کمیته حقیقت یاب سازمان ملل در لیبی خواستار اتخاذ اقدامات قاطع برای مقابله با موارد نقض حقوق بشر در این کشور شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
درگیری مسلحانه میان نیروهای شورای ریاست جمهوری و نیروهای «تیپ ۴۴۴» در طرابلس، پایتخت لیبی، از روز گذشته (دوشنبه) تا کنون، دست‌کم ۲۷ تن کشته و ۱۰۶ نفر زخمی در پی داشته است.
در درگیری‌های مسلحانه بین دو گروه نظامی- امنیتی در طرابلس پایتخت لیبی چهار نیروی نظامی کشته و دست‌کم 18 غیرنظامی زخمی شدند.
عراق برای شناسایی کشوری که به ایران موشک داده بود، یک‌تیم اطلاعاتی را تشکیل داد. این‌نیروهای اطلاعاتی هم توانستند از شماره سریال روی لاشه موشک متوجه شوند منشا تحویل موشک‌ها لیبی بوده است.
کارشناس سیاست خارجی گفت:سفر وزیر خارجه لیبی به ایران نشانه رویکرد دولت جدید لیبی برای ترمیم مناسبات خود با جمهوری اسلامی ایران است.
وزیر امور خارجه لیبی در با سفر به تهران ظهر امروز با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار خواهد کرد.
در پی اختلافات داخلی بر سر درآمدهای نفتی در لیبی و مداخله فرستاده ویژه آمریکا در این خصوص، نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه لیبی، از وی خواست در امور داخلی این کشور دخالت نکند.
سفیران جدید جمهوری فیلیپین و لیبی در آغاز ماموریت خود در ایران رونوشت استوار نامه خود را تسلیم وزیر امور خارجه کردند.
وزیران خارجه ایران و لیبی درباره سفرهای دیپلماتیک سطح بالا و بازگشایی سفارت گفتگو کردند.
دولت وحدت ملی لیبی اعلام کرد که ۵۰ میلیون دلار برای بازسازی ویرانی های ناشی از زلزله در جنوب ترکیه به این کشور کمک می کند.
دادگاه جنایی لیبی در طرابلس ۱۷ نفر را به اتهام عضویت در گروهک تروریستی داعش به اعدام محکوم کرد.
در شبکه‌های اجتماعی گفته می‌شود که با پذیرفتن کفالت افراد زندانی، در نهایت کفیل‌ها می‌توانند در دادگاه‌های بین المللی اقداماتی را انجام دهند یا زندانی‌ها را آزاد کنند. ما این سخنان در مردم توقع ایجاد می‌کند این در حالی است که کفالت سیاسی از سال ۲۰۰۳ و از مجلس آلمان رواج پیدا کرد و تنها کارکرد آن هم ایجاد لابی سیاسی است یعنی هیچ کارکردی بیش از این ندارد.
نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی گفت که مسئولیت این کشور در قبال پرونده لاکربی پایان یافته و اجازه نخواهد داد این پرونده دوباره گشوده شود.
«نوام چامسکی» با بیان اینکه غرب با اقدامات خود منشور سازمان ملل را نقض کرده است، تأکید کرد: غربی ها پس از حمله به عراق و لیبی و نابود کردن این دو کشور نمی توانند از روسیه انقاد کنند.
مقامات دولت وحدت ملی لیبی و ترکیه در استانبول دو توافق‌نامه همکاری نظامی امضاء کردند.
وزیر خارجه مصر گفت که دولت وحدت ملی لیبی به ریاست عبدالحمید الدبیبه مشروعیت و صلاحیت امضای توافقنامه های بین المللی را ندارد.
۷۳ عضو شورای عالی دولتی لیبی با امضای بیانیه ای با توافق نفتی دولت این کشور با ترکیه به دلیل مفاد مبهم آن، مخالفت کردند.
وزیر امور خارجه ترکیه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نجلا منقوش وزیر خارجه لیبی در طرابلس شرکت کرد.
منابع خبری شامگاه چهارشنبه از کشته شدن «المهدی دنقو» سرکرده داعشی در لیبی خبر دادند.
اتحادیه عرب ضمن استقبال از انتخاب نماینده جدید سازمان ملل در لیبی، خواستار همکاری طرف های لیبیایی با وی شد.
نماینده پارلمان لیبی تاکید کرد که اموال مردم این کشور تحت سناریویی که کشورهای خارجی و در رأس آنها آمریکا طراحی کرده اند، صرف گروه های مسلح می شود.
منابع بیمارستانی اعلام کردند که با توجه به وخامت اوضاع جسمانی برخی از زخمی‌ها احتمال افزایش تعداد تلفات وجود دارد.
جنگ احتمالی برای طرابلس به طور قابل توجهی متفاوت از جنگی خواهد بود که در فاصله سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی رخ داد. این جنگ درون طرابلس و بیش‌تر بین گروه‌هایی خواهد بود که پیش‌تر با حمله نیرو‌های تحت فرمان «خلیفه حفتر» به آن شهر در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی مقابله کردند و برخلاف نزاع پیشین درگیری پیش رو توسط لیبیایی‌ها صورت می‌گیرد و فاقد نیروی بزرگی از جنگجویان خارجی خواهد بود.
کارشناس ارشد روابط بین الملل گفت: سرعت و شدت اقدامات (لابی اسرائیل) نشان می‌دهد ایران در شُرف دستیابی به توافقی است که قادر خواهد بود مولفه «قدرت اقتصادی» را به سایر مولفه‌های قدرت آن اضافه کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ