مجمع عمومی سال ۱۴۰۰ راه آهن جمهوری اسلامی ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار گردید و طی آن بر ضرورت مولد سازی دارایی به عنوان اولویت اصلی راه آهن تاکید شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس اطلاعات ثبت شده در تالار مولدسازی دارایی های مازاد دولت، ۵۸ پروژه در مرحله «مصوب مازاد» و تنها یک پروژه در ملحه «آماده عرضه» قرار دارد.
رئیس دیوان محاسبات گفت: دیوان محاسبات به دنبال این است که در مولدسازی شفافیت و رقابت پذیری وجود داشته باشد و مولدسازی واقعی صورت گیرد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: از طریق مولدسازی دارایی های مازاد دولت درآمد ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی پیش بینی می شود.
رئیس سازمان خصوصی سازی جزئیات مولدسازی دارایی های مازاد دولت در استانها را تشریح کرد.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه مولدسازی به مثابه خروج املاک باارزش دولت از زندان نامشهود است، گفت: اگر در سالهای قبل شفاف‌سازی صورت می‌گرفت هم اکنون میراث‌دار بی‌اعتمادی نبودیم.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از درآمدزایی ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مولدسازی دارایی های مازاد خبر داد.
اراضی ملی متعلق به همه مردم ایران است. در رابطه با مالکیت اراضی ملی سازمان منابع طبیعی کشور سِمت نمایندگی از دولت ایران دارد. واگذاری برخی از این اموال مانند جنگل‌ها ممنوع است. مرجعی که تشخیص می‌دهد کدام اراضی جنگل و غیرقابل واگذاری است، کارشناسان سازمان منابع طبیعی هستند. مناطقی که در شمول مناطق چهارگانه قرار گرفته‌اند نیز ممنوعیت واگذاری دارند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: معتقدیم باید به سرعت ثمره مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت و اجازه‌ای که رهبر معظم انقلاب در این زمینه صادر کردند را به کام مردم در استان‌ها بچشانیم.
سرپرست بانک مسکن  گفت: با توجه به مصوبه مولدسازی و همچنین بندهایی در بودجه ۱۴۰۲ بانک پس از اخذ مجوز از وزارت اقتصاد و امور دارایی نسبت به فروش این املاک از طریق مزایده اقدام خواهد کرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مردم همه شهرها و روستاها باید بدانند که کدام املاک در مسیر مولدسازی و کدام طرح‌ها در مسیر تکمیل قرار می‌گیرد.
وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به انتشار مطالبی در رسانه‌های منتقد دولت با عنوان «مدرسه فروشی دولت برای جبران کسری بودجه!» توضیح داد: ادعای مدرسه فروشی با استناد به اعلام ۵۲۰ ملک مازاد و ۱۴۴۶ پروژه نیمه تمام که غالبا مدارس خیرساز هستند و بحث تکمیل آن‌ها مد نظر است نه فروش، ادعای دروغی است.
دبیرخانه اجرایی مولدسازی وزارت آموزش و پرورش از ارائه ۵۲۰ دارایی آموزش و پرورش برای مولدسازی خبر داد و اعلام کرد: فروش مدارس خیرین سوء تفاهم است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت‌: احدی در دولت سیزدهم از تخلف مصونیت ندارد و به همین دلیل تمام تصمیمات هیأت مولدسازی پیش روی چشم ۸۵ میلیون ایرانی اتخاذ خواهد شد
وزیر امور اقتصادی و دارایی از شروع پروژه مولد سازی درایی های مازاد دولت در دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش خبر داد
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: به دلیل فضاسازی‌های برخی در فضای مجازی در مورد مولدسازی، اساسا از این مسیر تحولی برای آینده سرمایه‌گذاری و پروژه‌های عمرانی استان‌ها عقب‌نشینی نخواهیم کرد.
مولدسازی دارایی های دولت چند ابهام دارد که در صورت از بین رفتن ابهامات و دقت بالا در انتقال اموال می تواند راهکار مناسبی برای اقتصاد باشد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد چرایی مصونیت قضایی هیات ۷ نفره مولدسازی دارایی های دولت توضیح داد.
رئیس سازمان خصوصی سازی اعضای هیئت ۷ نفره مولدسازی اموال و دارایی های دولت را نام برده است.
رئیس سازمان خصوصی سازی اعضای هیئت ۷ نفره مولدسازی اموال و دارایی های دولت را نام برده است.
مصوبه مولدسازی دارایی های دولت، تصویب شده در جلسه شصت و هفتم شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، ۲۱ آبان امسال به تایید رهبری رسید و بر اساس آن هیات عالی مولدسازی دارایی های دولت مرکب از هفت عضو: معاون اول رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان بودجه و برنامه، یک نماینده از طرف رئیس مجلس و یک نماینده از طرف رئیس قوه قضائیه تشکیل شد. دبیرخانه و مجری مصوبات این هیات وزارت امور اقتصادی و دارایی است
سومین جلسه هیأت عالی مولدسازی دارایی‌های دولت ظهر امروز (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و با تصویب این هیأت، ۹۹۰ ملک و دارایی راکد دولت، در مسیر مولدسازی قرار گرفت.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کمبود منابع ، مولدسازی دارایی های موجود را راهکاری برای تأمین منابع مالی پروژه ها برشمرد.
سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با تشریح تکالیف این سازمان در تأمین مالی طرح های و پروژه های بر مولد سازی دارایی ها تأکید کرد.
با تشدید بحران اقتصادی در کشور مولداوی، وزیر دارایی این کشور مجبور به کناره گیری از سمت خود شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ