پس از اعلام آتش بس از سوی روسیه، مقامات مختلف اوکراینی این آتش بس را رد کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون شورای امنیت روسیه با انتشار پستی در فضای مجازی، نخست وزیر اسبق انگلیس را بابت انتقاد از تصمیم ناتو برای به تاخیر انداختن عضویت اوکراین مورد تمسخر قرار داد.
سخنگوی مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا از دلیل اصلی تعلل ناتو در پذیرش اوکراین در این ائتلاف نظامی شرایط کنونی پرده برداشت.
رئیس‌ جمهور آمریکا امروز اعلام کرد: درحال‌حاضر در ناتو در مورد موضوع پذیرش اوکراین در این ائتلاف اتفاق‌نظری دیده نمی‌شود.
رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که به‌جای عضویت اوکراین در ناتو، فعلا همان حمایت امنیتی از این کشور صورت می ‏پذیرد که در مورد رژیم صهیونیستی اعمال می‏ شود.
بنا به گفته منابع آگاه، ناتو همچنان قصد دارد از پذیرش درخواست عضویت اوکراین خودداری کند.
یک نشریه امنیتی آمریکایی در تحلیلی از دورنمای جنگ اوکراین به مقامات کی‌یف توصیه کرد که به دور از بلندپروازی‌های غیرواقع بینانه آماده پذیرش صلح با مسکو با نقشه جدید باشند.
رئیس‌جمهور برزیل از پذیرش دعوت دولت اوکراین برای سفر به این کشور امتناع کرد.
وزیر امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد که این کشور برای پذیرش شماری از آوارگان اوکرینی آمادگی دارد.
رئیس‌جمهور اوکراین تاکید کرد که ناتو باید تصمیم‌گیری لازم برای پذیرش عضویت این کشور را صورت دهد.
بر اساس جدیدترین داده‌های آماری، روسیه با پذیرش قریب به سه میلیون نفر از آوارگان اوکراینی در صدر کشورهای پذیرنده آوارگان اوکراینی قرار دارد.
دبیرکل ناتو مدعی است که کشورهای عضو این ائتلاف با پذیرش اوکراین موافقت کرده‌اند اما در حال حاضر عضویت این کشور در اولویت نیست.
اگرچه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این پیام را دریافت و ابلاغ کرده است؛ اما صدا‌های مخالفی در طرف اوکراینی به گوش می‌رسد تا لحظه تنظیم این گزارش هنوز سخن رسمی‌ای از طرف اوکراینی مبنی بر پذیرش آتش‌بس وجود نداشته است. یک مشاور ارشد رئیس‌جمهور اوکراین و برخی دیگر از مقام‌های سطح بالای این کشور هم به سرعت این پیشنهاد را رد کرده و گفته‌اند تا وقتی نیرو‌های روسیه مناطق اشغالی اوکراین را ترک نکنند، آتش‌بس در کار نخواهد بود.
رئیس جمهور سابق و معاون کنونی رئیس شورای امنیت روسیه امروز به خودداری اوکراین از پذیرش آتش‌بس اعلام شده از سوی مسکو واکنش نشان داد.
رئیس جمهور اوکراین پذیرش آتش بس روسیه را رد کرد و مدعی شد که آتش بس تلاشی برای توقف پیشروی های نظامی کشورش است.
کشورهای اروپایی که زمانی پذیرش پناهجویان افغانی، عراقی و سوری را «بحران مهاجرت» می‌نامیدند، هم‌اکنون در بحبوحه مشکلات سیاسی و اقتصادی، برای سیل میلیونی پناهجویان اوکراینی، آغوش باز کرده‌اند
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، پذیرش هر گونه طرح صلح از سوی اوکراین را منوط به قبول واقعیت الحاق چهار منطقه جدید به خاک این کشور دانست.
به نظر می‌رسد پوتین متقاعد شده که جنگ او علیه اوکراین ماموریتی برای احیای شرافت ملی روسیه است و این کشور را از تحقیری که پس از پایان جنگ سرد و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی دید، رهایی خواهد بخشید. پوتین در این راستا حرکت می‌کند حتی اگر مستلزم پذیرش ریسک بالایی باشد.
نخست وزیر پرتغال امروز تأکید کرد: اتحادیه اروپا قادر به پذیرش اوکراین نیست.
هنوز هم برای تغییر سیاست در قبال جنگ اوکراین فرصت دارید. اینکه از انکار تحویل دادن پهپاد به روسیه به پذیرفتن اینکه قبل از جنگ اوکراین به روسیه پهپاد داده‌ایم، تغییر موضع داده‌اید را باید به فال نیک گرفت. با همین فرمان اگر درباره سایر مطالب نیز به طرف پذیرش واقعیت‌ها به پیش بروید، بسیاری از مسائل تغییر می‌کنند.
اردوغان توانست پوتین را برای ورود مجدد به توافقی که در ماه ژوئیه با میانجیگری آنکارا و سازمان ملل متحد صورت گرفت، متعهد سازد. روسیه در ازای پذیرش تضمین‌هایی از سوی طرف مقابل با این توافق موافقت کرده است.
یک مقام ارشد اوکراینی، تأخیر در ارسال کمک اقتصادی اتحادیه اروپا به کی‌یف را «غیرقابل پذیرش» خواند.
مجلس دومای روسیه امروز معاهدات مربوط به پذیرش لوهانسک، زاپوریژیا، دونتسک و خرسون به خاک فدراسیون روسیه را تصویب کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه انجام اقدام متناسب از سوی ایران در واکنش به تصمیم دولت اوکراین را مورد تاکید قرارداد و به دولت این کشور توصیه کرد از تأثیر پذیری از طرف‌های ثالث اجتناب کند.
وزارت کشور آلمان اعلام کرد در نتیجه تداوم جنگ در اوکراین، تاکنون بیش از ۹۸۰ هزار نفر از اوکراین به این کشور پناهنده شده‌اند و ایالت‌های آلمان دیگر ظرفیت و توان پذیرش مهاجران بیشتر را ندارند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ