این روزها که زمزمه تغییر دبیر شورای عالی فضای مجازی به گوش می رسد شاید بد نباشد نگاهی به عملکرد این شورا در دوره های گذشته انداخت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پیامی از افرادی که شایستگی و صلاحیت‌های قانونی و عمومی تصدی جایگاه نمایندگی را دارند، دعوت کرد برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کنند.
حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در اجلاس بریکس می‌تواند نشانه‌ای از عزم جدی دولت در جهت تقویت چندجانبه‌گرایی باشد.
دستیار ویژه‌ی داسیلوا رئیس جمهور برزیل پیش از ظهر امروز با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور مان دیدار و پیرامون روابط دو جانبه تبادل نظر کرد.
حقوقدان عضو پژوهشکده شورای نگهبان گفت: در مسیر ایجاد تمدن اسلامی، اهمیت شورای نگهبان در نظارت شرعی بر قانون‌گذاری که باید منجر به بسط ولایت الهیه در جامعه اسلامی شود بر کسی پوشیده نیست.
رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی از ارتقاء شورای زنان خبر داد.
اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ارتقای جایگاه سازمانی شورای فرهنگی-اجتماعی زنان و راهبری و نظارت بر امور فرهنگی بانوان و خانواده در عرصه اندیشه‌ورزی و تصمیم‌سازی را در این شورا تصویب کردند.
اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ارتقای جایگاه سازمانی شورای فرهنگی-اجتماعی زنان و راهبری و نظارت بر امور فرهنگی بانوان و خانواده در عرصه اندیشه‌ورزی و تصمیم‌سازی را در این شورا تصویب کردند.
نایب رئیس مجلس گفت: ابلاغیه اخیر وزارت کشور تعرض به جایگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود که وزیر کشور باید با افرادی که چنین کاری کردند، برخورد کند.
احمد مازنی، نماینده دوره دهم مجلس با انتقاد از عملکرد شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا می‌گوید: «شورا‌های عالی فراتر از قانون اساسی قرار گرفتند. اختیاراتی که به این شورا‌ها داده‌اند، در چارچوب تعلیق قانون اساسی تعریف می‌شود. احتمال دارد که محسن رضایی بخواهد برنامه‌های اقتصادی خود را در جایگاه جدید خود دنبال کند.»
رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی در یادداشتی به موضوع جایگاه قانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی پرداخت.
تربت حیدریه ـ رئیس شورای شهرستان تربت‌حیدریه گفت: ارتقای جایگاه شوراها نیازمند اصلاح وباز نگری در قوانین مجلس است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه ارتقای امنیت زنان پس از سه دهه سرانجام در مجلس یازدهم به نتیجه رسید، گفت: این لایحه برگرفته است از جایگاه بانوان به عنوان ستون خانواده است.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: امیدواریم مجلس شورای اسلامی با تصویب ‎لایحه که از یک دهه پیش در پاسخ به ندای رهبری تدوین شده است، بتواند جایگاه لازم و قانونی آن را تثبیت کند.
اگر دولت و وزرا و تصمیم‌سازان بتوانند تورم را روی ده درصد بیاورند و روی همین نرخ نگه دارند، افزایش حقوق را هم ده درصد بدهند؛ آن زمان هیچکس اعتراضی ندارد؛ اما، چون نمی‌توانند تورم را کنترل کنند، باید براساس تورم مزد را افزایش دهند. ما بازنشستگان حمایت قاطع خود را از نمایندگان کارگری شورایعالی کار که قرار است برای دستمزد چانه‌زنی کنند، اعلام می‌کنیم و همه‌جانبه پشت آن‌ها ایستاده‌ایم تا بتوانند در جایگاهی که دارند براساس قانون، نظریات خود را به کرسی بنشانند.
رئیس جمهور گفت: جایگاه و مأموریت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عبارت است از هدایت فرهنگی و این بسیار اهمیت دارد.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره اینکه برخی هیات عالی نظارت مجمع تشخیص را به عنوان شورای نگهبان دوم تعبیر کردند و جایگاه این هیات کجاست؟ گفت: بارها صحبت کردم و ممکن در کیفیت رسیدگی این هیات نکاتی باشد ولی جایگاه این هیات، قانونی است و باید توجه کنیم براساس قانون اساسی وقتی سیاست کلی از طرف رهبری ابلاغ می شود باید مبنای عمل قرار گیرد.
این تذکر در موارد متعددی از سوی نمایندگان به صورت فردی یا جمعی مطرح شده است.مثلا در سال 1399 حدود ۱۵۹ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به قالیباف، خواستار پیگیری اصلاح سازوکار اداره شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا شدند البته این چالش مختص این مجلس نبوده و مجلس گذشته نیز درگیر آن شده بود.
دبیر شورای نگهبان گفت: جایگاه مهم دانشگاهیان نزد مردم و نقش مهمی که دانشجویان در پیشرفت کشور ایفا کرده، باعث نگرانی دشمنان شده و آنها را واداشته تا برای تغییر اولویت‌های جریان دانشجویی و انحراف دانشگاه و دانشجو از مسیر خدمت به جامعه، برنامه‌ریزی کنند.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنده قصد اسائه ادب به جایگاه علی دایی را نداشته، اما حرف بنده این است افرادی که صاحب جایگاه اجتماعی هستند باید به آرامش و امنیت کشور کمک کنند.
ماجرا مهسا امینی برگ برنده‌ای برای نظام نیست / در تمامی سه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در باب حجاب و عفاف، بندی بر مبنای تشکیل گشت ارشاد، سوار کردن زنان در ماشین و بردن آن‌ها برای ارشاد و اصلاح اخلاقی وجود ندارد / حتی مصوبه ۴۲۷ شواری فرهنگ عمومی نیز تنها به ذکر وظیفه «تذکر» برای افراد بدحجاب اشاره کرده / ضروریست دولت در ماجرای مهسا امینی از مردم عذرخواهی کند / مدیریت جامعه با باید و نباید‌های ایدئولوژیک بر خلاف هنجار‌های مقبول مردم به فقدان رابطه دیالکتیک میان قدرت رسمی و قدرت عمومی منتهی می‌شود / مسئولین حق ندارند به نام امام خمینی (ره) زمان پریشی کنونی خود را توجبه کنند / اگر حوزه، شریعت و مبانی فقهی ما به روز نشود، حکم‌های خارجی بر جامعه غالب می‌شود / در قانون و دین ما انسان جایگاه و کرامتی بسیار بالا داشته و دارد؛ نباید در یک حکومت دینی چنین اتفاقی رخ بدهد
عضو تشخیص مصلحت نظام و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ری‌را جایگاه خوبی در بازار پیدا خواهد کرد گفت: این خودرو از نظر بن‌سازه و شکل ظاهری مناسب است و با قوای محرکه پیشرفته‌ای که به آن مجهز خواهد شد، سال آینده تولید و عرضه می‌شود.
عضو شورای شهر تهران گفت: هنوز درباره جایگاه سازمان و اینکه زیر نظر کدام یک از مقام‌ها اداره خواهد شد صحبتی نشده و درباره این موضوع باید در صحن شورای شهر تصمیم گیری شود.
پژوهشگر هسته خط‌مشی فضای مجازی مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) در یادداشتی، مصوبه دولت در خصوص شوراهای عالی را مورد انتقاد قرار داده و آن را مغایر با جایگاه شورای عالی فضای مجازی دانسته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ