چشم سگ‌ها فقط دو نوع گیرنده مخروطی دارد که به رنگ‌های آبی و زرد حساس است. به این ترتیب سگ‌ها فقط می‌توانند این رنگ‌ها و طیفی از رنگ خاکستری را ببینند. البته گیرنده‌های میله‌ای چشم آن‌ها از انسان بهتر عمل می‌کند و همین باعث می‌شود که در تاریکی بهتر از انسان ببینند و حرکت را بهتر تشخیص دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حتی دانشمندان در تلاشند تا دریابند که تفاوت بین صاحبان این حیوانات خانگی چیست، زیرا گربه‌ها و سگ‌ها واقعاً بسیار متفاوت هستند.
سگ‌ها از ۴۰ هزار سال پیش همدم انسان‌ها بودند، بنابراین باستان‌شناسان با یافتن ردپا‌های سگ حین حفاری یک سکونتگاه رومی ۲۰۰۰ساله در رومانی هیجان‌زده شدند، اما زیاد شگفت‌زده نشدند.
به عقیده «یان لی‌کان»، مدل‌های هوش مصنوعی به دلیل آموزش براساس متن، دارای محدودیت‌های زیادی هستند.
پس از هزار سال، دنیایی که به یاد می‌آورید هنوز به شکلی مبهم قابل تشخیص خواهد بود. برخی چیز‌ها باقی می‌ماند. این به موادی که از آن‌ها ساخته شده‌اند، آب و هوای و شانس بستگی دارد.
ژرمن شپرد، تریر‌های گونه پارسون و سگ‌های اولیه آسیایی در صدر فهرست خطرناک‌ترین نژاد سگ قرار دارند.
یک شهروند از مرند در گزارشی تصویری از کشتار سگ‌ها در محل دفن زباله در مرند اطلاع داد. شهردار مرند در گفتگویی این موضوع را تکذیب کرد.
فرماندار ورامین گفت: شخصی با قصد و نیت تشویش اذهان عمومی اقدام به تهیه فیلمی تحت عنوان وجود پوست سگ در منطقه دفن زباله‌های شهرستان ورامین در بخش جواد آباد کرده و مدعی کشتار این حیوان و توزیع گوشت آن در سطح شهرستان بود.
ایالت کوئینزلند استرالیا به دنبال تصویب قانونی است تا صاحبان سگ‌ها را در صورت حمله حیواناتشان به مردم و ایراد صدمات جانی به زندان محکوم کند.
بین سگ‌ها و پلنگ برفی رقابت سختی بر سر یک لاشه ایجاد شد. به نظر می‌رسد که پلنگ برفی که در ابتدا این لاشه را به دست آورده بود مجبور به عقب نشینی شده است.
این محقق توضیح داد که «شما نمی‌توانید از سگ بپرسید که مشکلات، افکار و اضطراب‌هایش چیست، اما شناخته شده است که آن‌ها زندگی عاطفی غنی‌ای دارند و از اختلالاتی رنج می‌برند که خود را در رفتارشان نشان می‌دهد.»
به گفته‌ی پروفسور استنلی کورن، متخصص حوزه‌ی سگ‌ها در دانشگاه بریتیش کلمبیای کانادا، «افغان هاند» کم هوش نژاد سگ در زمینه‌ی درک و پیروی از دستورات است.
برونو فرناندز دروازه بان سابق فوتبال برزیل در سال 2013 به خاطر کشتن همسر سابقش (الیزا سامودیو مدل برزیلی) و خوراندن جسدش به سگ ها به 22 سال و سه ماه حبس محکوم شده بود، اعلام کرد که می خواهد به مربی ورزشی تبدیل شود و در نظر دارد که روی پیشرفت ذهنی ورزشکاران بزرگ کمک کند.
کج‌کردن سر در سگ‌ها یکی از رفتارهای نسبتاً رایج در پاسخ به دستورات انسان‌هاست، اما اکنون تحقیق جدیدی بیان می‌کند که این رفتار می‌تواند ناشی از سردرگمی حیوان باشد و شاید به سگ‌ها در به یادآوردن موارد مختلف، کمک کند.
شهردار منطقه ۱۳ تهرانا ز افتتاح مرکز نگهداری و واکسیناسیون سگ‌های بلاصاحب در تهران خبر داد و گفت: به افرادی که خواستار نگهداری از سگ‌ها هستند واگذاری صورت می‌گیرد.
شرفی گفت: سگ‌های ولگرد بیشتر در نوار حاشیه‌ای هستند که در فصل زمستان برای غذا به شهر مراجعه می‌کنند. البته غذا دهی شهروندان به آنها باعث می‌شود، سگ‌ها به مجموعه شهری نزدیک شوند.
شرفی گفت: سگ‌های ولگرد بیشتر در نوار حاشیه‌ای هستند که در فصل زمستان برای غذا به شهر مراجعه می‌کنند. البته غذا دهی شهروندان به آنها باعث می‌شود، سگ‌ها به مجموعه شهری نزدیک شوند.
قتل مسافربر تهرانی در شیراز/ مرگ غم انگیز کودک روستایی هنگام دعوای سگ‌ها/ اجاره کودکان برای گدایی!/ درخواست مرگ برای برادر معتاد/ رمزگشایی از معمای تنفس مصنوعی!/ کشف جسد خانم کارمند در خانه/ زورگیر شب‌های طرق دستگیر شد/ جنایت در آخرین ملاقات
کیم یو جونگ در بیانیه‌ای موضع سئول در قبال آزمایش‌های موشکی کشورش را «مشمئز کننده» خواند و گفت: «این اقدام به وضوح نشان می‌دهد که گروه حاکمان کره جنوبی نوکر و سگ وفادار ایالات متحده هستند.»
در مورد زندگی حیوانات در شهرها برخی افراد هستند كه از سگ‌ها می‌ترسند و وحشت دارند، برخی به حیوانات حساسیت دارند و برخی دیگر هستند كه به عنوان مخلوق خدا به حیوانات علاقمند هستند كه باید در روش كنترل حیوانات بدون صاحب به این نكات توجه كرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: نتیجه رهاکردن سکونتگاهی از سوی سگ‌ها در دامنه کوه‌ها و فضا‌های حاشیه‌ای شهر، جلوآمدن و قدم گذاشتن حیوانات غیراهلی مانند گرگ‌ها به حریم سگ‌ها درپی دارد. به‌عبارتی گرگ‌ها یا گرگاس‌ها (گرگ-سگ) به محل سکونتگاهی انسان‌ها نزدیک شده‌اند که می‌تواند بسیار خطرناک باشد؛ به‌گونه‌ای که طی ماه‌های اخیر برخی از ساکنان سوهانک اعلام کرده‌اند که در محله خود و بالاتر از محدوده‌های سرآسیاب، شاهد تردد گرگ بوده‌اند.
زوال عقل سگ یا اختلال عملکرد شناختی سگ شبیه بیماری آلزایمر در انسان است یک بیماری مغزی پیش رونده که با تغییرات رفتاری، شناختی و سایر تغییرات همراه است. این بیماری به طور کلی در سگ‌های با بیش از هشت سال سن دیده می‌شود، اما می‌تواند در برخی سگ‌ها از سن شش سالگی نیز رخ دهد.
زوال عقل سگ یا اختلال عملکرد شناختی سگ شبیه بیماری آلزایمر در انسان است یک بیماری مغزی پیش رونده که با تغییرات رفتاری، شناختی و سایر تغییرات همراه است. این بیماری به طور کلی در سگ‌های با بیش از هشت سال سن دیده می‌شود، اما می‌تواند در برخی سگ‌ها از سن شش سالگی نیز رخ دهد.
محققان می‌گویند سگ‌ها زمانی که پس از یک روز غیبت طولانی، به صاحبان شان ملحق می‌شوند، چیزی بیشتر از یک ناله همراه با شادی انجام می‌دهند؛ آن‌ها از هیجان اشک می‌ریزند.
جنگ‌انداختن سگ‌های گله در استان‌هایی مثل آذربایجان شرقی و غربی پیشینه‌ای طولانی دارد و به انتخاب سگ قالب برای گله، توسط دامداران و عشایر این منطقه برمی‌گردد؛ رسمی که با کمی دستکاری در دهه‌های گذشته به شهر‌های دیگر هم سرایت کرده و گرچه دیگر کارکرد انتخاب سگ قالب برای گله را ندارد، اما به تجارتی پر سود برای بسیاری از پرورش‌دهندگان سگ‌های مبارزه‌گر تبدیل شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ