بر اساس بررسی‌های جهانی برخی کشور‌ها مانند مکزیک و چین آلودگی شدیدتر و با شاخص ۳۰۰ دارند، اما مدارس تعطیل نمی‌شود، اما در ایران بارش برف و آلودگی با شاخص ۱۵۰ مدارس را تعطیل می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تعطیلی مدارس و تغییر ساعت‌ کاری ادارات ترافیک تهران را خلوت کرد.
مشکل این است که تا پیش از این، در طول سال چند روز با فاصله زیاد، آلودگی هوا به میزانی می‌رسید که خطرناک بود، اما الان شرایط به گونه‌ای شده که آلودگی هوا ماندگاری بالایی پیدا کرده است و ممکن است مدارس چندین روز و چندین هفته تعطیل شود و عملا مقبولیت اجتماعی خود را از دست بدهد
رباط کریم- تعطیلی مدارس رباط کریم و پرند طبق اعلام مجدد آموزش و پرورش این شهرستان لغو شد.
صفی‌اله کرامتی اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و بارش برف بنا به تصمیم اعلام شده همه مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه اول استان زنجان در شیفت بعدازظهر تعطیل و آموزش در بستر شاد انجام خواهد شد.
رشیدی در واکنش به اظهاراتی در خصوص مقایسه کشور‌ها برای تعطیلی مدارس با شاخص‌های متفاوت نسبت به ایران گفت: مقایسه کشور‌ها کار درستی نیست و هر کشوری مبنای خود را دارد. وزارت بهداشت باید مشخص کند چه شرایطی برای کودکان مضر است؟ ما باید باتوجه به شرایط و سیستم درمانی موجود، شاخص‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی مرتبط با آن را تعیین کنیم.
شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد:تعطیلی مدارس تعطیل شود.
درحالی که وزیر آموزش و پرورش گفته بود رئیس‌جمهور به موضوع بازگشایی مدارس توجه دارد و می‌خواهیم پیشنهاد دهیم که شاخص‌ها برای تعطیلی مدارس را تعلیق کنند وزارت بهداشت از مخالفت خود با تغییر استاندارد‌های شاخص آلودگی هوا برای عدم تعطیلی مدارس خبر داده است.
وزیر آموزش و پرورش، در واکنش به موضوع جابجایی شاخص های آلودگی هوا، گفت: در دنیا، مدارس را با شاخص آلودگی ۱۵۰، تعطیل نمی کنند.
عباس شاهسونی درباره برخی اظهارات اخیر مسوولان وزارت آموزش و پرورش مبنی بر لزوم تغییر شاخص‌های تعطیلی مدارس ناشی از آلودگی هوا، گفت: بعضی روز‌ها در تهران غلظت ذرات معلق PM ۲.۵ بیش از ۱۰ برابر راهنمای سازمان جهانی بهداشت می‌شود که این یعنی غلظت ذرات معلق به حدی زیاد است که برای سلامتی مردم و بویژه گروه‌های حساس خطرناک است.
کارشناس تعلیم و تربیت گفت: حضور دانش آموزان در فضای مجازی یعنی سپردن ذهن و شناخت بچه‌ها به کسانی که این فضای مجازی را مدیریت می‌کنند.
کارشناس تعلیم و تربیت گفت: حضور دانش آموزان در فضای مجازی یعنی سپردن ذهن و شناخت بچه‌ها به کسانی که این فضای مجازی را مدیریت می‌کنند.
وحیدی گفت: مصوبه‌ای وجود دارد که در آن مشخص کرده در چه شاخصی از آلودگی، مدارس باید تعطیل باشند. گروه‌های اضطراری استان‌ها براساس همین مصوبه ناچارند تصمیم به تعطیلی بگیرند. در هرحال این موضوع موجب شد تا با کمک سازمان محیط زیست پیشنهاد جدیدی را برای دولت تعیین کنیم تا این استاندارد‌ها را کمی تغییر دهیم تا لازم نباشد در این شرایط مدارس مان را تعطیل کنیم.
نوری گفت: هوا بارانی می‌شود، برفی می‌شود، تعطیل می‌کنند. نظام برای آموزش و پرورش روزانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند. فارغ از بحث هزینه و مهمتر از آن، ارزش افزوده کار معلمان و دانش آموزان ما بیش از اینهاست. جامعه ما باید در آموزش و پرورش موثرقرار بگیرد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدارس در کشورهایی با آلودگی هوا حتی با شاخص ۳۰۰ هم تعطیل نمی‌شود گفت: نباید تحت تأثیر جو رسانه‌ای دشمن مدارس را تعطیل کرد.
آموزش و پرورش شهر تهران در اطلاعیه ای که بر روی کانال اطلاع رسانی اش در شبکه شاد قرار داد اعلام کرد که با توجه به شرایط جوی و بارش برف و همچنین تشدید برودت هوا و لغزندگی معابر؛ فردا ۲۶ دیماه؛ آموزش در تمام مدارس مناطق ۱۹ گانه پایتخت به صورت غیر حضوری است.
مشهد _ فرماندار مشهد گفت: مهدهای کودک، مدارس و دانشگاه‌ها در تمام مقاطع از فردا یکشنبه ۲۵ دی ماه تا پایان هفته مجازی و فعالیت‌های آموزشی غیرحضوری است.
آموزش در همه مقاطع تحصیلی شهرستان‌های پردیس و فیروزکوه و مقطع ابتدایی شهرستان‌های دماوند و رودهن در نوبت صبح فردا، یکشنبه، «غیرحضوری» برگزار می‌شود.
رئیس جمهور گفت: تعطیلی مدارس خسارات قابل توجهی به روند آموزشی وارد می‌کند و ضروری است شیوه‌هایی در کاهش مؤثر آلودگی هوا دنبال شود که در عین حال باعث آسیب به روند آموزش مدارس نشود.
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: تصمیم روز گذشته مبنی بر تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس اگر تا انتهای هفته ادامه داشت و مردم از شهر خارج می‌شدند شاید تأثیر اندکی بر کاهش آلودگی هوا داشت، اما تعطیلی مدارس تنها برای حفظ سلامت مردم است و راهکاری برای کاهش آلودگی هوا نیست.
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: تعطیلی مدارس تنها برای حفظ سلامت مردم است و راهکاری برای کاهش آلودگی هوا نیست
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم‌اکنون شاخص آلودگی هوای پایتخت روی عدد ۱۶۳ یعنی در شرایط قرمز و بازه ناسالم برای تمام همه جامعه قرار دارد.
اصفهان- شاخص کیفی هوای اصفهان امروز دوم آذرماه براساس داده‌های ۱۲ ایستگاه پایش فعال با میانگین ۱۴۰ وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.
مدارس شیفت عصر تهران امروز دوشنبه ۳۰ آبان، در راستای حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و شادی آفرینی در میان دانش آموزان، ۴۰ دقیقه قبل از شروع بازی، تعطیل می‌شوند.
بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، اکنون شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۱۳۶ و در بازه ناسالم قرار دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ