وزیر امور خارجه کشورمان گفت: دیپلماسی یک بازوی دفاعی نتیجه‌بخش و البته کم هزینه است که اگر به حرکت درآید، می‌تواند مانع از زیاده‌خواهی سلطه‌گران شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه گفت: در دستگاه دیپلماسی تلاش مان بدون حضور رسانه فعالیتی ناقص است.
محسن روحی‌صفت، دیپلمات سابق ایران در افغانستان گفت: مرز مشخص است و این موضوع منازعه‌آمیزی نیست. در طول سال‌های اختلافی بین دو کشور این این مسائل نبوده و نخواهد بود. ما دو کشور همسایه هستیم و نباید به طرف نزاع و درگیری کشیده شود. راهی بجز گفتگو و مذاکره دو طرف نیست، باید طالبان را فهماند نقشه کجاست؟ مرز کجاست؟
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: مانعی برای عضویت ایران در گروه اقتصادی «بریکس» وجود نداشته و روند درخواست ایران مبنی بر عضویت در این گروه حرکت رو به جلویی دارد.
آغاز گفتگو‌های ایران و عربستان با میزبانی عراق، مبدأ روندی بود که در جریان آن تحولات قابل‌توجهی در خاورمیانه رقم خورد؛ امارات و کویت پس از ٧ سال سفرای خود را به تهران بازگرداندند، مذاکرات عربستان و انصارالله برای پایان بحرانی ٩ساله شروع شد و روابط دیپلماتیک تهران و ریاض از سرگرفته شد.
دبیر شورای راهبردی روابط خارجی گفت: دیپلماسی بخشی از میدان است.
وزیر امور خارجه کشورمان در نشست پایانی وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد در جمهوری آذربایجان حضور یافت.
پس از عادی سازی روابط ایران و عربستان سعودی، از سر گیری روابط دیپلماتیک میان تهران و قاهره نیز به مسئله ای مهم در رسانه ها تبدیل شده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: پیگیری دیپلماسی اقتصادی از سوی مقامات کشورمان نسبت به گذشته بهتر شده، اما باز هم تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: برداشته شدن موانع گسترش روابط تهران و ریاض به نفع هر دو کشور است و سفر خاندوزی وزیر اقتصاد به عربستان نشان می‌دهد که اقتصاد در قلب سیاست خارجی قرار گرفته است.
وزارت خارجه روسیه ضمن احضار سرپرست کارکنان سفارت آمریکا در مسکو اعلام کرد که خودداری واشنگتن از صدور روادید برای خبرنگاران روس بی‌پاسخ نخواهد ماند.
تا جایی که من می‌بینم، نشست‌های دموکراسی حتی در رسیدن به آن دستاورد‌های محدود هم ناکام خواهند ماند. آینده دموکراسی از مجالس بیشتر برای پرحرفی، سودی نمی‌برد، بلکه بسته به این خواهد بود که آیا دمکراسی‌های جهان می‌توانند نتایج بهتری برای شهروندان‌شان داخل و خارج از کشور ارائه کنند یا نه. موفقیت، تلاش بسیار خواهد خواست و حتی ثروتمندترین دموکراسی‌ها هم وقت یا منابع بی‌نهایت ندارند. به همین خاطر است که من امیدوارم دومین نشست دموکراسی، آخرینش هم باشد.
امیرعبداللهیان در پاسخ به این سوال که آیا پس از توافق ایران و عربستان نشانه‌ای مبنی بر ازسرگیری روابط با بحرین، مصر و اردن وجود دارد، گفت: سلطان عمان در جریان سفر به منامه پایتخت بحرین ابتکاری را در خصوص بازگشت روابط ایران و بحرین داشتند که در همین راستا هیات‌های فنی دو کشور از اماکن دیپلماتیک بازدید کردند. ما از بازگشت روابط استقبال می‌کنیم و امیدوار هستیم موانع از میان برداشته شود
امیرعبداللهیان در پاسخ به این سوال که آیا پس از توافق ایران و عربستان نشانه‌ای مبنی بر ازسرگیری روابط با بحرین، مصر و اردن وجود دارد، گفت: سلطان عمان در جریان سفر به منامه پایتخت بحرین ابتکاری را در خصوص بازگشت روابط ایران و بحرین داشتند که در همین راستا هیات‌های فنی دو کشور از اماکن دیپلماتیک بازدید کردند. ما از بازگشت روابط استقبال می‌کنیم و امیدوار هستیم موانع از میان برداشته شود
رییس دستگاه دیپلماسی ایران گفت: من فکر می‌کنم که اگر آمریکایی‌ها واقع‌بینانه برخورد کنند و حقوق ما رعایت شود، توافق در دسترس است و هنوز فرصت برای بازگشت همه طرف‌ها به برجام وجود دارد. البته اگر آمریکایی‌ها بخواهند با تحلیل غلط حرکت کنند، فرصت برای همیشه وجود نخواهد داشت. فراموش نکنید که از سال ۲۰۱۵ تا الآن طرف ایرانی از برجام منتفع نشده است. پس این پنجره برای همیشه باز نخواهد ماند. اگر لازم باشد ما وارد پلان B خواهیم شد. ما گزینه‌های متعددی روی میز داریم، اما در واسطه‌ها و پیام‌هایی که به ما داده می‌شود، گفته‌ایم که ما همچنان آماده ایم تا در یک چارچوب منطقی در گام‌های پایانی توافق قرار بگیریم.
وزیر امور خارجه گفت: تا زمانی که مذاکره برای تحقق اهداف ملموس و عملی در دستورکار باشد در مسیر دیپلماسی باقی خواهیم ماند و «مذاکره برای مذاکره صرف» را برنمی‌تابیم.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تکرار مواضع مداخله‌جویانه غرب در امور داخلی ایران و ادعای بی‌اساس ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین مدعی شد که نقش او به عنوان هماهنگ کننده دیپلماسی هسته‌ای مانع از فشار روی تهران بر سر اقداماتش در داخل یا خارج نمی‌شود.
یک کارشناس حوزه اوراسیا گفت: جمهوری آذربایجان به خوبی می‌داند خط قرمز اعلامی از سوی رهبر انقلاب در مورد عدم تغییر مرز‌های بین المللی مهمترین مانع برای تحقق کریدور زنگزور به شمار می‌رود؛ بنابراین باکو با ایجاد این قائله در خصوص سفارت و با کاهش سطح روابط دیپلماتیک با ایران به دنبال استفاده از فرصت‌ها به منظور پیشبرد اهداف خود در منطقه است.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: دیپلماسی یک بازوی دفاعی نتیجه‌بخش و البته کم هزینه است که اگر به حرکت درآید، می‌تواند مانع از زیاده‌خواهی سلطه‌گران شود.
وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت بر تشکیل کارگروه تخصصی صادرات تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی آبیاری نوین و تقویت تعاملات دیپلماتیکی با کشورهای هدف برای رفع موانع صادراتی توافق و تاکید کردند.
رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: تغییرات مرز‌ها و ژئوپولتیک در منطقه را تحمل نخواهیم کرد و به دو همسایه مان آذربایجان و ارمنستان می‌گوییم که اختلافات را از طریق دیپلماتیک برطرف کنند.
حجت الاسلام حاج‌علی اکبری، امام جمعه موقت تهران گفت: دولت محترم ظرفیت دیپلماسی و همکاری منطقه‌ای با همسایگان را در دستور کار خود قرار دهد و البته شاهد هستیم که در کوتاه مدت از این رویکرد داریم بهره مند می‌شویم و در آینده بیشتر خواهد شد. خوشبختانه موفق شدند توازنی را در ارتباط بین المللی ایجاد کنند. قبلا حواس‌ها به غرب بود و الان نگاه به شرق و منطقه در حال تقویت است. تراز ما در شانگ‌های و مثبت شدن تراز تجاری مان با این کشور‌ها از این جمله است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره آخرین تحولات مذاکرات رفع‌تحریم‌ها و شیوه‌ی اجرای تعهدات ایران، گفت:همچنان در مسیر مذاکره هستیم و اجازه دهید هنوز به استقبال جزئیات نرویم.
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اخراج یک دیپلمات خود اعلام کرد که روسیه به خاطر اخراج یک دیپلمات دیگر روس از سوی مونته نگرو اقدام تلافی جویانه در پیش خواهد گرفت.
نماینده دائم امارات در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در سخنانی در کنفرانس کشورهای عضو معاهده منع گسترش تسلیحات نظامی، بر حمایت از روند دیپلماتیک در پرونده هسته‌ای ایران تأکید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ