عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه عمرانی در لایحه بودجه سال آینده ۲۶ درصد افزایش یافته و ما باید راه را برای ورود بخش غیر دولتی جهت تکمیل پروژه های عمرانی باز کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با اقدامات دولت طی ماه‌های اخیر ثبات خوبی در بازار ارز ایجاد شده که این ثبات ادامه خواهد یافت.
تجمیع تبصره ۱۴ در ضمن بودجه عمومی، مولدسازی درآمدهای دولت، ارائه لایحه بودجه به‌صورت دوسالانه و تکلیف طرح‌های عمرانی طولانی شده از جمله موارد مطرح شده در نخستین جلسه ستاد بودجه سال ۱۴۰۳ بود.
در سال گذشته برای اولین بار ردیف مستقل بودجه برای ۱۱ پارک علم و فناوری سلامت وزارت بهداشت معادل ۷۴ میلیارد در بخش تملک و عمرانی جذب شده است.
انتظار می‌رود دست‌کم دورنمایی برای توسعه اماکن فرهنگی و افزایش سرانه اماکن ورزشی نیم تا یک متر و تنظیم بودجه عمرانی برای متولیان فرهنگی به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد برای تحقق این ماموریت بزرگ، در نظ گرفتن یارانه فرهنگی برای مناطق کمتر برخوردار به قصد افزایش عدالت فرهنگی و مجموعه دیگر از اقدامات زیربنایی دارای آثار ملموس در نظر گرفته شود.
اصفهان- شهردار اصفهان گفت: امسال بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای شهرداری پیش‌بینی و مصوب شده که ۷۰ درصد آن به پروژه‌های عمرانی اختصاص دارد و هزار و ۱۱۳ پروژه تعریف شده است.
اصفهان- شهردار اصفهان گفت: امسال بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای شهرداری پیش‌بینی و مصوب شده که ۷۰ درصد آن به پروژه‌های عمرانی اختصاص دارد و یکهزار و ۱۱۳ پروژه تعریف شده است.
ایران باید شاهراه‌های اقتصادی طالبان در زمینه صادرات مواد مخدر را کنترل کند. در حال حاضر میزان فروش مواد مخدر مناطق تحت کنترل طالبان به ایران بیش از یک سال عملکرد عمرانی کشورمان است. یعنی فروش مواد مخدر تحت حمایت طالبان در ایران به اندازه با یکسال بودجه عمرانی کشور ما است. کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که به یکباره به این اندازه به پول کثیف دست یافته باشد. متأسفانه دولت‌های مختلف در ایران نتوانسته‌اند این وابستگی را قطع کنند.
مشهد ـ شهردار مشهد گفت: امسال ۵٠ درصد بودجه عمرانی آتی شهرداری به مناطق حاشیه شهر مشهد اختصاص یافته است.
در حالی که در طول دو دهه اخیر هیچ‌گاه ۱۰۰ درصد اعتبارات عمرانی مصوب بودجه پرداخت نشده، اما در سال ۱۴۰۱ رقمی بالغ بر ۱۰۵.۲ درصد از بودجه مصوب در بخش عمرانی تامین شده است.
دولت در سال‌های قبل تلاش کرده کسری بودجه خود را به حوزه عمرانی تسری دهد و واقعیت این است که بخش عمرانی به دلیل عدم تخصیص منابع امروز دچار توقف است؛ بنابراین حتی اگر دولت منابع حاصل از مولدسازی را به بخش عمرانی هم اختصاص دهد، به دلیل عقب‌ماندگی تاریخی در تخصیص منابع این بخش، ورود منابع مولدسازی به بخش عمرانی معنایی به جز جبران کسری بودجه نخواهد داشت.
مدیرکل شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت: سال آینده شرکت‌های دولتی ۵۴۰ هزار میلیارد تومان یعنی ۱.۵ برابر بودجه عمرانی کشور، پروژه عمرانی در کشور اجرا می‌کنند.
مجلس شورای اسلامی از برنامه های توسعه عمران روستایی در لایحه بودجه سال آینده حمایت می کند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد تومان برای تملک دارایی سرمایه‌ای و عمرانی در بودجه منابع دیده شده است تا ثبات اقتصادی ایجاد و اقتصاد قابل پیش‌بینی باشد.
در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی چند نفر از نمایندگان نقطه نظرات خود را درباره عملکرد مهمترین احکام، تبصره‌ها و ردیف‌های مرتبط با واگذاری دارایی‌های مالی در بودجه ۱۴۰۱ مطرح کردند.
عضو کمیسیون عمران گفت: برای به پایان پروژه های عمرانی بودجه ای که در نظر گرفته شده کافی نبوده و بهتر است که بخش خصوصی برای جبران وارد شود.
محسن هاشمی نوشت: دولت بودجه مناسبی را با در نظر گرفتن شرایط سخت امروز که اتفاقا اصرار دارد با خود آزاری در آن بماند را تقدیم مجلس نکرده و لذا مشکلی را با آن حل نمی‌کند، بلکه مشکلات را افزایش می‌دهد. باز هم بودجه عمرانی نادیده گرفته شده و این پیام بدی برای اقتصاد ایران است.
لایحه بودجه کل کشور شامل منابع و مصارف و به عبارتی دخل و خرج دولت در یک سال است که شامل حقوق و دستمزد کارکنان ، امور رفاه اجتماعی و همچنین مباحث مربوط به امور عمرانی، تولیدی، درمانی، سلامت، آموزشی و امنیتی است.
بودجه عمرانی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نسبت به بودجه ۱۴۰۱ رشد ۲۶ درصدی پیدا کرده است و این برای تشویق حضور پیمانکاران در برنامه های عمرانی خواهد بود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر تحقق ۱۰۰ درصدی منابع بودجه سال جاری واکنش نشان داد.
به گفته‌ی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در بحث هزینه‌ها حتماً باید اصلاحاتی صورت گیرد به طوریکه ترکیب هزینه جاری و غیر جاری و عمرانی در بد ترین نوع ترکیب قرار دارد.
«یکی دیگر از اتفاقاتی که در چند سال اخیر در مورد بودجه رخ داده و بسیار نامبارک نیز بوده، انتشار اوراق قرضه است. در سال گذشته مشاهده می‌کنید که دولت با درآمد حاصل از انتشار اوراق بدهی هزینه‌های جاری خود را پوشش داده. این در حالی است درآمد‌های این اوراق باید صرف پروژه‌های عمرانی و سرمایه گذاری شود، اما در ایران دولت‌ها تنها با انتشار اوراق به فکر پوشش هزینه‌های جاری خود و جبران کسری بودجه خود هستند. این موضوع بسیار غلط است و به نوعی انتقال بدهی به آینده محسوب می‌شود.»
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه معوقه افزایش حقوق‌ها در آبان پرداخت می‌شود گفت: از ابتدای سال و در شش ماه ۴۰ هزار میلیارد تومان به حوزه عمرانی پرداخت شده است.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: از فروردین تاکنون تخصیص بودجه عمرانی تقریباً صفر بوده و هیئت رئیسه باید در این خصوص تذکر دهد چرا که بدون بودجه انجام کار عمرانی مقدور نیست.
نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز بودجه عمرانی امسال به شورای برنامه ریزی استان‌ها و شهرستان‌ها ابلاغ نشده و این موضوع باید از دولت پیگیری شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ