آمار‌ها نشان می‌دهد که ۲۴ روز از ۳۵ زور اول زمستان امسال در تهران با هوای سمی سپری شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، در نشست خبری امروز ۲۹ مرواد ۱۴۰۲ بیان کرد: تا قبل از پاییز ایرانی‌ترین ایستگاه تقویت فشار گاز کشور افتتاح می‌شود و پایداری تامین گاز در استان‌های شمالی و شمالی شرقی تضمین می‌شود.
بوئنوس آیرس گرم‌ترین شروع آگوست را در ۱۱۷ سال گذشته ثبت کرد شیلی شاهد بیشینه دمای ۴۰ درجه سانتی گراد و بولیوی، پاراگوئه و برزیل نیز در حال پختن در گرما هستند.
یکی از مهم‌ترین کشمکش‌ها میان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات، ماجرای مشهور به فعالان محیط‌زیستی بود. بهمن ۱۳۹۶ بود که هفت فعال محیط‌زیستی بازداشت شدند؛ در ابتدای کار از نهاد بازداشت‌کننده خبری در دست نبود، اما پس از مدتی معلوم شد که آن نهاد، سازمان اطلاعات سپاه است. در همان زمستان بازداشت‌ها ادامه یافتند و تعداد دیگری از این فعالان توسط اطلاعات سپاه بازداشت شدند.
موضوعاتی همچون رویکرد آمریکا در مورد تایوان، تجارت محصولات فن آوری بالا و تولید دارویی به نام فنتانیل در چین و سختگیری درباره صادرات کالا به آمریکا، بخشی از نقاط اختلاف بین آمریکا و چین بود.
موضوعاتی همچون رویکرد آمریکا در مورد تایوان، تجارت محصولات فن آوری بالا و تولید دارویی به نام فنتانیل در چین و سختگیری درباره صادرات کالا به آمریکا، بخشی از نقاط اختلاف بین آمریکا و چین بود.
شاید یکی از دلایلی که دولت‌ها نمی‌توانند در کاهش تورم موفق عمل کنند، باور به «چیزهایی» است که وجود ندارد یا بالا دانستن احتمال رخداد‌هایی است که اتفاق نمی‌افتند. نمونه آشکار آن را می‌توان در ادبیات «زمستان سخت برای اروپاییان» وزیر نفت مشاهده کرد. نسیم طالب، ریسک‌پژوه و آماردان، این موارد را با نام «قوی سیاه» معرفی می‌کند؛ لفظ قوی سیاه برای توصیف رخداد‌هایی است که نامنتظر هستند، پیامد‌های بسیار خطرناکی دارند و مواجه‌شدگان با آن ادعا می‌کردند که پیش‌بینی‌اش کرده‌اند درحالی که این‌گونه نبوده است.
در این گزارش عکس های منتخب با موضوع زمستان در سراسر جهان را می بینید.
دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی در کنفرانس امنیتی مونیخ هشدار داد که زمستان سال آینده برای اروپایی‌ها سخت‌تر از امسال خواهد بود.
دکتر دیتر کونتس، متخصص در کلینیک خواب در بیمارستان سنت هدویگ آلمان که هدایت این تحقیق را برعهده داشت، در این باره می‌گوید: «فصلی بودن در همه موجودات زنده این سیاره وجود دارد. اگرچه ما انسان‌ها در طول زمستان تغییر ملموسی را به ظاهر مشاهده نمی‌کنیم، اما فیزیولوژی انسان با احساس 'از نفس افتادگی یا خالی شدن از انرژی' در ماه‌های فوریه یا مارس (اسفند و فروردین) از نو تنظیم می‌شود».
رئیس آژانس بین المللی انرژی هشدار داد که زمستان آینده برای اتحادیه اروپا سخت تر خواهد بود.
دور جدید از قرعه‌کشی سورسامانی مخصوص اعضای باشگاه مشتریان بانک سامان (سامانیوم) با 42 جایزه نقدی به ارزش 500 میلیون تومان برگزار می‌شود.
برای بسیاری از مردم در سراسر چین، کمبود گاز طبیعی و دمای بسیار سرد، زمستان سخت را غیرقابل تحمل کرده است.
مهم‌ترین درسی که تصمیم‌گیران و استراتژیست‌ها سیاست خارجی کشورمان از طرح تز عجیب زمستان سخت باید بگیرند این است که نباید فرصت‌ها را با طرح ایده‌های سلبی که شاید در آینده محقق شود یا خیر، از دست داد. اگر در تابستان اروپایی‌ها بر احیای توافق برجام و شاید تسهیل واردات انرژی از ایران (البته بیشتر نفت؛ چرا که اروپایی‌ها هم از نداشتن ظرفیت انتقال گاز ایران آگاه بودند) رغبت و حتی اصرار داشتند، اکنون دیگر شرایط تماما دگرگون شده است. حالا به جرات می‌توان این درس را برای مسئولان کشور بازگو کرد که نه تحولات سیال هستند و هر بازیگری در مسیر پویایی هر چه بیشتر خود گام بر می‌‎دارد؛ لذا نه در وضعیت کنونی و در آینده، نباید برای دست‌یابی به منافع دست به قمار زد
ضیاییان درباره شدت سرمای هوا در مقایسه با سال‌های گذشته گفت: در حال حاضر زمستان سختی نداریم و نمی‌توان کاهش دما را به دو هفته آینده منحصر کرد چرا که به‌طور کلی در زمستان سرمای هوا طبیعی است و می‌تواند تا پایان زمستان نیز سرد بماند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تولید باثبات، در تیراژ بالا و به صورت کامل را سه شاخص اصلی تولید در سال ۱۴۰۱ دانست و اعلام کرد: به دنبال افزایش تیراژ هستیم و با کمک تمامی همکاران در زنجیره تامین و تولید، با تولید بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو، زمستان بی‌سابقه‌ای را در تاریخ ایران خودرو رقم می‌زنیم.
ایران با کمبود گاز ناشی از مصرف غیربهینه روبرو است، اما اروپا با بحران گازی روبرو است که صنایع این کشور را دچار شوک وحشتناکی کرده است که با تداوم تحریم گازی روسیه، به قیمت یخ زدن اروپایی‌ها در سرما و هدر رفتن هزینه‌های این منطقه و نابودی صنایع اروپا به کام آمریکایی در جریان است و تمام خواهد شد.
محققان تاکید می کنند راهکار حفظ سلامت پوست در زمستان، مرطوب نگه داشتن آن است.
این ۹ نکته را برای تسکین درد قاعدگی و مدیریت سایر علائم PMS امتحان کنید.
تپه‌های یخ‌زده هلالی شکل در قطب شمال مریخ با تکه‌های ماسه‌ای پوشیده شده‌اند که در آن گرمای هوای بهار، یخبندان را تبخیر کرده است.
تنها شش روز پیش از اینکه بخش زیادی از زمین وارد سال جدید شوند، در روز ۲۶ دسامبر، سیاره سرخ سال جدید خود را آغاز خواهد کرد که ۶۸۷ روز زمینی به طول خواهد انجامید. این سیاره دارای چهار فصل زمستان، بهار، تابستان و پاییز است و درست مانند زمین، زمستان سیاره سرخ سرد و تابستان آن گرم است، اگرچه زمستان بسیار سردتر از فصل ما است و دمای مریخ به منفی ۷۶ درجه فارنهایت (منفی ۶۰ درجه سانتیگراد) می‌رسد.
در آستانه زمستان اخباری مبنی بر کمبود گاز مایع در زابل وجود دارد و این درحالی است که انتظار می رفت این منطقه زودتر از اینها گاز دار شود.
زمستان در بین ایرانیان به دو قسمت چله بزرگ و چله کوچک تقسیم می‌شده؛ چله بزرگ از اول دی ماه تا دهم بهمن ماه و چهل روز کامل و چله کوچک از یازدهم بهمن تا پایان بهمن ماه ۲۰ روز کامل بوده است؛ و به همین دلیل، چون بیست روز کمتر است، چله کوچک نامیده شده است. در واقع چله بزرگ از اول دی که همان شب معروف و به یاد ماندنی ما ایرانیان یلدا یعنی طولانی‌ترین شب سال است، شروع می‌شود.
مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران باتأکیدبراینکه مصرف بهینه گازباید به عزمی جدی باهمکاری همه دستگاه‌ها به فرهنگ تبدیل شود، گفت:با کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز از زمستان عبورخواهیم کرد.
مدیر شبکه توزیع گاز آلمان می‌گوید در صورتی که هوا در فصل زمستان سرد شود ذخایر گازی این کشور به سرعت خالی خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ