رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که کشورهای اروپایی فاقد اختیار و اراده لازم برای تصمیم گیری امور خود هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ولادیمیر پوتین هم در این باره گفته است که نباید روسیه را ملامت کرد زیرا این همان کاری است که آمریکا هم انجام داده و تسلیحات هسته‌ای آمریکایی در بلژیک، آلمان، ایتالیا، هلند و ترکیه وجود دارد. در سال ۱۹۵۴، ایالات متحده برای نخستین بار اقدام به استقرار تسلیحات هسته‌ای خود در بریتانیا با هدف مقابله تهدیدات اتحاد شوروی کرد. فدراسیون دانشمندان آمریکا اعلام کرده است که اینک ۱۰۰ بمب هسته‌ای تاکتیکی بی۶۱ ایالات متحده در ایتالیا، آلمان، ترکیه، بلژیک و هلند مستقر هستند.
اتحادیه اروپا حکم دیوان کیفری بین المللی علیه رئیس جمهور روسیه را امر مهمی در مسیر اجرای عدالت دانست!
پوتین از تابستان گذشته عرضه گاز طبیعی به اروپا را متوقف کرده به این امید که اروپایی‌ها در زمستان لرزان و رهبران خود را برانگیزند و ادامه حمایت سیاسی از اوکراین را غیرممکن سازند.
رییس جمهور روسیه امروز دستور داد معاهدات بین‌ المللی میان کشورش با شورای اروپا فسخ شود.
تحلیلگران نسبت به آینده بسیار محتاط هستند. از نگاه آن‌ها همه‌چیز به تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مورد جریان گاز به اروپا بستگی دارد. روسیه می‌تواند گاز کمتری به اروپا بفرستد یا همچنان می‌تواند در جهت منافعش و همراه کردن بعضی از کشور‌های اروپایی با خود، صادرات گاز به آن‌ها را گزینشی اعمال کند.
اردوغان می گوید با درخواست پوتین برای تمرکز بر تامین مواد غذایی به آفریقا موافق است.
رئیس شورای اروپا امروز اعلام کرد: باید با پوتین حرف بزنیم تا با حفظ رابطه بتوان از فاجعه هسته ای جلوگیری کرد.
پوتین می گوید اروپا پس از تکمیل ساخت هاب گازی در ترکیه، خریدار گاز روسیه خواهد شد.
رئیس جمهور ترکیه به اظهار نظر درباره موضوعات مختلفی از جمله بحران اوکراین و انرژی اروپا، روابط با سوئد و پرونده خرید جنگنده های اف 16 از آمریکا پرداخت.
رئیس جمهور روسیه می‌گوید دلیل بحران انرژی اروپا، سیاست‌های غرب بوده و حملات تروریستی به نورد استریم، با هدف قطع دسترسی اروپا به منابع ارزان انرژی انجام شده است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص ادامه داد: تهدیدهای او را باید جدی گرفت.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در سخنانی گفت: تهدیدهای پوتین را باید جدی گرفت.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در سخنانی اعلام کرد: «پوتین» درباره تسلیحات هسته ای بلوف نمی زند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به فرمان پوتین برای بسیج محدود نیروهای ذخیره در روسیه واکنش نشان داد.
پوتین گفت: «مخلص کلام اینکه اگر شما نیاز دارید و اگر برایتان دشوار است تحریم‌های اعمال‌شده علیه نورداستریم ۲ را که معادل ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز در سال خواهد بود بردارید. فقط دکمه را فشار دهید و همه چیز مرتب می‌شود.»
با این وجود، مهم‌ترین عامل برای گسترش سریع بهره برداری از نفت، گاز، انرژی خورشیدی، بادی، زمین گرمایی، آبی یا انرژی هسته‌ای این است که به شرکت‌هایی که آن را دنبال می‌کنند (و بانک‌های یکه آنان را تامین مالی می‌کنند) این اطمینان را بدهیم که اگر میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کنند دولت به آنان کمک خواهد کرد تا به سرعت خطوط انتقال و خطوط لوله بسازند تا انرژی خود را به بازار برسانند.
رئیس جمهور روسیه به ماکرون گفت که اتحادیه اروپا نباید در خصوص ارسال مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه به آفریقا و خاورمیانه مانع تراشی کند.
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: پوتین تلاش دارد تا از برگ برنده انرژی در زمستان پیش رو علیه اروپا استفاده کند و اگر ایران توافقی را صورت دهد که این توافق منجر به ورود گاز و سپس نفت ایران به بازار انرژی شود می‌تواند برای روسیه این خطر را به همراه داشته باشد که نتواند از این برگ برنده خود بهره ببرد.
ولادیمیر پوتین در این نشست تلاش کشورهای غربی برای انزوای روسیه را محکوم به شکست و تهدیدی برای سراسر جهان خواند و گفت: «مهم نیست عده‌ای برای انزوای روسیه چقدر تلاش می‌کنند، چنین چیزی غیرممکن است.»
ولادیمیر پوتین در این نشست تلاش کشورهای غربی برای انزوای روسیه را محکوم به شکست و تهدیدی برای سراسر جهان خواند و گفت: «مهم نیست عده‌ای برای انزوای روسیه چقدر تلاش می‌کنند، چنین چیزی غیرممکن است.»
رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا امروز رئیس جمهور روسیه را به استفاده کردن از انرژی به عنوان سلاح متهم کرد.
یک کارشناس اروپایی در زمینه امنیت انرژی تاکید کرد: اتحادیه اروپا در شرایط کنونی در وضعیت بغرنجی قرار گرفته، چون هر لحظه ممکن است پوتین ضربه نهایی را در جنگ انرژی وارد کند.
جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: با افزایش قیمت ها و ضربه اقتصادی به اروپایی ها، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شرط می بندد که این اتحادیه در جنگ اوکراین شکست خواهد خورد.
مهم نیست که مسکو چه می‌کند "ویکتور اوربان" نخست وزیر مجارستان به طور مداوم آب را برای کرملین حمل می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ