دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه‌ای به دادستان کل کشور، خواهان بررسی و رسیدگی دقیق ادعاها در خصوص تعرض و تجاوز جنسی به برخی بازداشت شدگان شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در دیدار با مادر کودک ایرانی جدا شده از والدینش در دانمارک،ضمن تشریح اقدامات ستاد حقوق بشر قول همکاری جدی تری را برای بازگشت داریوش به آغوش خانواده اش داد.
دبیر ستاد حقوق بشر به گزارش شفاهی و اولیه هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب به شورای حقوق بشر واکنش نشان داد.
غریب آبادی درباره رسیدگی به پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهان ایشان گفت: پیش از این کیفرخواست این پرونده صادر شد و باید فرآیند رسیدگی آغاز شود. اکنون قضات این شعبه تعیین شدند و ابلاغ ویژه از سوی ریاست محترم قوه قضاییه برای سه قاضی صادر شده و به زودی کار خودشان را آغاز خواهند کرد. جلسات دادگاه هم شکلی و هم محتوایی است و باید روند آن طی شود و کیفرخواست باید بررسی شود.
غریب آبادی تصریح کرد: آمریکا بزرگترین دشمن بشر و حقوق بشر است شاید کمتر کشوری را سراغ داشته باشیم که چنین جنایاتی علیه بشریت انجام داده باشد از دخالت در امور سیاسی کشور‌ها تا نقض حقوق بشر از جمله اقدامات آمریکا است و امیدواریم این روشنگری از مرز‌های ایران فراتر رود و باید این جنایات در سطح بین‌المللی نمایان شود.
دبیر ستاد حقوق بشر در پیامی نسبت به قتل «جوردن نیلی» سیاه‌پوستی که در مترو نیویورک به خاطر فشار دادن گردنش به دست یک سفیدپوست جان باخت، واکنش نشان داد.
معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در نامه‌ای به دادستان کل کشور خواستار تعقیب قضایی پرویز ثابتی رئیس ساواک تهران شد.
معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در دیدار با سفیر دانمارک خواستار بازگرداندن کودک ایرانی به والدینش شد.
نگاهی به آن سوی اقدام سخیف این رسانه فرانسوی نشان می‌دهد، آنچه غرب ادعای آزادی بیان دارد، فریبی بیش نیست .
نماینده ایرلندی اتحادیه اروپا امروز در اثبات ادعاهای دروغین غرب درباره آزادی رسانه‌ اعلام کرد: اروپا می‌ گوید روزنامه‌نگار نباید به خاطر انجام کارش مجازات شود، اما آسانژ در زندان است.
آیت الله جوادی آملی در دیدار کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر اظهار داشت: مردم ایران، مردمی بزرگ و بزرگ زاده هستند و عظمت ملت برای ما سرمایه است و باید حرمتشان حفظ شود.
غریب آبادی در بازدید از زندان‌های تهران، وضعیت بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر را مورد بررسی و پیگیری قرار داد.
پیمان جبلی در حاشیه جلسه هیات دولت تاکید کرد: بار اول نیست ادعای آزادی بیان که غرب دارد و از آن به عنوان یک امتیاز مطرح می‌کند، خلاف آن عمل می‌کند.
غریب‌آبادی گفت: اینستاگرام در هفت هفته اخیر میلیون‌ها پست و هزاران صفحه باز کرده است. دستگاه‌های ذیربط در جمهوری اسلامی ایران، تمام مستندات این موضوع را مبنی بر ترویج خشونت، تبلیغ فروش سلاح گرم، تشویق مردم به ریختن در خیابان‌ها و تخریب اموال عمومی و خصوصی جمع آوری کرده اند.
غریب آبادی با بیان اینکه به دنبال اغتشاشات رخ داده مدعیان دروغین حقوق بشر ندای حمایت از مردم ایران سرداده‌اند افزود: اینها همان مردمی هستند که زندگی‌شان با تحریم آمریکا به خطر افتاده است.
کاظم غریب‌آبادی، در مصاحبه‌ای اعلام کرد: بدلیل دخالت و نقش مستقیم آمریکا در اغتشاشات اخیر، مقرر گردید پرونده‌ای حقوقی در دادگستری تهران برای تعیین خسارات تشکیل و رای لازم علیه این کشور صادر شود.
دبیر ستاد حقوق بشر همچنین تاکید کرد: سلامتی، ایمنی و امنیت زندانیان در درجه بالای اهمیت برای سازمان زندان‌ها قرار دارد.
کاظم غریب آبادی در خصوص باقر و سیامک نمازی گفت: باقری نمازی بخاطر مسائل پزشکی و درمانی نزدیک به چهار سال است که خارج از زندان و در منزل خود در تهران به سر می‌برد.
معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در ادامه برنامه های خود در جریان اجلاس ۵۱ شورای حقوق‌ بشر سازمان ملل، با سفرا و نمایندگان گروه آفریقا به طور مجازی دیدار و گفتگو کرد.
معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در نشست فصلی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، وارد ژنو شد.
همکاری ستاد حقوق بشر و شهرداری تهران در زمینه ترویج و ارتقای حقوق بشر و شهروندی در شهر تهران، در دیدار غریب آبادی و زاکانی مورد تاکید قرار گرفت.
معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی بحث حقوق بشر ابزاری را دستاویز غرب برای فشار بر ایران دانست و گفت: دشمنان از هیچ تلاش و دسیسه‌ای علیه کشورمان دریغ نمی‌کنند.
غریب آبادی با اشاره به اینکه ستاد حقوق بشر تصمیم دارد، ورود جدی تر و بیشتری به موارد حقوق بشری داخل کشور داشته باشد، گفت: کمیته صیانت از حقوق مردم چهارشنبه در ستاد حقوق بشر تشکیل می شود.
کاظم غریب آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در افتتاحیه نشست کمیته صیانت از حقوق مردم که با حضور دادستان کل کشور، معاون حقوقی رئیس جمهور و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و نمایندگان تام‌الاختیار بیش از ۸۰ دستگاه اجرایی و نهاد انقلابی برگزار شد، اهداف و برنامه های این کمیته را تشریح کرد.
غریب آبادی در واکنش به گزارش دبیرکل سازمان ملل، گفت: تکرار ادعاهای بی سند و مدرک علیه ایران، اعتبار سازمان ملل را خدشه دار می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ