محققان در مطالعه اینکه آیا کووید۱۹ بر نحوه واکنش سیستم ایمنی انسان به تهدیدات ویروسی بعدی تأثیر می‌گذارد یا خیر، متوجه تغییراتی در مردان متفاوت از زنان شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس گزارش آژانس امنیت سلامت انگلستان (UKHSA)، 5G.5.1 در حال حاضر حدود یک مورد از هر هفت مورد کوویدی که توسط تست های بیمارستانی تشخیص داده می شوند را به خود اختصاص می دهد.
آیا کووید طولانی درمان می‌شود؟
به گفته دانشمندان، داده‌های مربوط به توالی‌یابی ژنتیکی نشان داده است که برخی از نمونه‌های برداشته شده از سطوح این بازار که برای وجود ویروس کرونا مثبت شده بودند، حاوی اطلاعات ژنتیکی از سگ‌راکون‌ها نیز بود که نشان می‌دهد این حیوانات احتمالا به ویروس آلوده شده بودند.
به گفته محققان، بسیاری از بیماران سرطانی که به کووید۱۹ آلوده می‌شوند، علائم طولانی مدت در آن‌ها باقی می‌مانند.
عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا گفت: اگر اکنون در هفته‌های ابتدایی آغاز موج باشیم احتمالا تا اواسط اسفند ماه موج به اتمام برسد، ولی با این محاسبات احتمالا اوج یا پیک بیماری در بهمن ماه خواهد بود. البته همانطور که ذکر کردم این صحبت یک پیش‌بینی ۱۰۰ درصدی نیست؛ چرا که کرونا می‌تواند با غافلگیری هم پیش برود.
در روز‌های اخیر، ده‌ها کشور در سراسر جهان شروع به انجام آزمایش کووید و نظارت بر سلامت مسافرانی که از چین می‌آیند، کرده‌اند. این امر موجب سرزنش پکن شده و استدلال کرده است که این اقدامات هیچ مبنای علمی ندارد.
ترکیبی از کووید، آنفلوآنزا و ویروس سین‌سیشیال تنفسی (RSV) چیزی که به عنوان «سه‌گانه» امسال شناخته شده موجب افزایش موارد بستری در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی است.
پیش از رسیدن موج هشتم کووید ۱۹، ویژگی‌های کرونای تازه را بشناسید!
چنانچه زیرسویه BQ ۱ در ایران شناسایی شود، به احتمال قوی شاهد موج هشتم کرونا در کشور خواهیم بود؛ هر چند ممکن است رفتار این زیرسویه شدید یا عینا مشابه رفتاری که در سایر نقاط دنیا داشته، نباشد. بدین ترتیب می‌توان انتظار شروع موج جدید بیماری کووید ۱۹ در کشور را داشت.
محققان دریافتند میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ به هر دلیلی- نه فقط کووید- برای افراد واکسینه شده ۳۷ درصد کمتر از افراد دارای ایمنی طبیعی است.
محققان معتقدند نسل بعدی واکسن‌ها باید شامل اسپری بینی یا واکسن‌های استنشاقی باشد که آنتی‌بادی‌های بینی را به‌طور مؤثرتری تقویت می‌کند و به طور بالقوه عفونت‌ها را به‌طور مؤثرتری کاهش می‌دهد.
با توجه به راه افتادن اپیدمی عفونت‌های تنفسی با ویروس "سین سیشیال" (respiratory syncytial virus) که به آن "RSV" هم گفته می‌شود و همچنین اوج گرفتن آنفلوآنزا در کنار کووید -۱۹ در کشور‌های اروپایی، متخصصان امور سلامت و پزشکان از افرادی که بیش از دیگران در معرض خطر هستند خواسته‌اند هر چه سریع‌تر اقدام به واکسیناسیون کنند.
موج اعتراضات دست کم در ده‌ها شهر پس از آتش سوزی در منطقه در شین جیانگ در غرب کشور آغاز شد. آتش سوزی‌ای که باعث کشته شدن ۱۰ نفر شد تلفاتی که بسیاری باور دارند مرتبط با محدودیت‌های ناشی از شیوع کووید بوده که مردم را در خانه‌ها محدود کرده و مانع از رفت و آمد عادی در فضای اجتماعی می‌شود.
شانگ‌های بزرگترین مرکز اقتصادی چین شاهد اعتراضات به سیاست‌های حزب کمونیست موسوم به کوویدصفر شده است.
مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه بنابراین در حال حاضر میزان سرایت‌پذیری کرونا خیلی بیشتر است، اما بیماری خفیف است و میزبانش را نمی‌کشد، گفت: در حال حاضر کووید ۱۹ به این صورت ادامه حیات می‌دهد. باید توجه کرد که ممکن است ویروس مجددا جهش‌هایی پیدا کند که بیماری‌زایی آن و کشندگی‌اش بیشتر شود و این احتمال وجود دارد.
نتایج مطالعه‌ای که در ماه سپتامبر منتشر شد، نشان می‌دهد: اگر زنی به بیماری کووید حتی نوع خفیف آن مبتلا شود، ویروس می‌تواند به واکنش ایمنی جفت به سایر عفونت‌ها آسیب برساند و مرده‌زایی را به همراه داشته باشد.
یکی از متخصصان اپیدمیولوژی از دانشگاه مونپلیه در فرانسه گفت: تنها راه برای تشخیص اینکه آیا ما به پایان همه گیری رسیده‌ایم این است که به اشباع بیمارستانی توجه کنیم. به دلیل واکسیناسیون گسترده، به کار گیری روش‌های درمانی و مراقبتی موثر و بروز سویه‌هایی همچون اُمیکرون که کمتر به وخیم شدن وضعیت بیمار منجر میشود، تاثیر بیماری کووید-۱۹ بر نظام ملی سلامت نسبت به یک سال قبل کمتر است.
ماسکی که کووید را از آنفلوآنزا تشخیص می‌دهد
رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در حال حاضر شاهد کاهش موارد کووید ۱۹ در کشور هستیم. به طوری که تعداد موارد مثبت روزانه‌مان بسیار کاهش یافته و موارد بستری هم کاهش یافته و به نظر می‌رسد که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، در روند کاهشی موج هستیم.
بر اساس برخی مطالعات که در کشور انگلستان انجام شده است، شیوع کووید طولانی در کودکان حدود ۴ درصد برآورد شد. نکته چالش برانگیز بعدی در کووید طولانی کودکان این است که کودکان بی‌علامت و بی‌نشانه‌های آزمایشگاهی کووید-۱۹ هم ممکن است به کووید طولانی مبتلا شوند.
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: این حادثه به علت ناتوانایی در کنترل وسیله نقلیه از سوی راننده سواری تویوتا رخ داد که موجب شد راننده یکی از خودرو‌ها (پژو) در صحنه آسیب ببیند و پس از حضور گروه‌های اورژانس این راننده به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل شد.
کووید طولانی اصطلاحی کلی برای شرایط پس از کووید است که با طیف گسترده‌ای از علائم مشخص می‌شود و می‌تواند هفته‌ها یا حتی ماه‌ها پس از عفونت ادامه یابد.
شاخص کل بورس سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ در نهایت با افزایش ۶۸۶۸ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۴۶۸ هزار و ۸۷۱ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ را بخوانید.
طبق پیش‌بینی کارشناسان، اصلاح بازار سرمایه در شرایط کنونی و پس از روزها سبزپوشی، امری طبیعی است و در میان‌مدت و پس از اصلاحات احتمالی، بازار شرایط رشد خود را دارد و نگرانی و تهدیدی برای بورس وجود ندارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ