مرکز تحقیقات پژوهشگاه فضایی ایران به منظور هم‌افزایی و بهره‌مندی از ظرفیت کسب‌‎وکارهای حوزه سنجش از دور، خانه سنجش از دور را راه‌اندازی می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با حکم دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی میثم غلامی به عنوان سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی منصوب شد.
بنیاد ملی نخبگان برای حل مسائل و نیازهای صنعت با همکاری یک مجموعه حقوقی در حوزۀ توسعه فناوری­‌های فضایی از پذیرش پژوهشگر پسادکتری حمایت می­‌کند.
رویداد «تحلیل متن زبان فارسی در شبکه‌های اجتماعی» با هدف ارتقا خط و زبان فارسی در فضای مجازی به میزبانی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مهر ماه برگزار خواهد شد.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طبق آمارهای تخمین زده شده سهم زبان فارسی در وب، ۱.۷ درصد است و این زبان دهمین زبان دنیا در فضای مجازی به شمار می آید.
محققان انستیتو فناوری کالیفرنیا با همکاری یک پژوهشگر ایرانی به عنوان بخشی از یک پروژه برق فضایی خورشیدی آزمایشی، برق خورشیدی را به طور بی سیم از فضا به زمین منتقل کردند.
پژوهشگران انسلادوس، ششمین قمر بزرگ زحل را، پاییز گذشته با تلسکوپ فضایی جیمز وب رصد کردند. تصاویر گرفته‌شده با ابزار طیف‌نگار فروسرخ نزدیک تلسکوپ چیزی را ثبت کردند که دانشمندان «فورانی خارق‌العاده بزرگ» نامیده‌اند.
سخنگوی سازمان فضایی ایران گفت: طراحی و ساخت پروژه جدید ماهواره ناهید ۳ به پژوهشگاه فضایی ایران واگذار شد.
مرکز تحقیقات پژوهشگاه فضایی ایران از برگزاری دوره آموزشی تعیین نوع و سطح زیرکشت محصولات زراعی خبر داد.
«پیتر ون داکوم» (Pieter van Dokkum)، پژوهشگر «دانشگاه ییل» (Yale University) گفت: ما باور داریم که در ورای این سیاه‌چاله، یک رد پا را می‌بینیم که برای ایجاد آن، گاز سرد می‌شود و می‌تواند ستاره‌ها را تشکیل دهد. بنابراین، ما به شکل‌گیری ستاره‌ای نگاه می‌کنیم که به دنبال سیاه‌چاله حرکت می‌کند. آنچه ما می‌بینیم، پیامد‌های آن است. مانند رد پشت یک کشتی، ما دنباله پشت سیاه‌چاله را می‌بینیم.
پژوهشگر حوزه حکمرانی فضای مجازی گفت: باید همه قوانین و مقررات حوزه فضای مجازی در راستای مصوبات شورای عالی فضای مجازی و این مرکز فرماندهی سایبری باشد.
ادهم، دکترای ارتباطات و پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی گفت: اعمال محدودیت و زیست با فیلتر در فضای دیجیتال برای چنین جامعه‌ای، شاید مورد پذیرش باشد ولی درباره ما چنین چیزی پذیرفته نمی‌شود و آسیب‌های بسیاری به بار خواهد آورد، چراکه بخش قابل‌توجهی از هویت‌یابی نسل زد و مسائل زیستی‌اش مرتبط با فضای آنلاین است و نمی‌توان به همین راحتی آن را نادیده گرفت یا محدود کرد.
گروهی از پژوهشگران آمریکایی با الهام از داستان مشهور «هانسل و گرتل»، روش جدیدی را برای اکتشاف در زیستگاه‌های فضایی ارائه داده‌اند.
پژوهشگران در یک مطالعه جدید، به دنبال علائم فناوری بیگانگان در لحظاتی هستند که سیارات فراخورشیدی از دید زمین مستقیماً از مقابل ستاره خود عبور می‌کنند. این لحظات می‌توانند فرصتی عالی برای یک دنیای بیگانه باشد تا سیگنالی را به ما زمینی‌ها در تلاش برای برقراری تماس ارسال کند.
پژوهشگران برای نخستین بار با استفاده از «تلسکوپ فضایی جیمز وب» (JWST) ناسا، یک سیاره فراخورشیدی را تایید کردند که به دور ستاره دیگری می‌چرخد.
رئیس مرکز تحقیقات پژوهشگاه فضایی ایران اعلام کرد: سازمان فضایی ایران بر اساس یک برنامه مدون، ماموریت تشکیل قطب سنجش از دور کشور را به مرکز تحقیقات پژوهشگاه فضایی واگذار کرده است.
در ادامه پژوهش‌های باستان‌شناسی معدن نمک چهرآباد و در راستای مطالعات چشم‌انداز باستان‌شناختی منطقه پیرامون معدن نمک، گمانه‌زنی زرین تپه روستای چهرآباد، مطابق با مجوز پژوهشگاه انجام شد.
محصول ترانسپوندر پژوهشگران پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی و به سازمان فضایی تحویل داده شد.
کارشناسان و پژوهشگران فضایی در ایران یکی از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های فناوری فضایی کشور را چالش مدیریت می‌دانند. عدم کارایی برنامه‌ها و اقدامات مدیران فضایی در کشور، آسیب‌های فراوانی به ظرفیت‌های این حوزه وارد کرده است. برای مثال همین ازدست‌رفتن عضویت در شورای حکام آی‌تی‌یو، درست شبیه ازدست‌دادن راهبردی‌ترین نقاط مداری ایران، ظرفیت‌های بی‌نظیری را از ایران گرفته است، اما مدیر سازمان فضایی ایران دم از کنسرسیوم بین‌المللی برای ایجاد منظومه‌های ماهواره‌ای می‌زند.
مرکز پژوهشها مجلس شورای اسلامی با بررسی چالش های توسعه زیست بوم فضای مجازی در حوزه کودک و نوجوان، یک بسته سیاستی ارائه داد.
وبینار تخصصی «اثر تابش‌های فضایی بر روی عایق‌های حرارتی چند لایه» روز دوشنبه، تاریخ ۲ آبان سال‌جاری در پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد.
با تلاش متخصصان پژهشگاه فضایی ایران و با همکاری سازمان هوافضای وزارت دفاع ؛ کاوشگر زیر مداری سامان به فضا پرتاب شد.
سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران گفت: این موفقیت به مفهوم اطمینان از عملکرد بلوک انتقال مداری در انجام مأموریت خود است و امید است که در آینده نزدیک به مدار عملیاتی ارسال شود.
بالن مخابراتی پژوهشگاه فضایی، با هدف پوشش اینترنتی مناسب برای زائرین مراسم اربعین در محدود مرز مهران استقرار پیدا کرده است.
پژوهشگر هسته خط‌مشی فضای مجازی مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) در یادداشتی، مصوبه دولت در خصوص شوراهای عالی را مورد انتقاد قرار داده و آن را مغایر با جایگاه شورای عالی فضای مجازی دانسته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ