علی‌رغم برخی جوسازی‌ها و ادعاهای اخیر، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد تلاش‌ها برای خروج از بن‌بست موجود در مذاکرات در جریان است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات وین در صفحه توییترش برجام را «بهترین برنامه ممکن» برای رسیدگی به «نگرانی‌ها» درباره برنامه هسته‌ای ایران تلقی کرد.
وزیر امور خارجه کرواسی ضمن تاکید بر روابط سنتی و دوستانه با ایران، گفت: اتحادیه اروپا قویاً از احیای برجام حمایت می‌کند.
آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده در حالی از باز بودن در‌های دیپلماسی به روی ایران صحبت می‌کند که جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا معتقد است که پیش رفتن با برجام ممکن نیست.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر اعلام کرد که گرچه فضای پیرامونی برجام سخت‌تر شده، اما این توافق همچنان زنده است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتقاد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای تاکید کرد که برجام هنوز نمرده است.
دو موضوع اساسی موجبات تنش میان ایران و اتحادیه اروپا را فراهم آورده است. نخست اعتراضات داخلی ایران و دوم همکاری‌های تسلیحاتی میان ایران و روسیه. از سوی دیگر عامل سومی نیز در این میان وجود دارد که زمینه را برای تشدید تنش فراهم کرده است و آن به نتیجه نرسیدن احیای توافق برجام است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرد که توافق هسته‌ای با ایران نمرده است اما به پیش نمی‌رود.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که برجام نمرده اما با پیشرفتی هم همراه نبوده است.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند حسین شریعتمداری: اتحادیه اروپا نمی‌داند با تروریستی خواندن سپاه، حمله نیرو‌های مسلح ایران به نظامیان کشور‌های عضو این اتحادیه را قانونی و مشروع می‌کند / سایت دانشگاه امام صادق(ع) و توئیتر عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد هک شد / پروسه سخت شناسایی افراد جدید برای سهام عدالت / اشتباه دلار جهانگیری چه بود؟ ... را می‌خوانید.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند:حسین شریعتمداری: اتحادیه اروپا نمی‌داند با تروریستی خواندن سپاه حمله نیرو‌های مسلح ایران به نظامیان کشور‌های عضو این اتحادیه را قانونی و مشروع می‌کند / سایت دانشگاه امام صادق(ع) و توئیتر عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد هک شد / پروسه سخت شناسایی افراد جدید برای سهام عدالت / اشتباه دلار جهانگیری چه بود؟ ... را می‌خوانید.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که به اعتقاد وی درباره موضوع توافق هسته‌ای با ایران، مجاری ارتباطی همچنان باید حفظ شود.
استانو با بیان اینکه «شرایط ساده نیست»، افزود: ما به رایزنی‌ها ادامه می‌دهیم و در این رابطه نماینده عالی به طور دائم با وزیر امور خارجه ایران و سایر مشارکت کنندگان برجام در تماس است تا رو به جلو حرکت کنیم و پاسخ نهایی داشته باشیم.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی به سکوت تروئیکای اروپایی در قبال اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره «جایگزین نداشتن برجام» واکنش نشان داد.
این مقام اتحادیه اروپا تصریح کرد: البته تماس‌های بیشتری وجود خواهد داشت، زیرا این ماهیت کار نماینده عالی است. ما به‌عنوان هماهنگ‌کننده برجام قرار است با همه هماهنگ شویم، زیرا با تکلیف و توافق طرف‌های برجام در این جایگاه هستیم.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار با حسین امیرعبداللهیان در تویئتی نوشت: توافق کردیم برجام را بر اساس مذاکرات وین احیا کنیم.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که احیای توافق هسته‌ای با ایران در راستای منافع این اتحادیه است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: پاسخ ایران به آمریکا انتقال داده شد و ما منتظر پاسخ آمریکا هستیم. امیدواریم این پاسخ به ما اجازه دهد که مذاکرات را کامل کنیم. امیدوارم این اتفاق بیفتد، اما نمی‌توانم به شما در این زمینه اطمینان بدهم.
بلومبرگ امروز به نقل از یک دیپلمات اروپایی آگاه به مذاکرات برچیدن تحریم های ضدایرانی اعلام کرد که بروکسل پاسخ ایران به طرح «جوزف بورل» درباره اجرای کامل برجام را سازنده می داند.
سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما پاسخ ایران را عصر گذشته دریافت کردیم. در حال مطالعه آن و رایزنی با سایر مشارکت کنندگان برجام و ایالات متحده پیرامون مسیر پیش رو هستیم
ایران در پاسخ به آخرین نسخه از پیش‌نویس توافق وین که از سوی اتحادیه اروپا ارائه شده است، نظرات خود را منتقل کرده است. آنطور که از لابلای مواضع تیم ایران پیداست، اختلافات بر سر سه موضوع است که ایالات متحده در دو مورد انعطاف شفاهی خود را بیان کرده، اما باید در متن گنجانده شود. موضوع سوم هم به تضمین تداوم اجرای برجام برمی‌گردد، که به واقع‌بینی آمریکا برای تامین نظر ایران بستگی دارد.
خبرنگاران غربی می‌گویند که اتحادیه اروپا پاسخ ایران درباره آخرین دور مذاکرات وین را دریافت کرده است.
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بامداد یکشنبه ادعا‌ها درباره رد پیش‌نویس توافق در مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های ایران را توسط پکن و مسکو را تکذیب کرد.
مذاکره‌کننده ارشد ایران در گفت‌وگوهای رفع تحریم‌ها، برای رایزنی درباره حل مسائل باقی‌مانده برجام، با نماینده روسیه و اتحادیه اروپا در وین دیدار و گفت‌وگو کرد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا توضیحاتی درباره پیشنهاد جدید اتحادیه اروپا در مذاکرات احیای برجام ارائه کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ