سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: رئیس جمهور در نشست علنی فردا (چهارشنبه) لایحه بودجه سال آینده را تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شقاقی شهری می‌گوید: به صراحت باید بگویم که هنوز تکلیف ما با اقتصاد روشن نیست و همچنان در موج دوم اقتصاد یعنی انقلاب صنعتی، آن هم در فرآیند پایین‌دستی آن یعنی بنگاه‌های صنعتی غیررقابتی، رانتی و بدون بهره‌ور، مانده‌ایم. وقتی لایحه برنامه هفتم که توسط دولت ابراهیم رئیسی ارائه شده را مطالعه کردم واقعاً نگران شدم چراکه تفکر نگارندگان آن همچنان حول محور موج دوم اقتصاد است درحالی‌که جهان پنجاه سال است که از این موج عبور کرده است.
رئیسی با اشاره به موضوع ناترازی و اضافه برداشت برخی بانک‌ها، گفت: هیچ تاخیری در تعیین تکلیف و رسیدگی به عملکرد چند بانک متخلف پذیرفته نیست و بانک مرکزی و وزارت اقتصاد موظف هستند در یک بازه زمانی مشخص برای اصلاح این وضعیت برنامه‌ریزی و اقدام کنند.
دفتر نخست وزیری ارمنستان از رایزنی تلفنی سید ابراهیم رئیسی و نخست‌وزیر ارمنستان درباره تحولات منطقه خبر داد.
در پیش نویس لایحه برنامه «هفتم توسعه»، دولت ابراهیم رئیسی به ایجاد یک میلیون شغل در سال تاکید کرده است. اما با استناد به آمارهای مرکز آمار ایران، این بخش هم یک چالش بزرگ خواهد بود، زیرا وعده ایجاد یک میلیون شغل در پایان هر سال از دولت سیزدهم در حالی محقق نشد که در پایان سال ۱۴۰۱ نیز بیش از۲/۵ میلیون نفر به خیل بیکاران ایران اضافه شده و «می‌توان گفت که رکورد سه ساله نرخ بیکاری شکسته شده است.»
طرح‌های دو فوریتی و چندفوریتی دولت برای مدیریت بحران‌های اقتصادی، تنها مسکن‌هایی مقطعی خواهند بود که هم اجرا و هم نظارت بر آن با مشکلات بزرگ مواجه خواهد بود. از یک سو، هزینه‌های انسانی و مالی بزرگی می‌بایست برای اجرا و نظارت بر ین طرح‌ها صرف شود. از سوی دیگر، راه‌های دور زدن این طرح‌ها به آسانی از سوی دلالان شناسایی می‌شود و عملا اصلاحی در وضعیت صورت نمی‌گیرد. اگر دولت قصد دارد به صورت زیرساختی مشکلات اقتصادی را رفع کند، باید اصلاح سیستم بانکداری و نظام واسطه‌گری در بازار را در پیش بگیرد و نه این‌که سطح خرد و افراد را مخاطب خود قرار دهد
اجازه ورود زنان به ورزشگاه آزادی در هفته قبل هم داده نشد تا مشخص شود وعده‌های مکرر درباره حل‌شدن این موضوع در حد حرف باقی مانده است. گو اینکه صدور مجوز برای ورود تماشاگران زن به سالن محل برگزاری دیدار فوتسال تیم ملی ایران با ازبکستان و ابراز امیدواری دوباره مهدی تاج، این نوید را می‌داد که برای دربی حداقل اجازه ورود زنان به ورزشگاه داده شود؛ امری که فعلا میسر نشده تا مشخص شود حتی رضایت ابراهیم رئیسی برای این مسئله هم به تنهایی کفایت نمی‌کند و ظاهرا نهاد‌های دیگری هم باید برای حل‌شدن این مورد حساس چراغ سبز نشان دهند.
محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به علت مخالفت مجلس با تشکیل سازمان بازرگانی اشاره کرد و گفت: مجلس با تشکیل هرگونه ساختاری که پاسخگویی‌اش به مجلس کاهش پیدا کند، مخالف است. اگر دولت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را به مجلس می‌آورد مجلس با این لایحه موافقت می‌کرد.
دولت رئیسی در سال جدید نه تنها مسئولیت سنگینی در حوزه‌های مختلف دارد بلکه با مسائلی باید دست وپنجه نرم کند که نوع مدیریت آن‌ها رقم زننده تحولات آتی کشور در سال جاری خواهد بود. مسائلی که از همین آغاز سال جدید کلید خورده و می‌توانند معیاری برای سنجش عیار دولت رئیسی باشند
رئیس جمهور با بیان اینکه برنامه اصلی دولت در سال ۱۴۰۲ کنترل تورم همراه با رشد پایدار اقتصادی است، تصریح کرد: به مردم عزیزمان اطمینان می‌دهم، در سال جدید تلاش خادمان شما در دولت برای تحقق وعده‌ها، از جمله «بهبود معیشت مردم»، «فساد ستیزی»، «مهار تورم»، «تقویت تولید» و «افزایش اشتغال»، به صورت شبانه‌روزی و بی‌وقفه خواهد بود.
سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در جلسه امروز هیات دولت با اشاره به گزارش ارائه شده درباره افزایش مصرف بنزین در ایام پایان سال و به ویژه تعطیلات نوروزی، به وزارت نفت ماموریت داد، ضمن تمهید پیش‌بینی‌های لازم، طرح‌های کارشناسی شده خود در راستای مدیریت و بهینه‌سازی مصرف را برای بررسی و تصویب به دولت ارائه کند.
این مساله زمانی جدی‌تر می‌شود که همزمان با سفر رئیسی به چین، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، چین را نسبت به پرداخت هزینه‌های سنگین در صورت نزدیکی فزآینده به تهران تهدید کرده است
رئیس جمهور کشورمان با همتای سوری خود تلفنی گفت وگو کرد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد، قانون جوانی جمعیت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ تنها ۷۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد. ابراهیم رئیسی و یاران تیم اقتصادی‌اش سال گذشته برای اجرای این قانون، اعتبار ۱۲هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته بودند.
ابراهیم رییسی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس، بعد از بیان توضیحاتی درباره ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۲، این لایحه را تقدیم محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی کرد.
علیرضا زاکانی گفت: وی اذعان کرد: دولت و مجلس انقلابی و دستگاه قضایی در حال تلاشند. دولت امروز به‌ویژه شخص رئیس‌جمهور تمام تلاشش معطوف به این است که این انباشتگی مشکلات گذشته را کنار بزند و راهی به سمت آینده باز کند که کار بسیار سختی است.
نشست ابراهیم رئیسی، با فعالان اقتصادی خراسان‌جنوبی
رئیس‌جمهور افزود: اگر همه نهادهایی که کارشان نظارت بر تولید در صنعت، کشاورزی و سایر بخش‌های دیگر است از همه ضمانت‌های قانونی برای جلوگیری از تولید کالای بی‌کیفیت استفاده کنند. مردم نیز به استفاده از کالای ایرانی تولید داخل بیشتر ترغیب خواهند شد.
یک فعال سیاسی اصولگرا در نامه ای به رئیس‌جمهور از سیدابراهیم رئیسی رئیس دادگاه ویژه روحانیت شکایت کرد!
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری : سیدابراهیم رئیسی به دعوت همتای قزاقستانی در رأس هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی عازم آستانه شد.
رییسی: می‌خواهند سوار شوند بر یک موجی و ایجاد بلوا و اغتشاش کنند. خیال می‌کنند با این نوع حرکت‌ها می‌توانند ملت را متوقف کنند.
فلاحت پیشه گفت: سفر و سخنرانی آقای رئیسی در سازمان ملل «سخنرانی محور» خواهد بود. حتی هر گونه دیداری صورت بگیرد بیشتر نوعی اعلام موضع است و نه تلاشی منسجم و برنامه‌ریزی شده برای حل اختلافات و توافق.
سید ابراهیم رییسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران دقایقی پیش در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای در سمرقند با رییس جمهور روسیه دیدار کرد.
حجت الاسلام رئیسی در بدو ورود به کرمان در جمع خبرنگاران گفت: شهید سلیمانی نماد مقاومت است و این شهید بزرگوار علاوه بر کرمان برای کشور و جهان اسلام باعث افتخار است و رهبری از او به عنوان مکتب یاد کرده‌اند که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس جمهور در پیامی درگذشت شاعر پرآوازه ایران مرحوم امیر هوشنگ ابتهاج را به خانواده، جامعه فرهنگی و هنری و مردم ادب‌پرور ایران تسلیت گفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ