در برهه‌ای که افق روشنی برای برون رفت از بحران اوکراین و بحران انرژی به چشم نمی‌خورد، انتظار روزهای سخت‌تر برای شهروندان قاره‌ای که لقب «مرفه» و «سبز» را یدک می‌کشیدند، محتمل است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اگرچه ناتو موفق به یارگیری در اروپا شده‌است اما احتمال پیشبرد این پروژه در شرق بین متحدان آمریکا از قبیل ژاپن، کره جنوبی و تایوان برای مهار چین بنا به دلایل مختلف ضعیف به نظر می‌رسد.
با وجود تلاش آمریکا و اتحادیه اروپا برای کاهش نفوذ و نقش‌آفرینی مسکو در جمهوری‌های شوروی سابق اما به نظر می‌رسد همچنان بازیگر اصلی در تعیین خط مشی تحولات قفقاز جنوبی، روسیه باشد.
برخی می‌گویند غرب به دلیل پیوند عمیق دولت اردوغان با نظام اقتصادی نئولیبرالیستی و توان دولتش برای بدل شدن «دیگری» هویت اروپایی، در پشت صحنه از پیروزی مجدد اردوغان حمایت می‌کنند.
اتحادیه اروپا بیش از هر زمانی با چالش مواجه شده است. بسیاری بر این باورند که چه بسا این چالش ها آنچنان گسترش یابند که حتی صحبت از واگرایی بیشتر در اتحادیه اروپا نیز دور از انتظار نباشد.
در چند ماه اخیر نیز موضوع مشارکت ایران در جنگ و همکاری با روسیه، به دستاویزی برای اعمال فشار و تحریم اروپا و آمریکا تبدیل شده است. هر چند هم از ارتباط پیدا کردن جنگ اوکراین به ایران ناراضی باشیم، تا همین لحظه، این موضوع تبعات منفی قابل‌توجهی را بر تهران تحمیل کرده است. اکنون ایران درگیر بزرگ‌ترین جنگ اروپا در تمامی سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم شده است.
درباره اروپا هم آنچه مشاهده می‌شود، صرفا یک نمایش قدرت است. اروپایی‌ها در تلاش هستند فشار بر ایران را تا حدی افزایش دهند که زمینه برای یک مذاکره و توافق مناسب فراهم شود. البته به نظر من عملا تا این جای کار طرف اروپایی و امریکایی تا حدود بسیار زیادی موفق بودند. آن‌ها سونامی از فشار بر ایران به راه انداختند که به جرات می‌توان گفت طی این ۴۳ سال بی‌سابقه است و ایران هیچ وقت تحت این میزان فشار نبوده است
جمعی از نمایندگان مجلس طرحی با عنوان اقدام متقابل و متناظر با مصوبات اتحادیه اروپا در راستای صیانت از قانون اساسی و منافع و حقوق ملت ایران تدوین و پیشنهاد کردند
مزارع هلندی فشار ناشی از قوانین اتحادیه اروپا را احساس می‌کنند و نیاز به ایجاد تغییرات گسترده در سیستم مزارع دارند. آیا تولید کننده بزرگی مانند ایالات متحده نیز می‌تواند از این روند پیروی کند؟
قاضی بلژیکی روز چهارشنبه درباره اینکه آیا خانم کایلی و ۳ متهم دیگر را همچنان در بازداشت نگه دارد یا خیر، تصمیم خواهد گرفت. از آنجا که خانم کایلی بازداشت شده است، نشان می‌دهد که او دیگر مصونیت پارلمانی ندارد.
«ریشه مواضع تند فعلی اروپا علیه ایران را باید در اعتراضات اخیر در کشورمان، تحلیل اروپا از عدم اراده جدی ایران جهت حصول توافق اتمی با غرب، و در نهایت، حساسیت اروپا در مورد معادله جنگ اوکراین و طرح ادعا‌های مختلف در مورد دخالت و کنشگری فعال ایران در قالب آن جستجو کرد. تهران باید با تمرکز بر این موارد، روند و موج ایجاد شده علیه خود را معکوس کند و روند دیپلماتیک با اتحادیه اروپایی و کشور‌های مهم آن را از تنش‌زایی فزاینده به سمت آرامش و ثبات سوق دهد.»
در روزهای اخیر یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفته بود که مصرف گاز در ایران به اندازه ۲ برابر اتحادیه اروپا است؛ اما آیا این موضوع صحت دارد؟
اکنون که اروپا این تحریم‌ها را تصویب کرده و ایران نیز پیش‌تر هشدار داده بود که به این اقدام بروکسل پاسخ خواهد داد این مساله مطرح می‌شود که آیا گفت‌وگوهای برجامی متاثر از تحریم‌ها متوقف شده یا در تعلیق بیشتر قرار می‌گیرد؟
«همزمان با شکل گیری یک کارزار در میان کشور‌های اروپایی جهت تقابل با کشورمان، در پی وقوع اعتراضات و اغتشاشاتِ پس از فوت مهسا امینی در ایران، و تدوین یک بسته تحریمی علیه ۱۵ فرد و نهاد ایرانی از سوی اروپا، گمانه‌زنی‌های مختلفی از سوی ناظران و تحلیلگران، در مورد احتمال وقوع یک بحران عمیق در روابط ایران و اروپا مطرح می‌شود. در این راستا، فرار در گفتگو با دو تن از کارشناسان حوزه سیاست خارجی، به ارزیابی شانس وقوع و عملیاتی‌شدنِ این احتمال پرداخته است.»
بر اساس یکی از سندهای اتحادیه اروپا، رگولاتوری های ضد انحصار اتحادیه اروپا از شرکت‌های سازنده بازی‌های ویدئویی پرسیده‌اند که آیا نگران انحصارطلبی تازه مایکروسافت هستند یا خیر.
«کسانی که تمام تخم مرغ‌های خود را در سبدِ سیاست‌های روسیه گذاشته بودند و فکر می‌کردند که جنگ اوکراین و نیاز غرب به نفت و گاز در فصل زمستان سبب می‌شود که اروپا و آمریکا در مواضع خود در قبال ایران تعدیل‌هایی را انجام دهند و امتیازاتی را به کشورمان بدهند و درست به همین دلیل نیز سیاست صبر را پیشه کردند، اکنون می‌بینند که اساسا این نوعِ نگاه هیچ دستاورد مثبت و قابل ذکری را برای ایران به همراه نداشته است. روسوفیل‌های داخلی باید در این زمینه پاسخگو باشند و مسوولیت خود را بپذیرند.»
آمریکا و اروپا تصمیم قطعی خود را برای بازگشت به توافق گرفته‌اند؛ لذا می‌توان مساله را قابل حل دانست و تمامی تبلیغات ضد برجامی اسرائیل را بی‌اثر مورد ارزیابی قرار داد. حتی می‌توان مدعی شد که مسائل پادمانی حل نشده میان ایران و آژانس نمی‌تواند عاملی برای شکست مذاکرات باش
آمریکا و اروپا ممکن است به زودی تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند به روند مذاکرات هسته‌ای با ایران پایان دهند یا خیر.
کمیسیونر اتحادیه اروپا در امور بازار داخلی اعلام کرد در اوایل سال آینده میلادی درباره آنکه آیا شرکت های فناوری بزرگ باید بخشی از هزینه های شبکه  مخابراتی اروپا را تقبل کنند، رایزنی می شود.
به دلیل بحران گاز ناشی از توقف کامل و دائمی انتقال گاز روسیه به اروپا، تنش بین دولت‌های اروپایی رو به افزایش است.
امواج گرمای شدید تابستانی اروپا رودخانه‌های سراسر این قاره را به پایین‌ترین سطح خود در سالیان اخیر رسانده است. آبراه‌های اصلی مانند راین، دانوب و پو در حال گرم شدن هستند و در سطوح بسیار پایینی قرار دارند.
یک دیپلمات ایرانی گفت: ایران باید بررسی کند که آیا این پیشنهاد‌ها تضمین کننده خواسته‌های ایران در حوزه‌های مختلف از جمله ادعا‌های سیاسی مرتبط با مسائل پادمانی، تحریم و تضمین برای پایداری توافق هست و آیا می‌تواند در این موضوعات اطمینان آور باشد یا خیر.
یک دیپلمات ایرانی مطلع از روند مذاکرات گفت: ایران باید بررسی کند که آیا این پیشنهاد‌ها تضمین کننده خواسته‌های ایران در حوزه‌های مختلف از جمله ادعا‌های سیاسی مرتبط با مسائل پادمانی، تحریم و تضمین برای پایداری توافق هست و آیا می‌تواند در این موضوعات اطمینان آور باشد یا خیر.
رگولاتورهای آنتی تراست اتحادیه اروپا از توسعه دهندگان اپ پرسیده اند آیا تهدید گوگل به حذف اپلیکیشن ها به دلیل استفاده از گزینه های پرداخت جایگزین به کسب وکار آنها لطمه زده است یا خیر.
در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز ۸ مرداد ماه ۱۴۰۱ از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد. فال به حافظ ۸ مرداد را بخوانید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ