تصاویری از ارتش اوکراین منتشر شده که به گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال حمله شیمیایی این کشور علیه نیروهای روس را دامن زده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فیلیپ بریدلاو، ژنرال بازنشسته نیروی هوایی ایالات متحده و فرمانده سابق ناتو، گفت: «اگر انتظار دارید اوکراین مانند ما بجنگد، آن‌ها باید ابزار‌هایی را داشته باشند که ما در اختیار داریم و ما آن ابزار‌ها را به آن‌ها نداده‌ایم.»
اغلب دیپلمات های حاضر در نشست جده، به این واقعیت اذعان کردند که بدون حضور طرفین مناقشه، ممکن نیست که مذاکره به نتیجه روشنی برسد.
مهمات بحث‌برانگیز خوشه‌ای بیش از آنکه در تغییر معادلات جنگ اوکراین و توازن‌بخشی به جبهه‌ها اثرگذار باشد، اهداف پنهانی چون «اتمام آبرومندانه جنگ» یا «اجرای عملیات فریب مسکو» را دنبال می‌کند.
مولفه‌هایی چون اعتبار بین‌المللی، مسالمت‌جویی، بی‌طرفی، توان اقتصادی‌نظامی،از چین بازیگری میانجی‌گر ساخته‌ اما برخلاف نقش پکن در حل اختلافات ایران وعربستان، میانجیگری برای اوکراین دشوار است.
یک فعال حقوقی آمریکایی در امور بشردوستانه در توئیتی معنادار با طعنه به سیاست‌های جنگ‌طلبانه کاخ سفید در اوکراین فاش کرد که دولت بایدن به دنبال تکرار سناریوی افغانستان در اوکراین است.
برای دفاع از منافع و امنیت ملی هر اقدامی که ضرورت داشته باشد، باید صورت بگیرد، اما به نظر می‌رسد استراتژیست‌های کشورمان می‌بایست با دقت‌نظر بیشتر با موضوع جنگ‌طلبی علی‌اف مواجه شوند. این‌که ایران به عنوان نیروی متجاوز و پیش‌دست در حمله شناخته شود، شاید همان رخدادی باشد که ماجرای روس‌ها در اوکراین را نیز برای ما تکرار کند
امیرعبداللهیان در پاسخ به این سوال که آیا پس از توافق ایران و عربستان نشانه‌ای مبنی بر ازسرگیری روابط با بحرین، مصر و اردن وجود دارد، گفت: سلطان عمان در جریان سفر به منامه پایتخت بحرین ابتکاری را در خصوص بازگشت روابط ایران و بحرین داشتند که در همین راستا هیات‌های فنی دو کشور از اماکن دیپلماتیک بازدید کردند. ما از بازگشت روابط استقبال می‌کنیم و امیدوار هستیم موانع از میان برداشته شود
امیرعبداللهیان در پاسخ به این سوال که آیا پس از توافق ایران و عربستان نشانه‌ای مبنی بر ازسرگیری روابط با بحرین، مصر و اردن وجود دارد، گفت: سلطان عمان در جریان سفر به منامه پایتخت بحرین ابتکاری را در خصوص بازگشت روابط ایران و بحرین داشتند که در همین راستا هیات‌های فنی دو کشور از اماکن دیپلماتیک بازدید کردند. ما از بازگشت روابط استقبال می‌کنیم و امیدوار هستیم موانع از میان برداشته شود
رئیس جمهور اوکراین گفته بود که این کشور پس از پایان جنگ با روسیه، به یک «اسرائیل بزرگ» تبدیل می‌شود اما به نظر می‌رسد که حتی اسرائیل هم برای «اسرائیل ماندن» در تقلا است!
پوتین نیز مانند لئونید برژنف در افغانستان، در اوکراین پا را فراتر گذاشته است. او و رژیمش هرگز بهبود نخواهند یافت. حتی اگر فرآیند رها شدن به طور جدی تنها زمانی که او از قدرت خارج شود آغاز شود، شکست عظیم پوتین در اوکراین می‌تواند آغازی برای پایان پوتینیسم باشد. رفتار اخیر رئیس جمهور روسیه نشان می‌دهد که حتی او نیز ممکن است این واقعیت را درک کند.
علی‌رغم ادعای سران ناتو، گویا اظهارات مقامات اوکراین را باید جدی‌تر گرفت و پس از تانک‌ها، در آینده نزدیک احتمالا باید منتظر جنگنده‌های ناتو در کی‌یف هم باشیم.
در برهه‌ای که افق روشنی برای برون رفت از بحران اوکراین و بحران انرژی به چشم نمی‌خورد، انتظار روزهای سخت‌تر برای شهروندان قاره‌ای که لقب «مرفه» و «سبز» را یدک می‌کشیدند، محتمل است.
۹ ماه پس از حمله روسیه به اوکراین، اقتصاد روسیه بهتر از حد انتظار عمل می کند. از فروپاشی پیش‌بینی‌شده اجتناب شد و کاهش ۸ تا ۱۰ درصدی پیش‌بینی‌شده تولید ناخالص داخلی برای سال به ۳ تا ۴ درصد کاهش یافت.
نه ماه از حمله ارتش روسیه به اوکراین می‌گذرد. آن‌چه قرار بود یک عملیات نظامی سریع برای سرنگونی دولت اوکراین باشد، اکنون به یک جنگ طولانی‌مدت تبدیل شده که جان ده‌ها هزار نظامی و غیرنظامی را گرفته است. با این که جنگ در خاک اوکراین در حال وقوع است- که به این معنی است که این کشور بیشترین خسارات جانی و مادی را متحمل می‌شود-، ولی با این وجود روسیه نیز با چالش‌های شدیدی مواجه شده، که به شدت اقتصاد این کشور را تحت تاثیر قرار داده‌اند.
مقامات آمریکا به دولت اوکراین توصیه کرده‌اند که پنجره گفت‌وگو با روسیه را باز نگه دارد و کی‌یف نیز شروط جدید و «نرم‌تری» برای مذاکره با روسیه اعلام کرده است.
اردوغان توانست پوتین را برای ورود مجدد به توافقی که در ماه ژوئیه با میانجیگری آنکارا و سازمان ملل متحد صورت گرفت، متعهد سازد. روسیه در ازای پذیرش تضمین‌هایی از سوی طرف مقابل با این توافق موافقت کرده است.
با افزایش بدهی اوکراین به شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت استارلینک، تا کنون ۱۳۰۰ پایانه استارلینک در این کشور قطع شده و در صورت قطع کلی، ممکن است جنگ به شکل دیگری پیش برود.
به موازات فرسایش جنگ اوکراین، بحران مزبور رو به تعمیق است و ۲ طرف به رغم رعایت قواعد نانوشته، اینک از برخی خطوط قرمز  عبور کرده و گام در مسیر تقابل هسته‌ای گذاشته‌اند.
آمریکایی‌ها به طور فزاینده‌ای نگران هستند که جنگ در اوکراین به جنگ جهانی سوم با روسیه تبدیل شود.
دمای هوا در فصل زمستان در اوکراین می تواند به ۳۰ درجه زیر صفر برسد که به طور جدی امکان مانور ارتش این کشور را تحت تأثیر قرار می دهد.
دمای هوا در فصل زمستان در اوکراین می تواند به ۳۰ درجه زیر صفر برسد که به طور جدی امکان مانور ارتش این کشور را تحت تأثیر قرار می دهد.
«کسانی که تمام تخم مرغ‌های خود را در سبدِ سیاست‌های روسیه گذاشته بودند و فکر می‌کردند که جنگ اوکراین و نیاز غرب به نفت و گاز در فصل زمستان سبب می‌شود که اروپا و آمریکا در مواضع خود در قبال ایران تعدیل‌هایی را انجام دهند و امتیازاتی را به کشورمان بدهند و درست به همین دلیل نیز سیاست صبر را پیشه کردند، اکنون می‌بینند که اساسا این نوعِ نگاه هیچ دستاورد مثبت و قابل ذکری را برای ایران به همراه نداشته است. روسوفیل‌های داخلی باید در این زمینه پاسخگو باشند و مسوولیت خود را بپذیرند.»
در حالی همواره  محافل رسانه‌ای، آکادمیک و مقامات سیاسی این پرسش که «آیا جنگ جهانی دیگری در راه است؟» را مطرح می‌کنند که این سناریو به دلایل گوناگون از مدت‌ها پیش رنگ باخته‌است.
«یک سال پس از سقوط کابل به دست طالبان و بازگشت این گروه به قدرت، افغانستان در تنگناهای وخیمی گرفتار شده و آمریکا و غرب نیز باید اقدام به اتخاذ سیاست های مناسب در قبال افغانستان پس از شکستشان در این کشورشان کنند. بدتر از همه اینکه اینطور به نظر می رسد که روسیه عقب نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان را به مثابه صدور دعوت نامه ای برای خود جهت آغاز جنگ اوکراین در نظر گرفته است.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ