مشهد ـ فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: سردار سلیمانی عمر خود را در مسیر الهی طی کرد و خود را سرباز اسلام و ولایت می‌دانست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس حزب دموکرات کردستان عراق گفت: زمانی کە گروە تروریستی داعش برای اربیل و اقلیم کردستان خطر آفرین شد ، حاج قاسم یک هواپیما پر از دوشکا، گلولە آرپیجی و فشنگ برای پیشمرگ های کرد ارسال کرد.
دادستان کل کشور گفت: پرونده شهادت سردار سلیمانی به لحاظ اینکه مربوط به دو کشور ایران و عراق است فرآیند رسیدگی خاص خود را دارد.
دادستان کل کشور گفت: پرونده شهادت سردار سلیمانی به لحاظ اینکه مربوط به دو کشور ایران و عراق است فرآیند رسیدگی خاص خود را دارد.
در جریان دیدار آیت‌الله رئیسی با همتای ونزوئلایی خود، مادورو به حمله وحشیانه آمریکا به زیرساخت‌های انرژی ونزوئلا اشاره کرد و از نقش سردار شهید سلیمانی در کشف این حمله سایبری گفت.
رئیس سازمان بسبج مستضعفین با بیان اینکه ایران دفاعی دوران دفاع مقدس اکنون به یک کشور مقتدر با قدرت بازدارندگی در سطح دنیا تبدیل شده است، گفت: آمریکا به عنوان دشمن قسم خورده ایران که ۵۰ درصد از قدرت و تجهیزات پیشرفته نظامی جهان را در اختیار دارد از قدرت ایران در هراس است.
سردار شهید حسین پورجعفری (جعفری نیا) عضو سپاه پاسداران و سپاه قدس و از جانبازان هشت سال دفاع مقدس، بیش از ۴۰ سال تا پای شهادت همراه و همراز سردار سلیمانی گام برداشت و سرانجام نیز در کنار فرمانده خود بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در حمله تروریستی آمریکا در فرودگاه بغداد همراه با دیگر همراهان ایرانی و ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و تنی چند از اعضای حشدالشعبی به شهادت رسیدند.
طی مراسمی با حضور مسئولان ورزش کشور از مدال آوران پارالمپیکی که مدال خود را به شهید سلیمانی تقدیم کرده بودند، تجلیل شد.
نرذجس سلیمانی: حاج قاسم از لحظه لحظه وقت خود در راستای تعالی روح و ارتقاء سطح آگاهی و دانش با خواندن قرآن و وصیت نامه شهدا، کتاب و فیلم بهره می برد. حتی برای کمک به نویسندگان و کارگردانان به پشت صحنه فیلم‌ها می‌رفت تا تجربه‌های خود در میدان جنگ را در اختیار آنها قرار دهد تا مردم با دیدن آن فیلم و سریال‌ها بتوانند بیشتر با واقعیت روبرو شوند.
مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در روز ۱۳ دیماه در گلزار شهدای کرمان برگزار شد. زائران از جای جای ایران برای عرض ارادت به سردار دل‌ها خود را به گلزار شهدای کرمان رساندند.
مشهد ـ نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گفت: سردار سلیمانی در مسیر جهادی خود، وابسته به هیچ جریان و حزبی نبود و تنها زیر خیمه ولایت در مسیر شکوفایی اسلام گام بر می‌داشت.
مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه گفت: همگی این افراد با رقم بدهی نزدیک به ۲۷۰ میلیارد ریالی خود تا پیش از سالگرد آسمانی شدن قهرمان ملی کشور از بند حبس رهایی یافتند.
حسن باقری از سلیمانی می‌خواهد که مسوولیت نیرو‌های کرمان در همان جبهه کرخه‌کور را برعهده بگیرد که او هم این خواسته باقری را اجابت می‌کند. عملیات «طریق‌القدس» نخستین عملیاتی بود که نیرو‌های کرمانی در یک قالب و شکل مخصوص خود در آن حضور داشتند. در آن عملیات، عنوان قاسم سلیمانی، «فرمانده نیرو‌های کرمان» در تیپ «۲۵ کربلا» بود.
سردار علایی گفت: حاج قاسم حتی بدحجاب‌ها را نیز خانواده خود و صاحبان کشور می‌دانست و تلاش می‌کرد تا با همه مردم ایران و سایر کشور‌ها مهربان باشداو فردی متواضع و با همه مردم مهربان بود، حاج قاسم سعی می‌کرد همه مردم را خودی بداند و آن‌ها را جدای از خود و آرمان‌های انقلاب نداند.
سردار علایی گفت: حاج قاسم حتی بدحجاب‌ها را نیز خانواده خود و صاحبان کشور می‌دانست و تلاش می‌کرد تا با همه مردم ایران و سایر کشور‌ها مهربان باشداو فردی متواضع و با همه مردم مهربان بود، حاج قاسم سعی می‌کرد همه مردم را خودی بداند و آن‌ها را جدای از خود و آرمان‌های انقلاب نداند.
یک خبرنگار ترک با نوشتن سطوری ضمن ادای احترام به مجاهدت های عظیم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، روایتی از احساسات خود در لحظات اولیه شنیدن خبر ترور این مجاهد بزرگ را ارائه کرد.
در بیانیه وزارت خارجه آمده است: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست‌های اصولی خود برای مبارزه با تروریسم و افراطی گری، همچنان در مسیر استقرار صلح و ثبات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی تلاش خواهد کرد، لذا شهادت سردار قاسم سلیمانی، اگرچه ثلمه‌ای بزرگ برای ایران و ایرانیان است، اما هیچ خللی در مسیر اهداف متعالی جمهوری اسلامی ایران وارد نمی‌کند.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: انتقام از آمران و مباشران و عاملان ترور سردار سلیمانی، هرگز از دستور کار جوانان جهان اسلام و بلکه ارادتمندان او در اقصی نقاط عالم خارج نخواهد شد و تروریست‌ها تا روز انتقام باید زندگی ننگین خود را با این کابوس سپری کنند.
پرویز امینی پژوهشگر و مدرس علوم سیاسی، در تحلیل خود چه از نسبت شخصیت سردار قاسم سلیمانی به‌عنوان چهره‌ای ایدئولوژیک با جامعه متکثر امروز ایران، چه از نوع ارتباط فرمانده شهید سپاه قدس به‌عنوان نماد قدرت نظام حاکم با اقشار مختلف اجتماعی و جریان‌های متفاوت سیاسی و چه از شیوه مواجهه گفتاری و کرداری او با مسائل داخلی و حتی در روابط خارجی، به دو ویژگی فردی وی ارجاع می‌دهد؛ منعطف‌بودن و توان شهید سلیمانی در نمایندگی از عموم. تحلیلی که شاید محوری‌ترین معنایش در این جمله امینی نمایان باشد: «اگر امروز سردار سلیمانی بود خیلی از مسائلی که منجر به حوداث اخیر شد اصلاً شکل نمی‌گرفت؛ او شخصیتی قدرتمند برای ایجاد وفاق، تعدیل تعارضات، فهم شرایط اجتماعی و مشورت‌دهی به ساختار حکمرانی بود تا جایی بایستد که التهاب را آرام کند.»
«رشد نوجوان» در سرمقاله خود، «اَبَر قهرمان واقعی» را به چاپ رسانده و عنوان کرده که سردار سلیمانی اَبَر قهرمان واقعی دل‌های مردم است.
سردار حاج قاسم سلیمانی در دلنوشته خود ذکر کرد: اولین بار است که به این جمله اعتراف می‌کنم. هرگز نمیخواستم نظامی شوم. این راه را انتخاب نکردم که آدم بکشم. من قادر به دیدن بریدن سر مرغی هم نیستم. من اگر سلاح به دست گرفتم برای ایستادن در مقابل آدم‌کشان است نه برای آدم کشتن...
رئیس قوه قضائیه طی نامه‌ای به همتای عراقی خود خواستار تسریع در محاکمه عاملان ترور سردار سلیمانی شد.
در بیانیه فرمانده‌هان سپاه پاسداران آمده است: وظیفه می‌دانیم سپاس صمیمانه خود از بیانات جنابعالی به‌ویژه موضوع مطالبه عادلانه در پرونده ترور ناجوانمردانه برادر و همرزم شهیدمان سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی‌المهندس را اعلام داریم.
رئیس جمهور در سخنرانی خود در سازمان ملل متحد گفت: ایران اجرای عدالت و محاکمه آمر و مباشر شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را از طریق یک دادگاه عادلانه تا حصول نتیجه قطعی دنبال خواهد کرد.
شهادت سردار سلیمانی و المهندس از سوی آمریکا صرفاً نقض حاکمیت عراق نبود بلکه عراقی ها آن ۲ تن و نیز کمیته های بسیج مردمی (حشد شعبی) را ناجیان خود از ظلم داعش می دانستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ