هستند. امروز انگلیس محور و موتور سیاست اروپایی است و فضای برجام که شکل گرفت هم از فضای انگلیس آغاز شد. تروئیکای اروپایی سال ۲۰۰۳ هم باز با نقش‌آفرینی انگلیس شکل گرفت. خیلی از مواقع بوده که ما روابط‌مان را با انگلیس قطع کرده‌ایم، اما انگلیسی‌ها روابط‌شان را قطع نکردند. مسئله امروز انگلیس موضوع محدودسازی قدرت ایران است.
«باید به فکر مشکلات داخلی خودمان باشیم. مادامی که ما درگیر اختلافات و مشکلات این چنینی باشیم، نمی‌توانیم در عرصه بین‌المللی با قدرت بیشتر چانه‌زنی کنیم. وقتی که ما اوضاع داخل را سر و سامان دادیم می‌توانیم پای میز مذاکره با اروپا و آمریکا برویم و بعد هم در راستای بهبود رابطه با همسایگان وارد عمل شویم. باید توجه داشت که برای همچین موضوعی لازم است که انعطاف و نرمش داشته باشیم.»
مفهوم سیاست «نه شرقی – نه غربی» نیز اینست که با دولت‌ها اعم از شرقی و غربی تعامل داشته باشیم بدون آنکه زیر سلطه آن‌ها برویم و یا درصدد سلطه طلبی باشیم. ما برخلاف این دستورالعمل اعتدالی، چین و روسیه را محرم و اروپا و آمریکا را نامحرم دانستیم در حالی که همه‌ی آن‌ها از یک جنس هستند و در غیر قابل اعتماد بودن هیچ تفاوتی با همدیگر ندارند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: من قبول دارم که رسانه‌های خارجی، آمریکا، انگلیس، فرانسه و فضای مجازی در رابطه با اتفاقات اخیر ایران سنگ تمام گذاشتند و بدون شک به دنبال براندازی هستند، اما ما باید یک نکته را دقت کنیم که ما چه کرده‌ایم که حرف‌های دشمنان روی بخشی از مردم ما اثر می‌گذارد؟ در دوران اوج اپیدمی، معمولا کسانی که بیماری زمینه‌ای داشتند، کرونا آن‌ها را از پای در می‌آورد و من معتقد هستم الان در درون کشور هم ما با بیماری زمینه‌ای مواجه هستیم.
مالی پیشتر هم ادعا کرده بود که توافق وین جزو اولویت‌های واشنگتن نیست و این کشور روی حوادث اخیر ایران متمرکز است. وی ادعا کرده بود: گفت وگوها متوقف شده و به بن‌بست رسیده‌ به همین دلیل دیگر در تمرکز ما نیستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رئیس جمهور آمریکا به واسطه مشکلات داخلی تحت فشار است و اتفاقاً آنان بیشتر از ما مشتاق هستند که مذاکرات انجام شود.
در مورد ایران، توافق هسته‌ای و مذاکره بر سر آن پایان یافته قلمداد می‌شود. نماینده ارشد بایدن در ایران چند روز پیش گفته بود که ما در حال حاضر وقت خود را برای توافق هسته‌ای تلف نمی‌کنیم. جمهوری‌خواهان همواره از موضوع ایران به عنوان اهرمی برای ضربه زدن به بایدن استفاده می‌کنند و می‌گویند او نسبت به ایران رویکردی بسیار نرم و ملایم داشته است.
"دیک دوربین" سناتور شماره دو دموکرات در سنا از ایلینوی گفته است: "خاندان سلطنتی سعودی هرگز متحد قابل اعتماد ملت ما نبوده است. وقت آن رسیده که سیاست خارجی ما دنیایی را بدون این اتحاد با این خائن سلطنتی تصور کند".
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: پاسخ ایران به آمریکا انتقال داده شد و ما منتظر پاسخ آمریکا هستیم. امیدواریم این پاسخ به ما اجازه دهد که مذاکرات را کامل کنیم. امیدوارم این اتفاق بیفتد، اما نمی‌توانم به شما در این زمینه اطمینان بدهم.
سخنگوی وزارت خارجه: پلن B ایران در صورت پاسخ منفی آمریکا در مذاکرات احیای برجام، تقویت روابط با سایر کشورهاست ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: موضوع مذاکرات تنها یکی از مسائل سیاست خارجی ایران است و مسائل دیگر از جمله روابط خارجی و تجاری با کشور‌های دیگر را نیز در دست پیگیری است که در این رابطه نیز پلن B ما استمرار سیاست لغو تحریم‌ها از طریق تقویت روابط با دیگر کشورهاست.
دبیرکل حزب‌الله با اشاره به جنگ جدید رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه گفت، برخی رژیم‌ها می‌خواهند ما را متقاعد کنند که اسرائیل «کبوتر صلح» است، اما این رژیم بر کشتار و جنایت بنا شده است. برخی دنبال قلب حقیقت هستند در حالی که اسرائیل متکی بر ارتکاب جنایات است.
امروز ۴ تیر ۱۴۰۱ مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ملی سرب و روی ایران (فسرب) با حضور سهامداران برگزار شد. گزارش نبض بورس از این مجمع را بخوانید.
رئیس مجلس با اشاره به راهکار مجلس برای حل مشکل بیماران صعب العلاج گفت: در حوزه بهداشت آنقدر لنگ می زنیم که بار روی درمان افتاده و آن را پرهزینه کرده است و در این خصوص باید بپذیریم سازمان غذا و دارو مشکلات جدی دارد که دقیق عرض می‌کنم حتما در این حوزه تضاد مدیریت منافع داریم.
کوروش احمدی، تحلیلگر سیاست خارجی در تحلیل خود از اظهارات، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران مبنی بر اینکه «ما توانایی فنی ساخت بمب هسته‌ای را داریم، اما تصمیم به انجام چنین کاری نداریم»، می‌گوید که شاید هدف نشان دادن واکنشی به تحریکات ناموجه آمریکا و برخی کشور‌های عربی و رژیم اسرائیل و قضیه ائتلاف "دفاع هوایی علیه ایران" و مانند آن باشد. اما مسئله این است که وقتی می‌گوییم "توانایی ساخت سلاح هسته‌ای را داریم"، معنا و مفهومش این است که یک کشور "در آستانه ساخت بمب" هستیم. یعنی برای کسب توانایی‌های لازم با هدف ساخت سلاح هسته‌ای اقدام کرده و اسباب آن را فراهم کرده‌ایم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ