هرچند که به نظر می‌رسد تمرکز پیام‌های رد و بدل شده و شاید هم دیدار‌های صورت گرفته میان مقام‌های ایرانی و امریکایی بیشتر بر محور آزادی زندانیان دو تابعیتی و اموال بلوکه شده ایران در کره جنوبی متمرکز باشد، اما به گواه کارشناسان پیشرفت در این پرونده می‌تواند به خارج شدن ایران و امریکا از بن‌بست گرفتار شده موجود کمک کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نخستین اجلاس بین المللی ورزش همگانی با حضور مدرسینی از چند کشور جهان مهرماه سال جاری به میزبانی ایران برگزار خواهد شد.
به نظر می‌رسد که شایعات عدم فروش جنگنده‌های روسی به ایران نیز تأییدی بر احتمال گسست این اتحاد باشد. درواقع، نظرات وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران حاکی از آن است که پروژه خرید هواپیما‌های جنگنده رادارگریز روسی، به‌ویژه سوخو Su-۳۵ دیگر مطرح نخواهد بود.
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر حوالی دماوند در استان تهران لرزاند.
در روز هشتم رقابتهای المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور، استان تهران به صدر جدول رده‌بندی کسب مدال رسید.
از امروز تا سه‌شنبه (۲۳ تا ۲۴ مرداد) روند کاهش تدریجی دما و روز‌های پایانی هفته افزایش نسبی دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.
بحران آب در تمام منابع آب زیرزمینی کشور گسترده شده و اطلاعات مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد که از میان مجموع ۶۰۹ دشت مطالعاتی کشور که شماری از آن‌ها دچار فرونشست زمین شده‌اند، ۴۲۰ دشت به عنوان ممنوعه و ممنوعه بحرانی قلمداد می‌شود؛ این عدد در مقایسه با آمار سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است؛ برای مثال تعداد دشت‌های ممنوعه برابر ۳۱۷ دشت در سال ۱۳۹۲ بوده است. سهم تهران هم از این وضعیت کم نیست.
بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگو‌های پیش‌بینی عددی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد در ساعات عصر و شب همراه با افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
آسمان تهران فردا (۱۹ مرداد) صاف و گاهی وزش باد، در بعد از ظهر قسمتی ابری با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و در روز جمعه (۲۰ مرداد) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: وزش باد و رگبار باران در برخی از نقاط کشور برای روز جاری پیش بینی می‌شود.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
تهران از امروز خنک می‌شود
کارشناس ارشد اختر فیزیک و مدرس رسمی انجمن نجوم ایران گفت: تهران از ساعت ۱۰ الی ۱۴ شاهد تابش فرابنفش خورشید خواهد بود و شاخص این میزان به عدد ۱۰ خواهد رسید که این عدد در طول این هفته در شاخص دیده شده و همچنان دیده خواهد شد.
تیم ستاره بوتیا تهران با خرید امتیاز زندی بتن کلاردشت، در فصل جدید لیگ‌برتر فوتسال حضور خواهد داشت
سخنگوی دولت عراق بر اهمیت بهبود روابط ایران و عربستان سعودی تاکید کرد و در عین حال احتمال میانجی‌گری بغداد در موضوع روابط تهران و قاهره را رد نکرد.
منابع عراقی به جزئیات جدیدی از دیدار نخست وزیر این کشور با السودانی و محورهای مطرح در آن پرداختند.
وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی برای اولین بار از زمان تصمیم عربستان سعودی به بستن سفارتخانه خود در تهران در سال ۲۰۱۶، در پکن دیدار و گفتگو کردند. ایران و عربستان با میانجیگری چین در پکن موافقت کردند روابط دیپلماتیک خود را از سر بگیرند.
علت انتخاب عمان برای میانجیگری این است که هم با ایران و هم با کشور‌های غربی روابط خوبی دارد و پیش از این نیز به عنوان میانجی عمل کرده است. مسیر تبادل زندانی بین ایران و بلژیک بر اساس معاهده دوجانبه‌ای رخ داد که ماه گذشته شکل گرفته بود. براساس این معاهده زندانیان بلژیکی در ایران می‌توانند دوران محکومیت خود را در خانه بگذرانند و بالعکس این موضوع نیز برای زندانیان ایرانی در بلژیک صادق است.
سفر جاری رئیس جمهور چین به روسیه و همچنین میانجی‌گری ازسرگیری روابط تهران-ریاض، تشکیل‌دهنده بخشی از تلاش‌های پکن برای بازتعریف چهره بین‌المللی چین و مقابله با هژمونی آمریکا است.
برخی منابع عالی رتبه عراقی از میانجی‌گری عراق میان مصر و ایران پرده برداشتند.
زیدآبادی نوشت: اینکه چین میزبانی وزیران خارجۀ ایران و عربستان را به عهده گرفته است، نشانگر ارادۀ این کشور برای کمک به عادی‌سازی رابطۀ تهران و ریاض است. ظاهراً چینی‌ها می‌دانند که بدون میانجیگری مداوم و مؤثر آنها، روند عادی‌سازی رابطه، شانس بالایی برای موفقیت ندارد و از همین‌رو، در صدد برآمده‌اند تا مرحلۀ نهایی کار، از اهرم‌های تشویقی و تنبیهی احتمالی در برابر دو کشور استفاده کنند.
ریاض به‌طور سنتی فاقد ابزار‌های دیپلماتیک اجبارآمیز و بازدارندگی نظامی برای تحت فشار قرار دادن عوامل امنیتی و نظامی در داخل ایران، برای سازش بوده است. میانجیگری چین ممکن است این ضعف را جبران کند، اما اگر تهران تعهدات خود را نقض کند، پکن را نیز در کانون توجه قرار می‏دهد.
توافقی که با میانجی گری پکن انجام شد می‌تواند با موفقیت‌های بیش تری در سراسر منطقه همراه شود و سیلی‌ای به چهره سیاست‌های شکست خورده واشنگتن باشد. پکن از دید تهران و ریاض میانجی‌ای صادق بود در حالی که واشنگتن اغلب خود را به عنوان وکیل مدافع اسرائیل نشان داده است.
ایران و عربستان تا کنون پنج دور مذاکرات در بغداد برگزار کردند و قرار است دور ششم نیز برگزار شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ