معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طرح یارانه چادر و حجاب از گروه‌های مردمی دریافت شده و در دست بررسی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یک میلیون خانواده در طرح کالابرگ الکترونیک مشارکت کرده اند، گفت: در مرحله دوم طرح کالابرگ که از ۹ روز گذشته شروع شده، شاهد افزایش مشارکتی ۲.۵ برابری خانوارها نسبت به مرحله اول کالابرگ هستیم و اکنون با اقبال خوبی مواجه شده ایم.
وزیر کار بر تحقق وعده دولت سیزدهم در ایجاد یک میلیون شغل سالانه تاکید کرد و گفت: طبق طرح جدید بر اساس شاخص‌های اقتصادی دهک‌بندی‌های یارانه مجدد بررسی و به مردم اعلام می‌شود.
طرح ملی کالابرگ الکترونیکی (افزایش ۲۰ درصدی اعتبار یارانه) برای همه خانوارهای دهک اول، دوم و سوم از روز دوشنبه ۲۹ خرداد ماه اجرا می شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یارانه کسانی که در طرح الکترونیکی یارانه از کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند، از ۴٠٠ هزار تومان به ۴۸۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.
وزیر کار گفت: درصددیم میزان یارانه‌ی یارانه‌ بگیران را در سه دهک اول به شرط خرید ۷۰ درصد کالا در طرح کالابرگ‌ الکترونیکی، ۲۰ درصد افزایش دهیم.
برخی معتقدند اقتصاد ایران فرصت آزمون و خطا ندارد و باید سراغ طرح‌هایی برود که در دنیا تجربه شده است. در عین حال برخی دیگر می‌گویند یارانه بنزین حق تمام مردم است و دولت باید به آن‌هایی که از این یارانه بهره‌مند نیستند نیز یارانه بدهد.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از محل واقعی شدن و پلکانی شدن موثر تعرفه مشترکان پرمصرف، رایگان شدن انرژی برای مشترکان کم مصرف را نیز جبران می‌کنیم و اجرای این طرح نه تنها بار مالی نخواهد داشت بلکه به کمک عدالت در توزیع یارانه و هدفمندسازی یارانه‌های انرژی در بخش خانگی نیز منتج خواهد شد.
طرح بنزینی کمیسیون تلفیق برای افراد فاقد خودرو؛ این خبری بود که هفته گذشته از سوی سخنگوی این کمیسیون رسانه ای و تاکید شد: قیمت بنزین در سال آینده افزایش پیدا نمی کند، اما برای خانوارهای فاقد خودرو، سهمیه بنزین در نظر گرفته خواهد شد.
‌مجری پروژه کالابرگ الکترونیکی اطمینان دارد که با اجرای این طرح یارانه هیچ کسی قطع نخواهد شد و کالابرگ الکترونیکی به منظور حمایت از معیشت و کمک به سبد غذایی خانوار در حال اجراست.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تاکید بر اینکه دولت بنایی برای حذف یارانه نقدی ندارد، گفت: حتماً کالابرگ الکترونیکی تا آخر سال به صورت سراسری اجرا می‌شود.
یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم برای بهبود اوضاع اقتصادی مردم طرح توزیع کالابرگ الکترونیکی مبتنی بر یارانه است.
با واریز ۹ مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، به نظر می‌رسد عزم دولت برای اجرای وعده کالابرگ جدی شده است، تا جایی که وزیر رفاه اعلام کرد: سرپرستان خانوار با یک کد دستوری می‌توانند میزان اعتبار خود را مشاهده و به هر مقداری که ضرورت دانستند، خرید کنند.
با واریز ۹ مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، به نظر می‌رسد عزم دولت برای اجرای وعده کالابرگ جدی شده است. تا جاییکه وزیر رفاه اعلام کرده است: سرپرستان خانوار با یک کد دستوری می‌توانند میزان اعتبار خود را مشاهده و به هر مقداری که ضرورت دانستند، خرید کنند.
انسیه خزعلی در پاسخ به گلایه مندی از قیمت پوشاک اسلامی و چادر و درخواست یکی از بانوان برای حمایت از حجاب اسلامی و طرح یارانه چادر اظهار نمود: قبلاً هم در پاسخ به مکالمه تلفنی یکی از شهروندان که پیشنهاد طرحی برای حمایت از چادر داشت، عرض کردم طرح کالای فرهنگی دانستن پوشش حجاب و چادر و اعطای یارانه به آن از گروه‌های مردمی دریافت شده و در دست بررسی است و البته هیچ مصوبه‌ای ندارد.
مجری طرح پنبه کشور اعلام کرد: تاکنون حدود ۱۰۰ هزار هکتار از مزارع پنبه معادل ۸۸ درصد برداشت شده و پیش‌بینی رشد ۲۰ درصدی تولید این محصول قابل تحقق است.
وزیر کار در مورد کالابرگ گفت: کسانی که احساس می‌کنند به جای یارانه نقدی به کالا نیاز دارند، قبل از موعد یارانه می‌توانند از طریق حساب پشتیبان ۱۱ قلم کالای اساسی مورد نیاز خود را دریافت کنند.
مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان با بیان این که طرح کالابرگ الکترونیکی اختیاری است، گفت: یارانه نقدی هیچ استانی قطع نمی‌شود.
مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به طرح مدیریت هوشمندانه یارانه آرد و نان، اظهار کرد: فاز دوم این طرح به زودی اجرا خواهد شد که طی آن به هر نانوا متناسب با میزان نانی که پخته و فروخته و همچنین تراکنش‌هایی که در دستگاه کارتخوان ثبت شده است، به علاوه چند درصد بیشتر، آرد تخصیص داده خواهد شد.
وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی گفت: استفاده از کالابرگ اختیاری است یعنی کسانی که خواستند می‌توانند از استفاده کنند و کسانی که خواستند می‌توانند از مبلغ نقدی استفاده کنند. سازوکار اجرای این طرح این است که کارت الکترونیکی افراد معادل مبلغ یارانه شارژ می‌شود و افراد در یک بازه زمانی مشخص مختار هستند با این کارت، پروتیین خرید کنند یا اینکه زمانی که یارانه به حساب افراد واریز می‌شود، پول آن را برداشت کنند.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی از کمک یارانه‌ای ۴۰ هزار میلیارد تومانی به کشاورزانی که طرح الگوی کشت را در زمین‌های زراعی خود رعایت کنند خبر داد.
اجرای این طرح به نفع بیماران اعلام شد. با این حال برخی اجرای این طرح را نجات صنعت داروی کشور دانستند که افزایش قیمت آن‌ها و پرداخت یارانه به داروخانه تا حدی موجب کمک به این صنعت خواهد شد. همچنین به گفته برخی از مسئولان انجمن‌های حمایتی از بیماران اجرای این طرح موجب شده است تا برخی از بیماران به مضیقه بیفتند.
فعلا دولت تکلیف اجرای طرح جایگزینی کالابرگ با یارانه نقدی را مشخص نکرده است. اما احتمالا این جایگزینی حداقل به شهریور ماه ۱۴۰۱ نمی‌رسد؛ بنابراین باید در بیستم شهریور ماه نیز منتظر واریز یارانه مرحله ۱۳۹ باشیم. در چنین شرایطی همچنان افراد حاضر در دهک اول تا سوم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و افراد حاضر در دهک چهارم تا نهم مبلغ ۳۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.
به گفته معاون سازمان غذا و دارو، در طرح جدید هزینه بیماران دارای نسخه برای خرید دارو افزایش نمی‌یابد، ولی تولیدکننده با قیمت جدید دارو‌ها را می‌فروشند.
سلطانی با اشاره به اینکه حال سوال مهم این است که "چرا دولت تن به اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی نمی‌دهد"، اذعان داشت: اگر دولت کالابرگ بدهد، دیگر دستش برای خلق پول و جابجایی پول باز نیست، این درحالیست که حداقل ۲۰ درصد از ارزش یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی که دولت به مردم داده، طی این دوماه اخیر کم شده، مانند همان بلایی که سر یارانه ۴۵.۵۰۰ تومانی آمد، با توجه به تورمی که وجود دارد، در سال ۸۸ این یارانه معادل ۴۵ دلار بود، امروز بعد از ۱۳ سال ارزش آن به کمتر از ۱.۵ دلار کاهش پیدا کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ