معاون اجرایی کارگاه سد چمشیر گفت: پژوهشکده باستان شناسی سال ۹۰ در نامه‌ای صراحتاً مجوز آبگیری سد را داده بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
«حفر چاه فاضلاب» و کشف آثار ۴۰۰ ساله در خیابان مولوی تهران در آذرماه سال ۹۳، نخستین قدم برای شناسایی بانوی هفت هزار ساله‌ی تهران و مسافر شهرری بود و حالا پس از گذشت سال‌ها از کشف این زن هفت هزار ساله که هنوز پرسش‌های زیادی درباره‌ی قدمت و حضور او مطرح است، کارشناسان پژوهشکده‌ی باستان‌شناسی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موفق شدند چهره‌ی این زن را بازسازی کنند.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دستور بازگشایی در اصلی پژوهشکده هنرهای سنتی را صادر کرد.
پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی ـ فرهنگی برای تدوین شیوه‌های نو، بومی‌سازی روش‌های حفاظت و استفاده کاربردی از فناوری‌های نوین،مطالعات بر روی کاربرد لیزر را دردستور کار پژوهشی خود قرار داد.
طرح تدوین معیارهای حفاظت از آثار معماری در کاوش‌های باستان‌شناسی با استفاده از پوشش‌های حفاظتی در استانهای کرمان،سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی در پژوهشکده ابنیه و بافت‌های تاریخی انجام شد.
پژوهشکده تاریخ معاصر نوشت: کنفرانس مطبوعاتی دانشجویان پیرو خط امام، در محل سفارت سابق آمریکا. در تصویر ابراهیم اصغرزاده در حال توضیح در باره سلاح‌های موجود در سفارت دیده می‌شود.
تربت حیدریه ـ مشاور امور پژوهشی، آموزش و ترویج پژوهشکده زعفران دانشگاه تربت‌حیدریه گفت: بودجه این مرکز تحقیقاتی از مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان در سال ۹۰، اکنون به رقم پنج میلیارد تومان افزایش یافت
پژوهشکده شورای نگهبان رقابت یادداشت نویسی با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را برگزار می‌کند.
پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی پیرو فعالیت‌های علمی مشترک با انجمن ژنتیک ایران، در پنجمین کنگره بین‌المللی و هفدهمین کنگره ملی ژنتیک ایران پنل تخصصی ژنتیک باستان و تبارشناسی برگزارمی‌کند.
با حکم رئیس پژوهشگاه میراث‌ فرهنگی و گردشگری، منیژه هادیان دهکردی به عنوان سرپرست پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی معرفی شد.
در ادامه پژوهش‌های باستان‌شناسی معدن نمک چهرآباد و در راستای مطالعات چشم‌انداز باستان‌شناختی منطقه پیرامون معدن نمک، گمانه‌زنی زرین تپه روستای چهرآباد، مطابق با مجوز پژوهشگاه انجام شد.
پژوهشکده شورای نگهبان در فعالیت‌های ترویجی خود در جهت افزایش میزان آشنایی جامعه با قانون اساسی ایران، زمینه آغاز به کار «خانه گفتگوی حقوق اساسی» را فراهم کرد.
پژوهشکده تحقیقاتی رونالد ریگان نتایج یک نظرسنجی جدید را منتشر کرد که بیانگر افول جایگاه ارتش آمریکا در بین مردم این کشور است.
پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با سازمان منطقه آزاد کیش در قالب همکاری مشترک حوزه باستان شناسی تفاهمنامه ای را به امضا رساندند.
رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری از صدور ۱۰۰ مجوز باستان‌شناسی و اجرای ۱۴۶ طرح پژوهشی طی یکسال گذشته توسط این پژوهشگاه خبر داد.
رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی گفت: مطالعات باستان شناسی در جزیره هندورابی انجام می‌شود.
همزمان با هفته پژوهش، آخرین دستاوردهای علمی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در حوزه‌های باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، حفاظت و مرمت، ابنیه و بافت، زبان‌شناسی، گردشگری و هنرهای سنتی ارائه می‌شود.
دبیر شورای نگهبان گفت: مجمع مشورتی فقهی و پژوهشکده شورای نگهبان، از ابتدای تاسیس تاکنون منشأ خدمات ارزنده‌ بوده و سرمایه‌ای ارزشمند برای شورای نگهبان محسوب می‌شوند.
رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی از همکاری این پژوهشکده با مدیریت ثبت و آثار خبر داد و گفت: از میان چهار عنصر ثبت شده میراث ناملموس، پژوهشکده مردم‌شناسی در ثبت دو عنصر یلدا و ابریشم بافی مشارکت کرد.
با حکم مصیب امیری رییس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، لیلا خسروی به عنوان سرپرست پژوهشکده باستان‌شناسی معرفی شد.
رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری گفت: با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان پژوهشگاه میراث‌فرهنگی با منطقه آزاد کیش، حفاری و کاوش‌ها از آذرماه سال‌جاری در جزیره حریره کیش از سرگرفته می‌شود.
رییس پژوهشکده باستان‌شناسی گفت: تصور نادرستی که در مورد نقشۀ باستان‌شناسی کشور وجود دارد این است که نقشۀ باستان‌شناسی در دو، سه و یا نهایتاً تا چند سال آینده آماده خواهد شد، درحالی که نقشۀ باستان‌شناسی ایران تا چند ده‌سال دیگر هم تکمیل نخواهد شد؛ در واقع با این روند کندی که هم­‌اکنون در بررسی­‌های باستان­‌شناسی داریم، باید گفت نقشۀ باستان­شناسی کشور صد سال دیگر نیز تکمیل نخواهد شد.
مگر نباید برای کوچکترین کار مرمتی از پژوهشگاه میراث فرهنگی، پژوهشکده باستان شناسی، پژوهشکده حفاظت و مرمت و در نهایت اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان مجوز گرفت؟ آیا برای انجام چنین کار غیرعلمی و مخربی از ادارات مذکور مجوز دریافت شده است؟
مگر نباید برای کوچکترین کار مرمتی از پژوهشگاه میراث فرهنگی، پژوهشکده باستان شناسی، پژوهشکده حفاظت و مرمت و در نهایت اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان مجوز گرفت؟ آیا برای انجام چنین کار غیرعلمی و مخربی از ادارات مذکور مجوز دریافت شده است؟
نخستین دوره کارگاه مجازی آموزشی «سنجش از دور، مستندنگاری و تهیه محتوای معرفی و آموزش در دانش باستان‌شناسی» به مدت سه روز توسط پژوهشکده باستان‌شناسی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی برگزار می‌ شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ