در روزگاری که علما و روحانیون با کتاب‌ها و تالیفات‌شان به چهره‌های شناخته شده تبدیل می‌شدند، تهران عهد ناصری میزبان روحانی مشهوری بود که نه به خاطر کتاب‌هایش بلکه به واسطه اختراعات عجیب و غریب و مبتکرانه‌اش معروف شده بود. داستان اختراعات این روحانی معروف دوران ناصرالدین‌شاه که اکنون نامش بر سردر یکی از مساجد شمال تهران هم دیده می‌شود را بخوانید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
لایحه «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» را می‌توان یکی از پر بحث‌ترین و جنجالی‌ترین لوایح چند دوره مجلس و دولت در طول جمهوری اسلامی دانست. این لایحه که به «عفاف و حجاب» مشهور شده، پس از اعتراضات شکل گرفته به جانباختن مهسا امینی در شهریور‌ماه گذشته، بیش از پیش مورد توجه بخش‌های مختلف نظام قرار گرفت.
انسیه خزعلی به اهمیت بازی در خانواده اشاره کرد و گفت: بازی چیز کمی نیست و بخشی از اقتصاد خانواده و وقت خانواده صرف بازی می‌شود. یکی از مشکلاتی که داریم بازی‌هایی است که خشونت و ناآرامی را در بچه‌ها ترویج می‌کند. در اغتشاشات دیدیم اکثر نوجوانانی که دستگیر شدند مشغول بازی‌های رایانه‌ای بودند که بسیاری از تاثیرات و تاثرات که در جامعه شاهد آن بودیم به خاطر این مساله بود.
رقابت‌های دوچرخه‌سواری تور دو فرانس در حالی برگزار می‌شود که برخی اتفاقات در حاشیه آن، باعث رقم خوردن مشکلاتی برای رکابزنان کشورهای مختلف شده است. اعتراضات در شهرهای مختلف فرانسه باعث شده است تا مردمی که در مسیر حرکت دوچرخه‌سواران قرار دارند، دست به اقداماتی بزنند که مشکلاتی برای آنها ایجاد شود. همچنین تصاویری از دوچرخه‌های رکابزنانی همچون الکسی لوتسنکو منتشر شده است که به وسیله میخ‌های پخش شده در جاده، پنچر شده‌اند. منبع: آخرین خبر
رقابت‌های دوچرخه‌سواری تور دو فرانس تحت تاثیر اعتراضات مردمی در فرانسه و رقم خوردن برخی اتفاقات برای رکابزنان قرار گرفته است.
زارع‌پور، وزیر ارتباطات در حاشیۀ بازدید از نمایشگاه الکامپ، در پاسخ به انتقادات از وجود اختلالات در اینترنت ایران گفت: «همین الان اختلالِ اینترنت را به من نشان بدهید.»
طبق اخبار رسمی منتشر شده «شکیلا. غ»؛ ۱۵ ساله اهل کرمانشاه یکی از همین دخترانی است که به دلیل فشار‌های خانواده در جهت ازدواج اجباری، ۱۱ خرداد ماه جاری دست به خودکشی زد. دو روز بعد؛ ۱۳ خرداد نیز فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام خبر داد که پدری ۶۸ ساله دختر ۳۸ ساله خود را به دلیل «اختلافات خانوادگی» با «ضربات آجر» به قتل رساند.
دست­‌نوشته­ وینیچ کتابی ۲۴۰ صفحه‌­ای بوده که تا به حال به هیچ زبانی ترجمه نشده‌­­است. گمان می‌رود این کتاب را در سال­های ۱۴۰۴ – ۱۴۳۸ نوشته شده باشد. وینیچ دارای تصاویری مبهم و طرح‌­هایی‌­ست که به نظر می­آید مربوط به چیز‌های متنوعی از جمله گیاهانی عجیب­‌و­‌غریب و زنانی با شکم‌­های متورم، درحال استحمام در استخر­هایی سبز رنگ است.
اولین بار سال ۱۳۷۷ و در دوره اصلاحات بود که انتخابات شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، این دوره از مدیریت شهری با موضوعات عجیب و غریبی روبه‌رو شد؛ موضوعاتی مانند اختلاف بر سر انتخاب شهردار، قصه جالب خواندن استعفای الویری از شهرداری، ترور حجاریان و... و در آخر اختلافات داخلی اصلاح‌طلبان به انحلال نخستین دوره شورای شهر تهران منجر شد.
مهاجم تیم فوتبال تراکتور به اظهارات سرمربی اسپانیایی این تیم واکنش نشان داد.
یک استارت‌آپ چینی وسیله‌ای به نام «موا» MUA اختراع کرد که مجهز به حسگر‌هایی است که می‌تواند بوسه واقعی را با تکرار فشار، حرکت و دمای لب کاربر تقلید کند. Siweifushe می‌گوید این لب‌های سیلیکونی با جمع‌آوری داده‌های کاربر صدای بوسه را نیز منتقل می‌کنند.
در فاصله نه چندان دور از آتش روشن شده توسط معترضان به اصلاحات قانون بازنشستگی در شهر بوردو فرانسه، یک زوج که بر روی میز و صندلی‌های بیرون یک کافه نشسته و ضمن گفتگو با یکدیگر نوشیدنی می‌نوشند. انتشار این تصاویر خبرساز شده است. در حالی که اعتراض به افزایش دو سال سن بازنشستگی در فرانسه از ۶۲ به ۶۴ سال حتی با تصویب اصلاحات مدنظر دولت پایان نیافته، دولت خود را طرفدار مماشات نشان می‌دهد، اما در باطن قصدی برای انعطاف در برابر اعتراضات ندارد. فراخون دهمین روز بسیج عمومی علیه اصلاحات بازنشستگی در حالی برای امروز سه شنبه در فرانسه منتشر شده است که فضایی ملتهب بر این کشور حاکم بوده و به گفته رسانه‌ها نظارت شدید پلیس نیز وجود خواهد داشت.
کیهان درباره معلم قائمشهری نوشت: این خانم جوان پس از جوّ ایجادشده و سروصدا و اعتراضات به این اشتباه عجیب از اقدام خود عذرخواهی کرد و البته با حمایت و پادرمیانی پردامنه و کم‌سابقه‌ای که از وی در سطح شهرستان و استان با ورود امام جمعه، استاندار و... به عمل آمد به کار خود بازگشت.
بعد از سامانه بارشی سنگین در بخشی از نواحی ایران، ارتفاعات طالقان به طور کامل با بارش برف سفیدپوش شد.
مسجد «شیخ علی» در دل کوچه‌های محله دزاشیب، انبوهی از قصه‌ها را در خود جا داده است؛ از وجه تسمیه این مسجد کوچک تا نقش محوری آن در گردهمایی اهالی به وقت برگزاری آئین‌های مذهبی. نام این مسجد، اما با نام یک روحانی متفاوت گره خورده است؛ کسی که در زمان ناصرالدین‌شاه با چند اختراع عجیب شهره شهر شده بود.
مدیرعامل هلال احمر استان تهران گفت: از ابتدای سال ۲۵۱ حادثه کوهستان در ارتفاعات پایتخت داشته‌ایم و به ۳۸۵ نفر امداد رسانی شده است.
محمدحسین کچوییان چهره نزدیک به جریان تندرو و جبهه پایداری در برنامه تلویزیونی به اعتراضات مردمی و سلبریتی‌ها حملات تندی کرده است.
انسان در طول تاریخ کوتاه حضور خود بر روی کره خاکی توانسته اختراعات مهم و عجیبی را بسازد. برخی از آن‌ها جلوتر از زمان خود بودند و چندان مورد توجه قرار نگرفتند و برخی دیگر نیز به خاطر دلایل خنده‌داری ماندگار شده‌اند.
با گذشت چهارماه از ابلاغ تغییرات کنکور توسط رئیس جمهور و ثبت‌نام یک میلیون دانش آموز برای شرکت در اولین کنکور جدید در دی ماه، هنوز اختلافات مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره این مصوبه به پایان نرسیده است و معلوم نیست چه زمانی تکلیف نهایی آن‌ها روشن خواهد شد.
در رویه‌ای عجیب و غیر معمول بر خی از جریان‌ها و افراد نزدیک به نهاد‌های رسمی، در حال مفصل‌بندی اعتراضات در قالب آمار‌های کمی هدر قالب دو رویکرد یک درصدی و 20 درصدی بودن معترضان هستند. استدلال اصلی هر دو این رویکرد‌ها این است که اعتراضات بر خلاف آن‌چه که رسانه‌های خارج از مرز‌های ایران تبلیغ می‌کنند چندان جدی نیستند و جامعه در آرامشی نسبی قرار دارد. اما بر خلاف این رویکرد، واقعیت‌های کنونی جامعه ایرانی نشان می‌دهد که کشور در وضعیتی از تعلیق و انسداد قرار دارد که حتی این موضوع از سوی افراد نزدیک به جریان قدرت نیز مورد تصدیق قرار گرفته است
فواد ایزدی، کارشناس شبکه افق صداوسیما گفت: دانشجوها برای اینکه ترسشان در اعتراضات بریزد، مشروب می‌خوردند.
فواد ایزدی؛ کارشناس برنامه جهان‌آرا در شبکه افق گفت: دانشجو‌ها برای اینکه ترسشان در اعتراضات بریزد، مشروب می‌خوردند.
متاسفانه شکافی میان دانشجویان و جامعه ما رخ داده است. بخشی از اتفاقات اخیر به دلیل هیجانات بوده‌اند. این رفتارها در فضای دانشگاه عادی نیست. شکل ناسزاگویی، خشم و نفرت یک امر عجیب است. این افراد با کسانی که میل به تجزیه ایران دارند، همسو و همسنگر هستند.
معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس به مشکلات پیش روی این باشگاه برای جذب بازیکن خارجی اشاره کرد و گفت که رضا درویش در این مورد به اظهارنظر خواهد پرداخت.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ