معاون بنیاد ملی نخبگان مطرح کرد: مجلس شورای اسلامی در ایجاد فضای مساعد برای بهره‌گیری کشور از توان و نخبگان نقش کلیدی دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده چابهار از گردش مالی بازار فیلترشکن ها روایت کرد و با کنایه به دولت گفت: نمی شود ما و رییس جمهور به دنبال تیک آبی در اینستاگرام و توئیتر باشیم و در این فضا فعالیت کنیم و بعد برای مردم محدودیت ایجاد کنیم.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی دوغارون موافقت کردند.
نماینده مردم چابهار درباره هدف دولت از گرفتن جریمه‌های نقدی در لایحه حجاب و عفاف گفت: جریمه‌هایی که در این لایحه در نظر گرفته شده است این شائبه را ایجاد می‌کند که دولت می‌خواهد کسری بودجه خودش را جبران کند. وضعیت کنونی زیبنده نظام اسلامی نیست، این روش‌ها نه تنها منجر به حل مسئله نمی‌شود بلکه چالش‌های دیگری را هم ایجاد خواهد کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی «ایجاد نقشه راه برای اولویت‌بندی در قانون‌گذاری» را از مهمترین وجوه تمایز این دوره مجلس برشمرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی «ایجاد نقشه راه برای اولویت‌بندی در قانون‌گذاری» را از مهمترین وجوه تمایز این دوره مجلس برشمرد.
بررسی مصوبات انتخاباتی مهمترین دستور کار جلسه علنی امروز (یکشنبه) سی و یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی بود. جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و ادامه بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.
رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از هشت سال است که یک بازار انحصاری سرویس پیامک انبوه بین هشت شرکت متمرکز شده است که مجلس این موضوع را پیگیری می‌کند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی فوریتی لایحه ایجاد سازمان بازرگانی و تنظیم بازار مخالفت کردند.
با مصوبه مجلس، به دولت اجازه داده می‌شود به‌ منظور توسعه تار (فیبر) نوری منازل حسابی تحت عنوان «حساب توسعه فیبر نوری» در اعتبارات مصوب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد کند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس سقف بودجه را افزایش نداده و امسال تنها سالی است که نمایندگان در ارائه پیشنهادات خود لزوم عدم افزایش سقف بودجه را به خوبی رعایت کردند.
عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای خنثی سازی تاثیر دلار و یورو بر اقتصاد کشور و مقابله با مافیای ارزی باید انعقاد پیمان‌های پولی دوجانبه و چندجانبه را در دستور کار قرار دهیم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طرح ایجاد مرکزی برای مرجعیت علمی برای مقابله با تهدیدات زیستی مراحل قانونی خود را در مجلس طی می‌کند.
دولت لایحه‌ای به مجلس ارائه داده که بر اساس آن سازمان بازرگانی زیر نظر رئیس‌جمهور تشکیل شود و باید ببینیم مجلس چه واکنشی به این لایحه دوفوریتی دولت نشان می‌دهد.
نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس گفت: مجلس در رأس امور است و مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت بدون حق دخالت و بررسی مجلس باعث ایجاد شبهاتی می‌شود.
نمایندگان مردم در مجلس پس از طرح سوال نماینده اصفهان از وزیر ارتباطات درخصوص علت عدم اجرای قانون به کارگیری ایثارگران در شرکت مخابرات، از توضیحات وی قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند.
نمایندگان مردم در مجلس پس از طرح سوال نماینده اصفهان از وزیر ارتباطات درخصوص علت عدم اجرای قانون بکارگیری ایثارگران در شرکت مخابرات، از توضیحات وی قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند.
خضریان؛ نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در اتفاقات اخیر جریان ضدانقلاب نتوانست اکثریت جامعه ایران عزیز را با خود همراه کند و فضا را به سمت ایجاد چالش جدیدی ببرد لذا این جریان همچون دهه ۶۰ به سمت ترور رفته است؛ یکی از ترور‌های اخیر، ترور رسانه‌ای یکی از خبرنگاران فارس به نام آقای سید احسان حسینی است.
نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: ما همیشه گفته ایم که با معترضین برخورد قانونی داشته باشید و فضا را در اختیار معترضین قرار دهید و مکانی را ایجاد کنید که صدای آنها شنیده شود.
اتفاقات ایام اخیر بیش از پیش ضرورت اجرایی شدن اصل ۲۷ قانون اساسی و بسترسازی برای بیان دغدغه‌ها و اعتراضات مسالمت آمیز مردم را عیان کرد. در دانشگاه‌ها و اماکن فرهنگی و هنری و با استفاده از ظرفیت کرسی‌های آزاداندیشی و ایجاد فضا برای طرح دغدغه‌های مهم می‌توان به اجرا شدن این اصل کمک نمود
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: همه ما معتقدیم که باید قانون بر فضای مجازی حاکم باشد و هیچ فردی تایید نمی‌کند که در بستر این فضا در کشور اغتشاش و آشوب ایجاد شود.
در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۲ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، صلاحیت و برنامه‌های محمدهادی زاهدی وفا، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت. پس از پایان رأی‌گیری درباره وزیر پیشنهادی کار، بعضی نمایندگان درخواست بازشماری آرا را مطرح کردند. بعد از شمارش مجدد، مشخص شد که وی با اختلاف یک رای، موفق به کسب رای اعتماد نشده است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در مدت سه ماه سرپرستی زاهدی وفا، او با نمایندگان ارتباط برقرار نکرد تا شائبه لابی با مجلس ایجاد نشود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: با ایجاد نمونه استان‌ها در سواحل و انتقال جمعیت به این نقاط می‌توان توازن جمعیت را برقرار کرد و مشکلات موجود را نیز حل کرد. ضمن اینکه برای حل مشکلات آینده استانی مثل اصفهان باید به دنبال صنایع های‌تک برویم که نیاز به نیروی متخصص دانشگاهی دارد.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر اقدامات داخلی به درستی به اجرا برسد می‌توان اثر تحریم‌ها را کاهش داد و امروز هم با اجرای برخی از اقدامات توانسته‌ایم اثر تحریم‌ها را کاهش دهیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ