رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تعطیلی مدارس و تغییر ساعت‌ کاری ادارات ترافیک تهران را خلوت کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رباط کریم- تعطیلی مدارس رباط کریم و پرند طبق اعلام مجدد آموزش و پرورش این شهرستان لغو شد.
صفی‌اله کرامتی اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و بارش برف بنا به تصمیم اعلام شده همه مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه اول استان زنجان در شیفت بعدازظهر تعطیل و آموزش در بستر شاد انجام خواهد شد.
طرح تغییر شاخص‌های آلودگی هوا قرار است فردا در هیأت دولت بررسی و تصمیم گیری‌های جدیدی در مورد تعطیلی مدارس در زمان آلودگی هوا اتخاذ شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: تغییر شاخص‌های آلودگی هوا و استاندارد‌های آن برای تعطیلی مدارس طی امروز و یا یکشنبه هفته آتی در جلسه هیئت دولت بررسی می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: تغییر شاخص‌های آلودگی هوا و استانداردهای آن برای تعطیلی مدارس طی امروز و یا یکشنبه هفته آتی در جلسه هیئت دولت بررسی می‌شود.
رشیدی در واکنش به اظهاراتی در خصوص مقایسه کشور‌ها برای تعطیلی مدارس با شاخص‌های متفاوت نسبت به ایران گفت: مقایسه کشور‌ها کار درستی نیست و هر کشوری مبنای خود را دارد. وزارت بهداشت باید مشخص کند چه شرایطی برای کودکان مضر است؟ ما باید باتوجه به شرایط و سیستم درمانی موجود، شاخص‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی مرتبط با آن را تعیین کنیم.
درحالی که وزیر آموزش و پرورش گفته بود رئیس‌جمهور به موضوع بازگشایی مدارس توجه دارد و می‌خواهیم پیشنهاد دهیم که شاخص‌ها برای تعطیلی مدارس را تعلیق کنند وزارت بهداشت از مخالفت خود با تغییر استاندارد‌های شاخص آلودگی هوا برای عدم تعطیلی مدارس خبر داده است.
عباس شاهسونی درباره برخی اظهارات اخیر مسوولان وزارت آموزش و پرورش مبنی بر لزوم تغییر شاخص‌های تعطیلی مدارس ناشی از آلودگی هوا، گفت: بعضی روز‌ها در تهران غلظت ذرات معلق PM ۲.۵ بیش از ۱۰ برابر راهنمای سازمان جهانی بهداشت می‌شود که این یعنی غلظت ذرات معلق به حدی زیاد است که برای سلامتی مردم و بویژه گروه‌های حساس خطرناک است.
وحیدی گفت: مصوبه‌ای وجود دارد که در آن مشخص کرده در چه شاخصی از آلودگی، مدارس باید تعطیل باشند. گروه‌های اضطراری استان‌ها براساس همین مصوبه ناچارند تصمیم به تعطیلی بگیرند. در هرحال این موضوع موجب شد تا با کمک سازمان محیط زیست پیشنهاد جدیدی را برای دولت تعیین کنیم تا این استاندارد‌ها را کمی تغییر دهیم تا لازم نباشد در این شرایط مدارس مان را تعطیل کنیم.
احمد وحیدی در واکنش به تعطیلی‌های مکرر مدارس گفت: تعطیلی مدارس موجب شد به دولت پیشنهاد دهیم تا استانداردهایی که براساس آن گروه‌های اضطرار استان‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند را کمی تغییر دهیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران از «تعطیلی» دانشگاه‌ها و فعالیت «غیرحضوری» مدارس استان تهران و «حضور یک سوم کارمندان» در ادارات و دورکاری مابقی کارمندان در روز یکشنبه خبر داد و گفت: امتحانات نهایی پایه دوازدهم برگزار می‌شود. همچنین ساعت کار شعب بانک‌ها نیز در این روز تغییر کرده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران از «تعطیلی» دانشگاه‌ها و فعالیت «غیرحضوری» مدارس استان تهران و «حضور یک سوم کارمندان» در ادارات و دورکاری مابقی کارمندان در روز یکشنبه خبر داد و گفت: امتحانات نهایی پایه دوازدهم برگزار می‌شود. همچنین ساعت کار شعب بانک‌ها نیز در این روز تغییر کرده است.
با توجه به برودت سرما و کاهش دما و جهت مدیریت بهینه مصرف گاز، فردا ادارات استان تهران با یک سوم ظرفیت فعالیت خواهند کرد.
شفیقی معاون توسعه و منابع استانداری تهران گفت: فردا شنبه، هیچ مدرسه ای بجز پایه دوازدهم حق برگزاری امتحان را ندارد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گلستان با اشاره به اینکه در این سه روز تمامی مدارس به استثنای دانش آموزانی که امتحان نهایی دارند غیرحضوری خواهد شد، بیان کرد: با توجه به سرما و برودت هوا به مردم توصیه می‌کنیم رعایت صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق را سرلوحه کار خود قرار دهند.
با توجه به صدور هشدار نارنجی از سوی سازمان هواشناسی و تشکیل کمیته اضطرار به احتمال زیاد مدارس و دانشگاه‌ها طی دو روز آینده تعطیل خواهد بود.
عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: برخورد‌های قضایی و انتظامی در وضعیت فعلی آلودگی هوا را کم نمی‌کند و باید به دنبال راهکاری عملی برای کاهش آلودگی هوا در کنار برخورد با ترک فعل‌ها داشته باشیم.
رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، از تعطیلی مهد‌های کودک و پیش دبستانی در روز‌های دوشنبه و سه شنبه هفته جاری خبر داد.
مدارس شیفت عصر تهران امروز دوشنبه ۳۰ آبان، در راستای حمایت از تیم ملی فوتبال ایران و شادی آفرینی در میان دانش آموزان، ۴۰ دقیقه قبل از شروع بازی، تعطیل می‌شوند.
به علت وقوع گرد و غبار شدید، مدارس اهواز، باوی، کارون، حمیدیه، رامشیر، شادگان، ماهشهر و هندیجان در بعد از ظهر امروز تعطیل اعلام شده‌اند.
دبیر کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان گفت: تصمیم برای تعطیلی مدارس و ادارات هویزه، صبح امروز، درپی شدت یافتن غلظت دود در این شهرستان گرفته شد.
حدود ۸۰۰ مدرسه در سطح مشهد به اسکان زائران دهه آخر صفر اختصاص داده شده است.
مشهد فرماندار مشهد گفت: تمامی مدارس و دانشگاه‌های شهر مشهد تا ۵ مهر ماه تعطیل است و ظرفیت مدارس و دانشگاه‌ها در اختیار اسکان زائران خواهد بود.
یک سال از روی کار آمدن دوباره طالبان در افغانستان و کنترل شهر‌های این کشور به دست این گروه گذشت. در این یک سال چهره شهر‌های افغانستان تغییر کرده، بسیاری از مراکز آموزشی و فرهنگی و نهاد‌های اجتماعی تعطیل شده و یا تغییر کاربری داده است و قوانین تازه‌ای در شهر‌ها و در میان مردم حاکم شده است. زنان از صحنه فعالیت‌های اجتماعی حذف شده و مدارس آن‌ها تقریبا تعطیل شده است. چهره‌ی شهر‌ها امنیتی است و در جای جای شهر نیرو‌های نظامی طالبان که عمدتا از جوانان تشکیل شده است، کنترل اوضاع را به دست گرفته‌اند. مقامات بلند پایه طالبان همچنان در تلاشند تا روابط بین‌المللی خود را گسترش دهند، اما توفیق چندانی کسب نکرده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ