وزیر آموزش و پرورش گفت: متأسفانه مدارس دولتی ما وضعیت مناسبی ندارند. بهترین مدارس ما مدارس پژوهنده هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نتایج آزمون مدارس «نمونه دولتی» صبح امروز اعلام شد.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش گفت: ۱۵ درصد از دانش آموزان و داوطلبان امتحانات نهایی به نمرات خود اعتراض داشتند که به این اعتراضات رسیدگی شد.
«دولت سال به سال بی توجهی خود به آموزش و پرورش را بیشتر کرده و بار مالی این حوزه را از دوش خود برداشته و به والدین منتقل کرده است. سال‌هاست کنکور در کشور ما فقط عرصه‌ای برای رقابت دانش‌آموزان ضعیف و قوی نیست بلکه صحنه هماوردی مدارس است و در این رقابت، دولتی‌های عادی مغلوب اند.»
تبریز- فرماندار شهرستان تبریز با بیان اینکه مدارس دولتی هنگام ثبت‌نام مجاز به دریافت وجه نیستند، گفت: به جز پول کتاب و بیمه در ثبت نام دریافت هر هزینه دیگری در مدارس دولتی ممنوع است.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: درخصوص میزان شهریه مدارس دخالت نمی‌کنیم اما تاخیر در ابلاغ مصوبه تعرفه باعث سواستفاده شده است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس دولتی حق دریافت وجه خارج از دستورالعمل ندارند، گفت: هزینه فعالیت فوق برنامه باید بعد از اتمام فرآیند ثبت نام اخذ شود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: شهریه مدارس غیردولتی تا پایان خرداد اعلام می‌شود.
رضا مراد صحرایی گفت: مدارس دولتی حق دریافت هیچ وجهی را در زمان توزیع کارنامه و ثبت‌نام ندارند.
براساس آمار ارائه شده توسط وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱، از مجموع ۱۰۶.۴۹۱ مدرسه دولتی در کل کشور ۹۱.۲۹۲ مدرسه فاقد پایگاه تغذیه سالم هستند.
علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش گفت: رئیس جمهور و وزیر و نماینده‌ای که فرزندش مدرسه دولتی نرود نمی‌فهمد در این مدارس چه خبر است.
معاون سابق وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نباید با کالایی شدن آموزش، تلاش معلمان مدارس دولتی نادیده گرفته شود، گفت: بسیاری از مدارس دولتی خوب ما که تلاش می‌کنند عمدتاً گمنام هستند.
رهبر انقلاب در دیدار معلمان فرمودند: نباید جوری باشد در کشور که وقتی گفته میشود مدرسه دولتی اولین چیزی که مقابل انسان نقش میبندد، ضعف مدرسه است.
مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:زمان برگزاری آزمون ورودی مدارس دوره دوم متوسطه نمونه دولتی (دبیرستان‌ها و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای) که قرار بود در روز پنجشنبه ۸ تیر ماه ۱۴۰۲ برگزار شود، به دلیل همزمانی با عید سعید قربان به ساعت ۸ صبح روز جمعه ۹ تیر ماه ۱۴۰۲ تغییر یافت.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: از امکاناتی که غیر دولتی بودن مدارس ایجاد می‌کند برای خدمت به انقلاب استفاده می‌کنیم.
ثبت‌نام آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۱۵ فروردین آغاز می‌شود و تا جمعه ۲۵ فروردین ادامه دارد.
شهردار منطقه ۸ از انجام خدمات عمرانی با صرف هزینه دو میلیار تومان و اهدای وسایل ورزشی به ارزش صد میلیون تومان در مدارس دولتی این منطقه خبر داد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: متأسفانه مدارس دولتی ما وضعیت مناسبی ندارند. بهترین مدارس ما مدارس پژوهنده هستند.
مدیر کل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: ادارات و سالن‌های دولتی هنوز به طور کامل با مدارس همکاری نکرده‌اند.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: در حال طراحی آئین نامه اجرایی مردمی سازی مدارس وابسته غیر دولتی هستیم.
در حال حاضر بیش از ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی در کشور پذیرای بیش از یک‌میلیون‌و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز است که در مناطق تهران در حدود ۱۸۰۰ مدرسه غیردولتی، نمونه‌دولتی و شاهد استقرار یافته است.
استاد دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها تنها یک مُسکن است، که اثر موقتی و مقطعی دارد، گفت: همواره دولت‌ها در برهه‌های مختلف راحت‌ترین راهکار را انتخاب می‌کنند و به همین دلیل است که امروز شاهد هستیم وضعیت اقتصادی کشور در بدترین وضع ممکن است، از سوی دیگر دولت برای بهبود اوضاع باید بتواند تورم را کنترل کند، در غیر این صورت ما هر زمان ممکن است با شوک‌های تورمی مواجه شویم.
معاون بازیابی، توانمندسازی و مشارکت جامعه پذیر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه در اجرای این طرح رسیدگی‌های لازم به تمام مدارس دولتی شهر تهران انجام شده است، درباره آخرین وضعیت ایمنی مدارس تهران برابر ارزیابی‌های انجام شده اظهارکرد: حدود ۳۰درصد مدارس شهر تهران وضعیتی با رنگ قرمز دارند، حدود ۵۰ درصد مدارس در وضعیت زرد بوده و تنها ۲۰ درصد مدارس دارای وضعیت سبز هستند.
اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: آموزش و پرورش استان اردبیل نسبت به مدارس دولتی و غیردولتی نگاه مشترک و یکسانی دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ