چه اقداماتی برای مقابله با چالش‌های پیش روی جهان عرب صورت گرفته اند؟ من هشدار می‌دهم که منطقه در معرض خطر جدی عقب ماندگی در زمینه توسعه انسانی قرار دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور سوریه برای نخستین بار پس از آغاز بحران در این کشور در سال 2011، با یک شبکه تلویزیونی اماراتی مصاحبه کرده و به بررسی مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی پرداخته است.
فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا از برگزاری رزمایش مشترک میان این کشور و تعدادی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای نخستین بار در عربستان سعودی خبر داد.
تاکید کشورهای عربی بر عدم مداخله قدرت‌های خارجی، حفظ تمامیت ارضی و بازگشت مهاجران سوری به میهن‌شان نشان دهنده تغییر سیاست‌های قدیمی در قبال دولت قانونی اسد است.
رئیس جمهور سوریه در حاشیه نشست سران اتحادیه عرب در جده عربستان، با نایب رئیس امارات متحده عربی دیدار و گفتگو کرد.
رئیس جمهور سوریه روز جمعه در حاشیه شرکت در اجلاس سران کشورهای عربی که در جده عربستان برگزار می شود، با قیس سعید، رئیس جمهور تونس دیدار کرد.
کرسی سوریه در اتحادیه عرب در حالی به دولت قانونی بشار اسد قرار است بازگردد که این کشور عربی قریب به ۱۲ سال بزرگ‌ترین غایب نشست‌های اتحادیه عرب بوده است.
رئیس جمهور سوریه در تماس تلفنی با عبدالمجید تبون همتای الجزایری خود روند تحولات مثبت در سطح عربی-عربی و راههای تقویت روابط را مورد رایزنی قرار دادند.
تصمیم اتحادیه عرب به بازگشت سوریه به این سازمان، شامل تعهد به تلاش برای استمرار گفتگو‌های عربی-عربی برای رسیدن به یک راهکار سیاسی مبتنی بر قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد برای صلح در سوریه می‌شود. بر اساس تصمیمی که در جلسه دیروز گرفته شد یک کمیته از کشور‌های عربی همسایه سوریه، یعنی لبنان، اردن و عراق به اضافه عربستان سعودی تشکیل خواهد شد تا برای پیشبرد فرآیند گفتگو‌ها برای راه‌حل سیاسی در سوریه تلاش کند.
رئیس جمهور سوریه در تماس تلفنی با رئیس دولت امارات متحده عربی، موضوع پیوستن سوریه به اتحادیه عرب را با وی مورد بحث و بررسی قرار داد.
بشار اسد، رئيس جمهوری سوریه هفته گذشته در صحبت‌هایی گفته بود مهمترین چیز بازگردادن روابط خوب با کشورهای عربی پیش از بازگشت احتمالی به اتحادیه عرب است.
طبق این گزارش، کشورهای مذکور گفته‌اند که بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در وهله اول باید تعامل با معارضان را آغاز کند و همه سوری‌ها در آینده کشورشان سهم داشته باشند.
وزیر خارجه عربستان طی هفته‌های آتی به دمشق می‌رود تا به بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه دعوت‌نامه‌ای را برای حضور در نشست سران که قرار است در ۱۹ مه برگزار شود، تقدیم کند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در هشتمین سالگرد تجاوز ائتلاف عربی به این کشور با اشاره به قدرت پدافندی نیروی هوایی یمن بار دیگر از رهگیری و سرنگونی موفق یک پهپاد نظامی متجاوزین خبر داد.
رئیس جمهور سوریه در جریان دیدار با رئیس امارات از نقش ابوظبی در خاورمیانه تمجید کرد و بر ضرورت روابط قوی میان کشورهای عربی تاکید کرد.
«بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه ظهر امروز (یکشنبه) در سفری رسمی وارد امارات متحده عربی شد.
اسد پس از میزبانی از وزاری خارجه امارات- اردن در سفری غیر منتظره راهی مسقط شد تا بتواند در قلب منطقه خلیج فارس، زمینه بهبود روابط با سایر قدرت‌های عربی را هموار کند.
رئیس جمهور سوریه امروز در دمشق با عبدالله بن زاید آل نهیان وزیرخارجه امارات متحده عربی دیدار و گفتگو کرد.
پس از قیام‌های اعراب در بهار عربی سال ۲۰۱۱، خودکامگانی که باقی مانده بودند، به‌عنوان تنها نیرو‌هایی که قادر به برقراری نظم پس از ظهور داعش و تجزیه دولت در سوریه، یمن و لیبی هستند، به تصویر کشیده شدند. در حال حاضر حمایت مستمر از این خودکامه‌ها به‌عنوان راهی برای حفظ سلطه ژئوپلیتیکی در منطقه‌ای است که در آن روسیه و چین، در حال ظهور هستند.
«محمد‌ شیاع السودانی»،‌ نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ خود در مورد مسابقات جام ملت‌های خلیج (فارس) از عبارت جعلی «خلیج ع‌رب‌ی» استفاده کرد.
سرمربی تیم ملی تالو گفت: نسل فعلی تالو به خاطر سرمایه‌گذاری چند ساله فدراسیون خیلی بهتر از نسل گذشته شده است.
رئیس جمهور سوریه در جدیدترین موضع گیری خود با اشاره به حمایت تمام عیار ایران از سوریه درباره روابط با حزب الله و کشورهای عربی هم به بیان مواضع خود پرداخت.
وزیر سابق امور خارجه ترکیه با اشاره به تاثیر سیاست خارجی آنکارا در انتخابات ۲۰۲۳ گفت: رویکرد حزب عدالت و توسعه بعد از بهار عربی دستخوش تغییرات بسیاری شد.
الخلیفی در یک لایو اینستاگرامی درباره تصمیم به خودکشی خود گفت: «همه شما را به خدا می‌سپارم شاید در جهان دیگر روی راحتی و آسایش را ببینم. با دوستانم خداحافظی می‌کنم و امیدوارم که مرا مانند مردگانتان یادآوری کنید».
بهار عربی با شور و اشتیاق مردم برای رهایی از ستم و دیکتاتوری حکومت‌های خودکامه آغاز شد. در همه جا، یکی به دلیل ترس از اسلامگرایی‌افراطی و دیگر به خاطر نا آرامی‌ها، بدون مقاومت و خواست مجدد مردم، یکی‌یکی این کشورها به وضعیت دیکتاتوری تلخ‌تر از گذشته رسیدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ