معاون گردشگری کشور با بیان اینکه بازنگری قانون توسعه ایرانگردی و جهانگردی در حال انجام است، گفت: صندوق توسعه گردشگری برای مشارکت بیشتر بخش خصوصی تشکیل شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای به صندوق توسعه ملی مجوز دادند از منابع مالی خود برای تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌ها به‌صورت سرمایه‌گذاری یا تسهیلات‌دهی اقدام کند.
با مصوبه مجلس شورای اسلامی، صندوق توسعه ملی مجاز شد تا یک درصد از منابع ورودی سالانه خود را در این صندوق سرمایه‌گذاری کند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در صندوق توسعه ملی ۱۵۱ میلیارد دلار ارز داشتیم که ۱۰۰ میلیارد دلار به دولت واگذار و به خزانه دومی برای دولت تبدیل شده است.
صندوق توسعه ملی اعلام کرد: نباید «مانده موجودی» را با «مانده دارایی» اشتباه گرفت و استفاده از عباراتی مانند به تاراج رفتن یا غارت شدن، دور از واقعیت است.
مدیر ارزیابی و سرمایه گذاری داخلی صندوق توسعه ملی گفت: ورود صندوق به فعالیت های حوزه انرژی به ویژه در صنعت برق می تواند به بهبود روند فعالیت های نیروگاه ها و کاهش خاموشی ها کمک کند.
عضو هیات عامل و معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی گفت: در این بین مشکلات برخی نهادها مانند نیروگاه ها و وزارت نیرو به صندوق منتقل شده و پول صندوق پرداخت نمی شود.
عضو هیات عامل و معاون سرمایه گذاری خارجی صندوق توسعه ملی گفت: فعالیت صندوق در زمینه تامین مالی بین المللی از طریق اعتبار خریدار است.
صندوق توسعه ملی، با هدف تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت و گاز، میعانات گازی و فراورده‌های نفتی به ثروت‌های ماندگار، مولد و سرمایه‌های زاینده اقتصادی و نیز حفظ سهم نسل‌های آینده از منابع نفت و گاز و فراورده‌های نفتی تأسیس شده است.
وزیر میراث‌فرهنگی، با صدور حکمی، شهاب طلایی شکری را به سمت مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی منصوب کرد.
بانک گردشگری تاکنون در مجموع 95 طرح حوزه گردشگری را در مناطق برخوردار و کمتر توسعه یافته کشور به مبلغ بیش از 10828 میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی تامین مالی کرده است.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برای این که معدن برای نسل‌های آینده بماند، صندوقی مثل صندوق توسعه ملی در قانون برای معدن ایجاد کردیم.
بانک گردشگری تاکنون در مجموع 75 طرح حوزه گردشگری را در مناطق برخوردار و کمتر توسعه یافته کشور به مبلغ بیش از 9311 میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی تامین مالی کرده است.
تغییر نام صندوق احیا به صندوق توسعه گردشگری در لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۲ که به تازگی کلیات آن به تصویب رسیده، مورد ابهام کارشناسان حوزه قانون گذاری قرار گرفته است.
معاون گردشگری کشور پیگیری تشکیل صندوق توسعه گردشگری را مطالبه یک دهه فعالان گردشگری دانست و گفت: ماهیت این صندوق به عمد نهاد غیر دولتی در نظر گرفته شده است.
براساس لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۲، صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی فرهنگی به صندوق توسعه گردشگری تغییر نام می‌یابد.
بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، به منظور شتاب بخشی به توسعه شبکه ملی اطلاعات، صندوقی تحت عنوان «صندوق توسعه شبکه ملی اطلاعات» ایجاد می شود.
آستارا- معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی از تصویب پیشنهاد تشکیل صندوق حمایت از توسعه صنعت گردشگری خبر داد و گفت: با تدوین اساسنامه به صورت موثر از سرمایه گذاران حمایت می شود.
بانک گردشگری در سال 1401 موفق به اخذ عاملیت منابع ارزی صندوق توسعه ملی شده و قرارداد مربوطه به مبلغ 100 میلیون دلار منعقد گردیده است.
رئیس صندوق توسعه ملی در ۴۰ سال گذشته تولید را بی محابا مقدس کردیم، گفت: صندوق حدود ۱۴۵ میلیارد دلار ورودی داشته که حدود نیمی از آن طی ۱۰ سال گذشته با مجوزهای خاص دولت‌ها برداشته شده است.
رئیس صندوق توسعه ملی با اشاره به سیاست‌های جدید صندوق در سرمایه‌گذاری، بر ضرورت صرف منابع این صندوق در مسیر توسعه و همچنین رعایت بازپرداخت ارزی مطالبات آن تاکید کرد.
علی اکبر محرابیان- وزیر نیرو در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به پرسش های تعدادی از خبرنگاران که پیرامون موضوعاتی همانند آخرین وضعیت طرح احیای دریاچه ارومیه، وضعیت تعرفه های برق و توسعه این صنعت و نیز بهره برداری از آب های ژرف مطرح شد، پاسخ گفت.
علی اکبر محرابیان- وزیر نیرو در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به پرسش های تعدادی از خبرنگاران که پیرامون موضوعاتی همانند آخرین وضعیت طرح احیای دریاچه ارومیه، وضعیت تعرفه های برق و توسعه این صنعت و نیز بهره برداری از آب های ژرف مطرح شد، پاسخ گفت.
وزیر نیرو با انتقاد از صندوق توسعه ملی گفت: از عدم تأمین کنتور آب برای مدیریت مصرف به میزان مورد نیاز خبر داد.
بررسی ما نشان می‌دهد که دولت در پرداخت یارانه مرحله تیر ماه ۱۴۰۱، قسط وام کرونا را از حساب دریافت کنندگان این تسهیلات کسر کرده است. این تسهیلات در این سال و در دو نوبت پرداخت شد. مرحله نخست تیرماه ۹۹ انجام و براساس آن قرار شد که به صورت ۳۰ ماهه از حساب سرپرستان خانوار کسر شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ