یک مقام ارشد اوکراینی در ادامه درخواستهای این کشور برای دریافت کمکهای نظامی، خواستار دریافت زیردریایی و کشتی جنگی از آلمان شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک رسانه آمریکایی در گزارشی نوشت که باتوجه به ناکامی ضدحملات اوکراین علیه روسیه، حالا مقامات آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند که باید به درخواست‌ها برای مذاکرات صلح توجه بیشتری می‌کردند.
وزیر خارجه روسیه می‌گوید که مجموع کمک‌های غرب به رژیم کی‌یف از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، حالا از ۱۶۰ میلیارد دلار تجاوز کرده است.
در حالی که مقامات استان «بلگورود» روسیه از زخمی شدن هشت نفر در حملات اوکراین خبر دادند، شهردار «کی یف» از مقابله با ۱۰ فروند موشک «اسکندر» روسیه و کشته شدن سه نفر در این شهر خبر داد.
رئیس جمهور اوکراین با تایید ضمنی تسلیم شهر راهبردی باخموت به نیروهای روسیه گفت که چیزی از این شهر باقی نمانده است.
معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که ماموریت این کشور در مقایسه با آغاز عملیات نظامی در اوکراین کاملا دستخوش تغییر شده است.
بر اثر آتش‌سوزی در ساختمان سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) در شهر روستوف-نا-دونو در نزدیکی مرز اوکراین رخ داد، دست‌کم یک نفر کشته و دو نفر زخمی شدند. فرماندار منطقه روستوف گفت که به نظر می‌رسد یک اتصال کوتاه باعث آتش سوزی شده است که مخازن سوخت و مهمات را مشتعل کرده است. ویدئو نشان می‌دهد که ساختمان در شعله‌های آتش فرو رفته است، در حالی که توده‌ای از دود سیاه غلیظ در یک منطقه مسکونی از شهر به هوا می‌رود.
در حالی که عناوین اخیر خبری، پتانسیل تانک‌های جنگی غربی و سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت را برای تأثیرگذاری بر نتیجه جنگ برجسته کرده‌اند، این تسلیحات هنوز در جنگ در اوکراین مورد استفاده قرار نگرفته‌اند. اما سلاح‌های دیگری وجود دارند که تا همین حالا به تغییر مسیر جنگ کمک کرده‌اند.
جنگ اوکراین را ویران کرده است و شهر‌ها و شهرک‌ها در اثر حملات توپخانه‌ای و موشکی با خاک یکسان شده‌اند. ده‌ها هزار غیرنظامی کشته یا زخمی شده اند. حدود ۸ میلیون اوکراینی، تقریباً ۲۰ درصد از جمعیت قبل از جنگ، برای امنیت به خارج از این کشور گریخته اند، در حالی که میلیون‌ها نفر دیگر در داخل کشور آواره هستند.
رهبر کاتولیک‌های جهان، جنگ اوکراین را «جنگ جهانی» خواند و گفت که همین حالا هم دست‌های زیادی در آن دخیل است.
تانک‌های گپارد از مجموعه تسلیحاتی است که قرار بود اسقاط شود، اما حالا در کارخانه تسلیحاتی مونیخ در حال تعمیرات است تا بهار آینده به اوکراین ارسال شود.
نخست وزیر فنلاند مدعی شد که اگر نقش‌آفرینی آمریکا در جنگ اوکراین در کار نبود، کشورهای اروپایی حالا در موقعیت خطرناکی قرار داشتند.
رهبر روسیه گفت: ممکن بود تعداد زیادی از تلفات غیرنظامی وجود نداشت، این تعداد کودک کشته نمی‌شد. با این حال، او اظهار داشت که در سال ۲۰۱۴، روسیه درک کاملی از وضعیت دونباس یا احساسات واقعی مردم محلی نداشت.
سه‌شنبه شب دو فروند موشک به روستای مرزی پسوودوف واقع در شهر لوبلین لهستان در نزدیکی مرز اوکراین اصابت کرد و دو شهروند لهستانی کشته شدند. ولودیمیر زلنسکی طی یک سخنرانی تلویزیونی گفت: مطمئنم که این موشک ما نیست. براساس گزارش‌های ارتش اوکراین، یقین دارم که این موشک برای روسیه بود. این در حالی است که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو چهارشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی درباره موشک اصابت کرده به خاک لهستان اظهار کرد: ممکن است که این موشک توسط سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین شلیک شده باشد.
مسلسل ماکسیم مدل ۱۹۱۰ که زمانی در جنگ جهانی اول توسط امپراتوری روسیه استفاده می‌شد حالا توسط ارتش روسیه برای جنگ با اوکراینی‌ها بکار گرفته شده است.
سخنگوی کرملین می‌گوید که تهدید استفاده اوکراین از «بمب کثیف» حقیقی بوده و حالا همه چیز به غرب بستگی دارد که خطر این تهدید را باور کنند یا نه.
رئیس جمهور اسبق فرانسه می‌گوید که حالا وقت آن رسیده که اتحادیه اروپا، از سیاست‌های احساسی خود در قبال اوکراین دست بکشد زیرا این سیاست‌ها باعث شده تا اروپا بر «لبه آتشفشان برقصد.»
کاخ کرمیلن به اظهارات رئیس جمهور ترکیه درباره ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و اینکه او حالا «در مقایسه با گذشته، بیشتر از مذاکره با اوکراین، استقبال می‌کند»، واکنش نشان داد.
در حالی که صبح امروز آژیر خطر در کی یف به صدا درآمد و وقوع چندین انفجار در دو استان خارکیف و زاپروژیا گزارش شد، منابع روسی از کشته شدن چهار غیرنظامی در خرسون در حمله موشکی اوکراین خبر دادند.
موجی از حملات پهپاد‌های کامیکازه (انتحاری) بامداد دوشنبه کی‌یف پایتخت اوکراین را درنوردید و آژیر‌های هشدار را در سرتاسر پایتخت در حالی که مردم به سمت محل کار خود می‌رفتند به صدا درآورد. به گفته مقامات اوکراینی، کی‌یف چهار بار مورد حمله نیرو‌های روسی با استفاده از پهپاد‌های کامیکازه قرار گرفت. حداقل چهار نفر در این شهر کشته شدند.
شبکه الجزیره با انتشار ویدئویی نوشت: ولادیمیر پوتین با صدور فرمانی تاکید کرد که ارتش روسیه می‌تواند از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کند. حالا مشاهده شده یگان هسته‌ای ارتش روسیه با قطار به مرز اوکراین در حال حرکت است
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای نظامی ذخیره ارتش اوکراین که در حال اعزام به مناطق جنگی بودند را با موشک بالستیک اسکندر هدف قرار داده و صدها نفر از آنها را کشته است.
«پس از تلاش اخیر جهت ترور الکساندر دوگین که در نهایت به ترورِ دختر وی ختم شد، بر میزان اهمیتِ الکساندر دوگین افزوده می شود. در این چهارچوب، ملی گرایانِ روسی خواستار انتقام جویی شده اند با این حال با توجه به اینکه به نظر می رسد کرملین هیچ حد و مرزی را برای خود و عملیات نظامی اش در اوکراین به رسمیت نمی شناسد، بعید است که نظام سیاسی روسیه اقدامی ورای رفتارهای نمادین از خود نشان دهد.»
هنرمندانی از اوکراین و ایالات متحده در حال تبدیل انبوهی از اتومبیل‌های سوخته شده در روز‌های اولیه جنگ روسیه در اوکراین با گل‌های آفتابگردان درخشان هستند. هنرمندان ماشین‌های جنگ زده را نقاشی می‌کنند تا روحیه مردم اوکراین را بالا ببرند. با این حال، این ابتکار باعث ناراحتی برخی از مردم محلی شده است که فکر می‌کنند برای زیباسازی خرابه‌های جنگ خیلی زود است. مقامات شهری کار هنرمندان را تایید کرده اند و گفته‌اند که هیچ کس در ماشین‌ها کشته نشده است.
بعداز هم‌گروهی تیم ملی فوتبال ایران با انگلیس و آمریکا در جام جهانی پیش‌رو، حالا تیم اوکراین نیز به یکقدمی پیوستن به این گروه نزدیک شده تا سياسی ترین گروه مسابقات ، تکمیل شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ