برگزاری آزمون‌های بین‌المللی در ایران، طی دو دهه اخیر چند بار به دلایل مختلف متوقف شده است. تابستان سال ۱۳۸۹ و در اولین سال فعالیت دولت دهم، موسسه ATS که مجری امریکایی برگزاری آزمون تافل در کشور‌های متقاضی است، اعلام کرد که اختلال در فعالیت شعبات بانکی ایران در خارج از کشور بعد از تصویب قطعنامه‌های شورای امنیت و اعمال تحریم‌ها علیه ایران، مشکلاتی در نقل‌وانتقال وجوه مربوط به هزینه برگزاری این آزمون ایجاد کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دوست‌علی‌خان معیرالممالک بنای کاخی را که پدرش ساخته بود گسترش داد و دیوار اتاق‌های آن را با کاغذ‌های طلایی مزین کرد؛ همان کاخی که آن را با نام عمارت باغ فردوس می‌شناسیم.
پس از رحلت پیکر امام خمینی جهت وداع در روز ۱۵ خرداد ۱۳۶۸ به مصلای تهران منتقل شد، یخچال بزرگی با دیوار‌های شیشه‌ای بر روی چند کانتینر به‌طوری قرار گرفت تا مردم بتوانند پیکر امامشان که عمامه‌ای سیاه به نشانه انتساب به سادات بر روی سینه داشت را ببینند. پس از اقامه نماز ابتدا تصمیم گرفته شد برای تشییع کامیونی تابوت حامل پیکر را به بهشت زهرا که در ۲۰ کیلومتری مصلا بود منتقل کند و یک هلی کوپتر از آغاز مسیر تابوت را همراهی می‌کرد، در میانه راه به علت هجوم جمعیت زیادی که برای تشییع پیکر آمده بودند ادامه دادن مسیر غیر ممکن شد و هلی کوپتر به زحمت به زمین نشست و پیکر برای تکفین مجدد به جماران و در رور بعد به محل تدفین منتقل شد. در یازدهم ژوئن ۱۹۸۹، یک ششم جمعیت وقت ایران (بیش از ده میلیون نفر)، جمعیتی به وسعت ۳۲ کیلومتر برای تشییع پیکر امام خمینی به حوالی بهشت زهرا آمدند تا این بدرقه بزرگترین مراسم تشییع دنیا لقب بگیرد. بخشی از عکس‌های زیر از مجموعه آرشیو خبرگزاری ایرنا از مراسمات پس از رحلت رهبر کبیر انقلاب در سال ۱۳۶۸ است که برای اولین بار منتشر می‌شود.
افراد مهاجم بر اساس این گزارش متهم هستند که به دیوار‌های خارجی سفارت ایران آسیب زده‌اند. یکی از آن‌ها همچنین با اتهام حمل پیچ‌گوشتی برای خارج کردن تابلوی سفارت و تجاوز به یک اقامتگاه خصوصی مواجه است.
ای کاش همه دیوار‌های شهر، بنر و تراکت و دیوارنوشت بود، اما لبخند رضایت بر صورت کارگر می‌نشست، می‌توانست عرق جبین بریزد و حاصل دست‌رنجش را خرج زندگی بی‌دغدغه کند، می‌توانست استیصال و بلاتکلیفی را از چشمانش بیرون کند و از روی دیوار‌های شهر شغلی انتخاب کند و آینده‌اش را بسازد.
مردم در آغاز دوران استفاده از آسانسور، برای جابجایی بین طبقات، از کندی حرکت آن شکایت داشتند. متخصصان دریافتند که این مشکل از نگاه کردن آن‌ها به دیوار‌های آسانسور ناشی می‌شود که کاری بسیار خسته کننده است. همچنین باعث می‌شود گذر زمان کند به نظر برسد.
برخی از مورخان و شیمیدانان در حال بازسازی عطری هستند که احتمالا کلئوپاترا از آن استفاده می‌کرده است. آن‌ها این کار را با بررسی دستورالعمل‌های ثبت شده در متون مصری و کتیبه‌های روی دیوار‌های معابد انجام می‌دهند.
به گفته دکتر مانیا آقایی میبدی و همکارانش در آزمایشگاه تکنولوژی‌های تحقیقاتی معماری دیجیتال (DART) واقع در دانشگاه میشیگان، چنین سیستم‌هایی بیش از حد لازم از بتن استفاده می‌کنند، به علاوه ویژگی‌های معماری ساختمان‌ها را به اشکال نسبتاً ساده محدود می‌کنند. اینجاست که سیستم Shell Wall وارد می‌شود.
آنچه در ویدیوی منتشره در تلویزیون روسیه به نمایش درآمد، کاخی بود که به جای دکور‌های مجلل، دیوار‌های بتنی برهنه‌ای داشت. به نحوی که گویا کاخ در حال بازسازی است و حتی این سوال را در اذهان ایجاد می‌کرد که در این بنا چه اتفاقی در جریان است.
وقتی که انقلاب شد در یک روزِ دَه بهمن، ساعت دو بعد از ظهر بود دیوار‌های آجری بلند کارخانه شروع به سوختن کرد و دود آبی رنگ اتاقکی که تفاله جو را می‌سوزاند با دود سیاه رنگ ناشی از آتش سوزی رو به آسمان در هم تنیده شد.
دیوار‌های سنگی و بلند نخستین نمایی است که رهگذران خیابان‌های شهرآرا و پاتریس لومومبا هنگام گذر از مجموعه کاخ سنگی با آن مواجه می‌شوند. گفته می‌شود عملیات ساخت این کاخ در زمینی به وسعت ۱۲ هزارمترمربع، به درخواست «رحیم علی خرم» از افراد سرمایه‌دار حکومت پهلوی دوم و صاحب نفوذ در دربار بوده شروع شد.
اگر در خانه فرزند کوچک دارید بعید نیست که روی دیوار خط کشیده باشد. برای پاک کردن خطوط روی دیوار هم راه حل وجود دارد. مقدار کمی خمیر دندان سفید را با یک پارچه مستقیماً روی خطوط بمالید. از نوع ژله‌ای خمیر دندان استفاده نکنید؛ می‌توانید خمیر دندان را با مقدار کمی آب در یک فنجان مخلوط و کمی رقیق کنید. این مخلوط رقیق شده را روی خطوط بمالید. بگذارید خمیر دندان ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند. علامت را با پارچه بشویید. خمیر دندان را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. علامت باید از بین برود.
روی دیوار‌های این دروازه موجودات افسانه‌ای نقش بسته شده بود که یکی از مهمترین آن‌ها یعنی "موشخوشو" از هنر معماری هخامنشی در دوره‌های بعدی حذف می‌شود.
بر روی دیوار‌های بیرونی سفارت ایران در لندن، به زبان فارسی و انگلیسی، شعار‌هایی علیه جمهور اسلامی نوشته شده است.
با وجود تحقیقات و کاوش‌های بسیار، هنوز معما‌های زیادی پیرامون هرم بزرگ حل نشده باقی مانده است. یکی از بزرگترین این معماها، اتاق‌های مخفی درون دیوار‌های این بنا است که هنوز کشف نشده‌اند. معلوم نیست که در دل این اتاقک‌های پنهان، چه چیز‌هایی وجود دارد، اما به طور بالقوه این احتمال مطرح است که گنجینه‌ها و مصنوعات مصر باستان در این اتاق‌ها مخفی شده‌اند.
آغاز ماجرا به روز‌های پایانی پاییز برمی‌گردد؛ روز ۲۶ آذر، «سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس در تهران با انتشار تصاویری از خود با کلاه معروف بابانوئل و با انتشار توییتی از همکاری نمایندگان ۱۲ کشور خارجی و همچنین مردم رهگذری که در پاک کردن شعار‌ها از روی دیوار‌های سفارت این کشور در تهران همکاری کردند، قدردانی کرده بود و همین هم آغازگر چالش تازه‌ای شد که شهرداری تهران را درگیر ماجرا کرده است.
یک هنرمند آرژانتینی طرح زیبایی از لیونل مسی همراه با جام جهانی را بر روی یکی از دیوار‌های پایتخت آرژانتین کشیده است.
یک هنرمند آرژانتینی طرح زیبایی از لیونل مسی همراه با جام جهانی را بر روی یکی از دیوار‌های پایتخت آرژانتین کشیده است.
سپری کردن دوران محکومیت در زندان صرفا شامل دربند بودن نیست. ندامتگاه زنان استان تهران واقع در قرچک ورامین مانند تمام زندان‌های دیگر در کشور دیوار‌های بلند با سیم خاردار و برجک‌های مراقبت برای کنترل زندان دارد. تفاوت این ندامتگاه با ندامتگاه‌های دیگر در حضور مامورین خانم است که لباسهایشان درجه نظامی دارد. در این زندان زندانیان مهارت‌های جدیدی را در دوران محکومیتشان آموزش می‌بینند که نه تنها کمکی است برای بازپروری و آمادگی مجدد آن‌ها برای بازگشتن به جامعه، بلکه مکانی است که مددجویان میتوانند درآمدی هم در زندان داشته باشند و از این مهارت‌ها پس از سپری کردن دوران محکومیت نیز بهره‌مند شوند.
معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: سرقت‌ها از شریان‌های بزرگراهی تهران را دسته بندی کردیم که در حوزه تابلو‌های سطح بزرگراه‌ها به دلیل آنکه جنس این تابلو‌ها عمدتا آلومینیومی است هنوز شاهد بروز سرقت در این حوزه هستیم که براساس برنامه ریزی‌های انجام شده باید جنس این تابلو‌ها تغییر کند و به جای آلومینیوم از آهن استفاده کنیم و در جا‌هایی که جنس تابلو‌ها تغییر کرده است میزان سرقت‌ها یا به شدت کاهش یافته و یا به صفر رسیده است.
اعتماد نوشت: در طول تاریخ، دیوارنگاری از جنبه‌های مختلف ابزار دست جامعه قرار گرفته است. «اعتراض» از جمله مضامینی است که از بدو تولد همواره با دیوارنگاری آمیخته بوده است. ملل و جوامع در اعصار مختلف از این تریبون برای بیان اعتراضات خود استفاده کرده‌اند. از اروپا و جنگ جهانی گرفته تا جنبش سیاهان در امریکا، دیوارنگاری همیشه در کنار سایر ابزار اعتراض به کار گرفته شده است.
سیاری از خانه‌ها در گراکوف در درگیری‌ها به شدت آسیب دیده اند. یکی از مکان‌هایی که محل درگیری‌ها بوده، کلیسای روستا است. خرابه‌های ناشی از گلوله و شلیک توپ روی دیوار‌های کلیسا توجه‌ها را به خود جلب می‌کند.
انفجار‌های ادامه‌دار کارخانۀ سیمان تهران در کوه‌های بی‌بی شهربانو در شهر ری، سرانجام ترک‌هایی عمیق روی گنبد و دیوار‌های مقبرۀ بی‌بی شهربانو ایجاد کردند.
دیوارنگاره یادمانی جهان پهلوان غلامرضا تختی به مناسبت روز کشتی و تولد این اسطوره ملی و جهانی در ابعاد ۲۸۷ مترمربع روی یکی از دیوار‌های منطقه ۱۲ در خیابان شوش– خیابان تختی روز گذشته رونمایی شد.
بیماران نادر با تفاوت‌های ظاهری که جامعه آن‌ها را با دیواری از جنس نادانی برای همیشه کنار می‌گذارد و این آدم‌هایی که سهم درستی از زندگی نبرده‌اند، تمام عمر به انزوا می‌روند؛ دیگر نه توان تحصیل و اشتغال دارند و نه حضور فعال در جامعه.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ